Navne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

Lise

Her i huset kan vi lide gode klassiske navne - navne der hverken er moderne eller umoderne. Vi har i forvejen en søn der hedder Simon. Idag talte vi så om at et drengebarn kunne hedde Jacob - et pænt navn, som ikke er et modenavn, som ikke er/bliver umoderne, kan udtales på flere sprog, og (mindre vigtigt) er bibelsk som Simon. Af pigenavne har vi talt om Ida. Jeg kan endvidere rigtig godt lide Sara (mand siger det aldrig vil ske) og Lina. Sidstnævnte falder lidt udenfor de andre, men jeg kan alligevel rigtig godt lide det. Kort og pænt.
Mellemnavne får den ikke, for vi har to specielle efternavne (et hver), som vi gerne vil have føres videre, og det stakkels barn skal ikke have fire navne...

Lise 11+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Lise

PS: Vi valgte ikke noget navn før vi så barnet sidste gang, og det gør vi sandsynligvis heller ikke denne gang. Vi talte om tusinde forskellige drengenavne, men da han kom ud lignede han bare en Simon, så det blev hans navn.

Anmeld

16. august 2009

Orkide86

Vi venter os en pige og det eneste navn vi begge sådan lige synes om er Natasja

Anmeld

16. august 2009

iln

TbCp skriver:

Ja jeg synes nemlig også at Liva og Linus vil være rigtig sødt.
Og så tror jeg næsten manden kan overtales.... han er linux nørd.... Linux er "opfundet" af Linus Torvalds

Læste lige dit indlæg højt for manden herhjemme.... kæmpe windows hader - stor Linux fan...  Hehe.. han jublede lige indtil han fik at vide at vores søn ikke skal hedde Linus....  men han kunne bestemt lide tanken.

Anmeld

16. august 2009

iln

Herhjemme venter vi enten på en

Neya Nicoline

eller

Silas Sebastian

Anmeld

16. august 2009

SHERO

Puhaa jeg ved det slet ikke endnu, har flere navne jeg overvejer, men synes det er så svært... :-D

Adrian, Tristan, Leander, Emil, Jasper, Bastian, Bertram, Luca, Luka, Leslie, Mattis, Samuel, Silas.

Anmeld

16. august 2009

TbCp

iln skriver:

Læste lige dit indlæg højt for manden herhjemme.... kæmpe windows hader - stor Linux fan...  Hehe.. han jublede lige indtil han fik at vide at vores søn ikke skal hedde Linus....  men han kunne bestemt lide tanken.

Haha
Endnu en fanatiker

Anmeld

16. august 2009

Monski

Jeg er helt vild med navnet william og hvis jeg får en søn til er det helt klart en mulighed! 
Men som du ved skal min hedde Anthon

Anmeld

16. august 2009

3rollinger

Alt tyder paa at vi skal have en lille pige og saa har min mand bestemt at hun skal hedde Sofia.

Skulle det vise sig at blive en lille dreng skal han nok hedde Oscar.

Anmeld

16. august 2009

Brumbassen

Saped90 skriver:

Hej alle gravide tøser

Jeg kom til at tænke på om I har fundet navn til jeres ufødte barn?
Det kunne være meget sjovt at høre hvad I har fundet ud af  - og måske få lidt inspiration

Vi ved at vi skal have en dreng og her går snakken på William, Villads og Phillip, men vi kan ikke rigtig blive enige

Lad mig høre hvad I har fundet på..

Sarah 24 + 5

Jeg venter også en lille dreng..
Vi var mange navne rundt men fik skåret den ned til 3 forskellige:
Phillip
Hjalte
Sander..
Da vi fandt ud af at Phillip betyder "Den der elsker heste" sagde min mand, meget bestemt NEJ til det forslag..
Så vi smagte lidt på det, og syntes at SANDERr var det bedste valg..
Det er ikke mange der hedder det, og det virker ikke til at det bliver det næste mode navn 

Knus Natasha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.