Hvordan føles det at have veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

ano14316

Kommende mor skriver:

Hehe okay

Men så smerte mæssigt 

fra 1 til 10 hvor ondt gør det?

50

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
L&V skriver:

Det gør rocker ondt og du er nu nok ik i tvivl. Jeg syntes det er en smerte der er svær at beskrive da den er kraftigere end noget andet jeg har oplevet.. 

Ved den første var det muren og smerter i lænden og ned i ballerne 2. Gang var det i lænden og I toppen af maven.

Okay. 

Altså så veer er ubeskrivelig hård smerte. 

Hvordan er smerterne når man er i gang med at føde barnet?

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
ano14316 skriver:

50

Haha okay lyder skræmmende

nok lidt en dum spørgsmål for self kan kvinder klare smerterne. Vi er skabt til at kunne føde. 

Men et fødsels smerter er de grænsen eller de mest smertefulde et menneske kan blive udsat for?

Anmeld

14. juli 2014

ano14316

Kommende mor skriver:

Haha okay lyder skræmmende

nok lidt en dum spørgsmål for self kan kvinder klare smerterne. Vi er skabt til at kunne føde. 

Men et fødsels smerter er de grænsen eller de mest smertefulde et menneske kan blive udsat for?

Ja lidt skræmmende.. men prøv at gå ind og læse "min fantastiske vandfødsel" det er min fødselsberetning

Altså man søger jo at mænd ville besvime hvis de blev udsat for samme smerte...

Jeg kan kun anbefale at bruge den rigtige vejrtrækning det hjælper helt sindssygt.. dyb indånding og pust laaaaaangsomt ud... Sig til din kæreste at han skal hjælpe dig med det, hvis du behmgynder at holde vejret eller trække vejret hurtigt...
Det hjælper både dig og baby fordi dit blod bliver bedre iltet.. og du er der en meget mere tilstede og kan bedre overskue hvad der sker og det er fantastisk..

Anmeld

14. juli 2014

Jj1709

Kommende mor skriver:

Hey  

jeg er førstegangs gravide med temin om ca 2 uger 

og jo tættere jeg kommer jo mere tænker jeg på fødslen. 

Så vil lige spørger jer søde damer kan en af jer fortælle/forklar hvordan veer føles? Hvis man altså kan forklar det?

Veer er det mest smertefulde nogensinde.. Jeg vil næsten påstå at hvis nogen brækkede min arm mens jeg havde veer, så ville jeg ikke mærke det... Det er umuligt at forklare hvordan det føles, men jeg troede virkelig jeg skulle dø..  Men jeg gjorde det gerne igen...  Følelsen bagefter overvinder alt 

Anmeld

14. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Som den hardcore jm siger, er du i tvivl har du ikke veer...

Jeg vil sige det sådan, at de fleste er ikke i tvivl. Jeg var i starten meget i tvivl, og alligevel kom vores datter 4 timer senere. Jeg havde "veer" i 8 timer, men de første 4 timer var jeg sikker på, at det var plukveer. Det var først da det gik op for mig, hvor regelmæssige de var, at jeg ringede til fødegangen. Mit vand gik 2½ time, før vores datter kom til Verden, og det var først der, det begyndte at gøre rigtig ondt (som i voldsomt "få mig på det sygehus så jeg kan få noget til smerterne!", hvilket jeg så ikke kunne få da jeg allerede var kommet til pressefasen ). Og det er altså ikke fordi, jeg har en høj smertetærskel.

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
ano14316 skriver:

Ja lidt skræmmende.. men prøv at gå ind og læse "min fantastiske vandfødsel" det er min fødselsberetning

Altså man søger jo at mænd ville besvime hvis de blev udsat for samme smerte...

Jeg kan kun anbefale at bruge den rigtige vejrtrækning det hjælper helt sindssygt.. dyb indånding og pust laaaaaangsomt ud... Sig til din kæreste at han skal hjælpe dig med det, hvis du behmgynder at holde vejret eller trække vejret hurtigt...
Det hjælper både dig og baby fordi dit blod bliver bedre iltet.. og du er der en meget mere tilstede og kan bedre overskue hvad der sker og det er fantastisk..

Ja mega skræmmende 

men ved godt at uanset hvor smertefulde det er så vil det være det hele værd når vores lille vidunder kommer til verden

Nok dumt spørgsmål men forstår du jeg har mega blandet følser. Jo tættere jeg kommer jo mere skræmt og glæder mig helt vildt på samme tid

Anmeld

14. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kommende mor skriver:

Hehe okay

Men så smerte mæssigt 

fra 1 til 10 hvor ondt gør det?

Hihihi. Sidst da jeg var førstegangs, var min jm så "dum" at spørge mig flere gange undervejs hvor ondt det gjorde fra 1-10... Første gang hun spurgte troede jeg selv at jeg lå på en 10'er. Men ak nej, for så ville de næste gange nok ligge oppe a ved de 60-80 stykker  Haha. Det er en smerte man ikke aner kan være så voldsom. Når man tror det er slemt, og tænker "jeg må da være mindst 7cm nu!!" Så er man typisk kun et par cm åben. 

Meeeeeen!!! Vi oplever det alle forskelligt! Husk det! Nogen smutter mandler og synes slet ikke det er så vildt lucky them!!!! 

Ved mig sad veerne over lænden og over skambenet. I hvertfald den første halvdel af fødslen. Resten af tiden synes jeg sgu det var hele overkroppen der bare blev overmandet at smerte. Havde også vestorm, det hjælper heller ikke just.

nu lyder det meget vildt og voldsomt, det er det også, men af en eller anden grund er det smerte der er til at håndtere. Lyder mærkeligt og jeg kan ikke forklare det men det finder du snart ud af  Det er derfor vi gladeligt gør det igen og igen

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
Jj1709 skriver:

Veer er det mest smertefulde nogensinde.. Jeg vil næsten påstå at hvis nogen brækkede min arm mens jeg havde veer, så ville jeg ikke mærke det... Det er umuligt at forklare hvordan det føles, men jeg troede virkelig jeg skulle dø..  Men jeg gjorde det gerne igen...  Følelsen bagefter overvinder alt 

Serøst?? Og undskyld men du mener ikk du selv overdriver? 

Altså at det er så smertefulde?

Anmeld

14. juli 2014

moaren

Kommende mor skriver:

Okay. 

Altså så veer er ubeskrivelig hård smerte. 

Hvordan er smerterne når man er i gang med at føde barnet?

På en skala fra 1-10 vil jeg sige 9-10 stykker. 

Det gør pænt ondt, men det er meget forskelligt. Begge gange jeg har haft "fornøjelsen" har det gjort ondt fortil. Meget kraftige plukke veer (MEGET kraftige). 

Når først presseveerne kommer, syntes jeg det bliver bedre, for så kan man gøre noget i stedet for "bare" at vente og trække vejret det bedste man har lært 

Der bliver en ubeskrivelig oplevelse og prøv om du kan nyde den....ved godt det lyder mærkeligt, men du vil næppe opleve noget mere fantastisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.