Navne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

FruPudderkvast

prettybutterfly skriver:

Fed ide med at vente til dåben, men det lyder godt nok svært. Men jeg har ihvert fald opgivet indtil jeg og min kæreste har set barnet. Og bagefter fortæller vi bare hvad barnet hedder og FÆRDIG! Men gider simpelthen ik diskutere navne mere med nogen! For JA det er umuligt at vælge noget som alle kan lide, og du har helt sikkert ret i at folk vil sige som om Liva, at "han/hun slet ik kan hedde andet". Men alligevel vil folk MEGET gerne blande sig og komme med imput til man selv er helt rundt på gulvet og slet ik ved hvad man selv syntes når ens ideer lige er blevet skudt ned med 180 km/t.

Og Sarah, jeg kan nikke genkendende til det du siger om mobbeoffer mm, og du har helt ret, det vigtigste er man selv er vild med navnet! Jeg glæder mig også rigtig meget til at høre hvad i ender med at vælge!!!!!! Vælger i før i har set barnet???

Kh Mona

Ja, jeg tror at vi vælger inden vi ser ham, men det kan jo godt være at man når man ser ham bare tænker "Ej, han er slet ikke en Phillip" fx og så må vi jo i tænkeboks igen  Men det er meget hyggeligt at gå og snakke om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

FruPudderkvast

Brumbassen skriver:

Jeg venter også en lille dreng..
Vi var mange navne rundt men fik skåret den ned til 3 forskellige:
Phillip
Hjalte
Sander..
Da vi fandt ud af at Phillip betyder "Den der elsker heste" sagde min mand, meget bestemt NEJ til det forslag..
Så vi smagte lidt på det, og syntes at SANDERr var det bedste valg..
Det er ikke mange der hedder det, og det virker ikke til at det bliver det næste mode navn 

Knus Natasha

Haha, jeg har også læst at Phillip betyder "hest-elsker".. Hmm..  Men synes nu stadig at navnet er fint

Anmeld

17. august 2009

Stineve

Håber det okay jeg også skriver med, selvom jeg ikke er gravid endnu...  synes bare det er hyggeligt at snakke om navne..

Af pigenavne synes jeg bedst om Sofia, Celina, Kirstine, Cecilia og Rebekka..

Af drenge navne er det Gustav, Oskar og Sebastian

min kæreste er med på navnet Gustav, ellers ved han det ikke helt og af pige navne, er han helt vild med Ariel og vil så gerne have en datter med det navn..  kan bare ikke blive enig med mig selv om hvad jeg synes om det..

HVAD SYNES I??? 

Til trådstarter... jeg synes bedst om William, af de navne du har nævnt... men de andre er også rigtig gode..

Anmeld

17. august 2009

Valle81

Hejsa:0)

Vi ved endnu ikke hvad køn det bliver, men har besluttet os for navne:0)

Dreng : Anton

Pige: Johanna

Jeg har en datter i forvejen der hedder Asta og min kæreste har en søn der hedder Sebastian.

Knus herfra,

Christina, 10+3

Anmeld

17. august 2009

LotteGabriella

98,9 skriver:

Jeg tror min søn skal hedde Noah ... Boie Hansen. Faren kunne ikke lide det i starten, men han har vænnet sig til det nu.
Der er vildt mange der hedder det, men det er jeg lidt ligeglad med, for jeg kan også godt lide Mikkel og Malthe - og det er også super populære navne.

Dog vil jeg se ham før jeg beslutter mig.
Jeg tror det bliver en dreng med brune øjne og blond hår, da jeg har brune øjne og var lyshåret som lille - samt faren ER blondt.. Og hvis det er tilfældet, så er det da en lille Noah , men det får jeg at se. Dog bliver de fleste født med blå øjne, hvor de skifter over, men man kan vel ane det lidt *S*.

hmm...det der med brune øjne, kan du ikke være så sikker på....Daniellas øjne er kun gråbrune indtil videre (hun er 1 år), selvom at jeg er mørk og hendes far er meget lys, så er mine øjne altså ikke HELT dominerende og ja hun har også mørkeblond hår, selvom at jeg har helt mørkebrunt hår....så de brune gener dominerer ikke altid de blå.....men det kan jo stadigvæk nås endnu  da hun kom ud var hun nærmest rødblond og så med mørkeblå øjne....lidt skægt som de egentlig forandre sig med tiden

Anmeld

17. august 2009

mor_sabina

Brumbassen skriver:

Jeg venter også en lille dreng..
Vi var mange navne rundt men fik skåret den ned til 3 forskellige:
Phillip
Hjalte
Sander..
Da vi fandt ud af at Phillip betyder "Den der elsker heste" sagde min mand, meget bestemt NEJ til det forslag..
Så vi smagte lidt på det, og syntes at SANDERr var det bedste valg..
Det er ikke mange der hedder det, og det virker ikke til at det bliver det næste mode navn 

Knus Natasha

Hi hi ja det faldt jeg også over da jeg søgte efter navn til min søn, men da jeg så også fandt ud af at 1. maj (hvilket var min termin) var Phillips dag ja så gav det jo næsten sig selv Og så satte vi Emil på da min far hedder Emil og har måttet slippe mit efternavn da jeg blev gift så far er stadig lidt inde i billedet

Så herhjemme har vi en lille Phillip Emil

Anmeld

17. august 2009

Brumbassen

Saped90 skriver:

Haha, jeg har også læst at Phillip betyder "hest-elsker".. Hmm..  Men synes nu stadig at navnet er fint

Jeg syntes også det er rigtig fint, men nytter jo ikke at man giver sin søn et navn som giver manden dårlige vibrationer når han skal kalde på sin søn
Tror sgu min kære mand har et eller andet MEGET dårlig barndomsminde som involdvere nogenn heste eller noget

Anmeld

17. august 2009

Brumbassen

mor_sabina skriver:

Hi hi ja det faldt jeg også over da jeg søgte efter navn til min søn, men da jeg så også fandt ud af at 1. maj (hvilket var min termin) var Phillips dag ja så gav det jo næsten sig selv Og så satte vi Emil på da min far hedder Emil og har måttet slippe mit efternavn da jeg blev gift så far er stadig lidt inde i billedet

Så herhjemme har vi en lille Phillip Emil

Ja så giver det hele lige pludselig også mere mening Og forøvrigt rigtig fint phillip-emil syntes jeg

Anmeld

17. august 2009

Henriette72

Hjemme hos os har vi en Selma i forvejen så det skal passe til det 

Hvis det bliver en pige skal hun hedde Aja og hvis det bliver en dreng skal han hedde Elias. Grunden er at faren er fra Marokko og det skal gerne kunne udtales af familien når vi er på besøg.
I starten havde vi også talt om Miriam men det er faldet til jorden.

Jeg har det sådan at hvis vi finder et navn til vores børn som folk ikk bryder sig om, er det deres problem og ikk vores. Det er vores børn og "vores" navne og det er der ikke andre der skal blande sig i. Da jeg fortalte min søster om at vi havde talt om navnet Miriam, sagde hun "kan i ikk finde et man kan stave til" svaret blev "Nej hvis det er det navn vi kan li, så bliver det til det!" Færdig arbejde. Jeg er måske også (meget) stædig

Anmeld

17. august 2009

Smukkert

LotteGabriella skriver:

hmm...det der med brune øjne, kan du ikke være så sikker på....Daniellas øjne er kun gråbrune indtil videre (hun er 1 år), selvom at jeg er mørk og hendes far er meget lys, så er mine øjne altså ikke HELT dominerende og ja hun har også mørkeblond hår, selvom at jeg har helt mørkebrunt hår....så de brune gener dominerer ikke altid de blå.....men det kan jo stadigvæk nås endnu  da hun kom ud var hun nærmest rødblond og så med mørkeblå øjne....lidt skægt som de egentlig forandre sig med tiden

Ja, det ved jeg .
Brun skulle dominere.. Sagde min biologilærer hvertfald *S*, men der er undtagelser .
Det betyder heller ingenting hvad øjenfarve eller hårfarve han får bare han er velskabt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.