Hvordan føles det at have veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2014

Skouboe

Når du ikke kan tænke to sammenhængende tanker pga. smerter - så har du veer. Det er den bedste beskrivelse jeg har hørt, og jeg kan kun være enig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Sissel

Det gør latterligt ondt, så man har svært ved at rumme sig selv og sin egen krop.. Men smerten er jo ikke farlig, det er bare dine muskler der spænder og gør din krop klar til at føde babyen.. Hvis man tænker på det på den måde, i stedet for at forsøge at modarbejde det eller få det til at gå over, så tror jeg det er nemmere at håndtere.. Jeg glæder mig ihvertfald som et lille barn til at føde min nr 3 det er en helt fantastisk og unik oplevelse, som du aldrig glemmer..

Anmeld

15. juli 2014

Mum33

Hørte engang en beskrive det som "at få arme og ben savet af uden bedøvelse, mens der stod en og råbte "kælling" lige ind i hovedet af dig" - det er vist egentlig en meget god beskrivelse ....

Anmeld

15. juli 2014

Pinkrose

Kommende mor skriver:

Hey  

jeg er førstegangs gravide med temin om ca 2 uger 

og jo tættere jeg kommer jo mere tænker jeg på fødslen. 

Så vil lige spørger jer søde damer kan en af jer fortælle/forklar hvordan veer føles? Hvis man altså kan forklar det?

Jeg er nok en af dem som har oplevet ting der gjorde meget mere ondt end veer.

Men jeg mærkede også kun at min lænd spændte godt , og en smule muren i underlivet . Blev nød til at se på den der måler ens veer for at holde øje og vide hvornår jeg skulle presse.

Da jeg kom på hospitalet troede jeg faktisk ikke jeg var i fødsel men var så 7.5 cm .

Så der findes også den slags oplevelse

Anmeld

15. juli 2014

Leneur

Soffy27 skriver:

Veer gør så ondt at du kan blive syet i skeden og mellemkød bagefter uden bedøvelse og det er ingenting i forhold til.. Hehe
Men vi gør det sjovt nok igen og igen.. ved min sidste fødsel lovede jeg min kæreste midt i fødslen at jeg aldrig vil spørge efter et barn mere (han spurgte om han kunne få det på skrift) Men en uge efter var jeg allerede klar til at føde igen hvis det skulle Være.. det er fantastisk at føde og du kommer ind i din helt egen trance-tilstand.. Men jo - det gør f****** ondt - Men er bare det hele værd..
Vil lige tilføje at jeg ved begge fødslerhar benyttet en ilt-maske som har hjulpet mig utrolig meget med at kontrollere vejrtrækningen. . Pøj pøj med det

Argh den kan jeg ikke helt skrive under på. Måtte have et ekstra skud bedøvelse inden hun kunne få lov til at sy mig sammen og jeg sprækkede kun lidt i den ene skamlæbe...

Anmeld

15. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kommende mor skriver:

Haha okay lyder skræmmende

nok lidt en dum spørgsmål for self kan kvinder klare smerterne. Vi er skabt til at kunne føde. 

Men et fødsels smerter er de grænsen eller de mest smertefulde et menneske kan blive udsat for?

Nej, ikke i min verden. Galdestensanfald er uden sammenligning de værste smerter, jeg har oplevet - og jeg har født tre gange uden smertelindring. Ved galdestensanfaldene var jeg parat til at kaste mig ud foran et tog, selv om jeg vidste, de gik over igen. Veer kan man arbejde med, og smerten blev for mig opvejet af de fantastiske vepauser, hvor jeg var i himlen og følte mig på stoffer på én gang. 

Glæd dig - det er stort! 

Anmeld

15. juli 2014

Laulund87

Jeg vil langt hellere føde end at have nyresten eller galdesten. De to ting ER værre end en fødsel, det er i hvert fald min oplevelse.

Mange siger også at man ikke er i tvivl om, om man har veer. Det passer heller ikke her. Jeg var virkelig i tvivl og da jeg endelig tog på fødegangen, var jeg udvidet et godt stykke.

Anmeld

16. juli 2014

Wik

Hej Fedt du snart skal føde.

For mig føles veer som en muskelspænding eller muskelkrampe omkring min livmoder, smerterne kan også komme og/eller være mere eller mindre konstante omkring lænden og foran ved symfysen, og trække ned på låret.

Begge mine fødsler var gode, men den mest smertefulde var den første. Jeg synes godt jeg kunne magte smerten, den er meningsfuld og smerte bliver tit forstærket af frygt. Derfor skal man prøve at forholde sig roligt til det der sker i kroppen, panik og angst forværre ALT, så du kan allerede nu øve dig i at trække vejret og træne dit hovede til at finde ro når du tænker på fødslen. 

Anmeld

16. juli 2014

ano14316

Aluka skriver:

Det sagde min søsters jordmoder også til min søster. Og få timer senere fødte hun.

Så hun var rent faktisk i tvivl om veer :/ 

Men ja, for mig var det fuldstændig som når jeg har mens, så jeg var også en smule i tvivl om det var "de rigtige", men mit vand var gået og de blev da også værre og værre. Og så var der ikke nogen tvivl 

Selvfølgelig Kan man være i tvivl hvis man har stille og rolige opstartsveer men på et tidspunkt er man ikke i tvivl...
Men man er jo altså heller ikke i fødsel før man er de der 4 cm åben og på det tidspunkt er man ikke i tvivl om man har veer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.