Navne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

LauraLW

Herhjemme er det Vilma eller Gustav.

Og vi kører desuden med mellemnavne, så indtil videre er det Vilma Marie og Gustav Frode...

Der er lidt historie med mellemnavnene så derfor lyder de måske lidt mærkeligt, men de betyder meget :-)

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

FruPudderkvast

prettybutterfly skriver:

Hej Sarah, jeg syntes næsten det er UMULIGT med navne. For uanset hvilket ideer man lufter for venner, familie, kollegaer oplever jeg gang på gang "NAAAAJ DET KAN DU IKKE MENE!!!!!" og det er altså ganske almindelige navne vi har overvejet så jeg forstår ikke den kraftige reaktion. Jeg kan vildt godt lide Bianca, Savannah, Hannah, Simone, Malou nu da jeg ved jeg venter en pige. (Men det tør jeg snart ik fortælle nogen længere.....!)

Er helt vild med Alex og Esben som drengenavne men kan også vildt godt lide specielt Phillip som du selv nævner!

Men er altså selv i vidrede fordi jeg har mødt så meget negativitet ang navn. Er der andre der også har det eller er jeg bare uheldig eller hvad???

Kh Mona

Hej Mona..

Ej, nogle søde navne.. Især Savannah er jeg helt vild med

Og ja, jeg har også hørt "Ej, det mener I ikke, vel?" "Han bliver da helt sikkert mobbe-offer" osv.. Bla bla bla..  Det kan jeg bare ikke tage mig af.. Der vil altid være folk der mener at det er nogle mærkelige eller direkte grimme navne man vælger.. Så længe vi kan forholde os til at kalde vores barn det resten af livet - så er det vel det vigtigste?

Men rigtig fine navne I har i tankerne.. Glæder mig til at høre hvad I bliver enige om

Anmeld

16. august 2009

TbCp

Saped90 skriver:

Hej Mona..

Ej, nogle søde navne.. Især Savannah er jeg helt vild med

Og ja, jeg har også hørt "Ej, det mener I ikke, vel?" "Han bliver da helt sikkert mobbe-offer" osv.. Bla bla bla..  Det kan jeg bare ikke tage mig af.. Der vil altid være folk der mener at det er nogle mærkelige eller direkte grimme navne man vælger.. Så længe vi kan forholde os til at kalde vores barn det resten af livet - så er det vel det vigtigste?

Men rigtig fine navne I har i tankerne.. Glæder mig til at høre hvad I bliver enige om

og efter ganske kort tid vil alle de folk alligevel sige "han kan jo slet ikke hedde andet".

Min veninde brød sig ikke om navnet Liva, mest fordi der vist ligger en dagligvarebutik der hvor hun kommer fra som hedder det.
Men for nylig sagde hun at nu kan Liva jo slet ikke hedde andet, for hun er bare en rigtig lille Liva.

Sådan tror jeg de fleste vil have det.

Min tante og onkel fortalte ikke nogen hvad der søn skulle hedde. Alle de navne de havde nævnt i graviditeten var der nogle der havde dumme kommentarer til, derfor valgte de slet ikke at sige noget til sidst så kunne folk høre det til dåben

Anmeld

16. august 2009

lsvendsen

Hej med Jer...

Vi spekulerer selvfølgelig også i navne (jeg er i 12+2, siger man så 12. eller 13. uge???? Har stadig ikke helt forstået systemet) men vi oplever desværre også at folk har kommentarer som: EEEEEEJ, det er der så mange der hedder eller Altså nu skal i jo liiiiige tænke på at drengen bliver voksen en dag.
Kan man ikke hedde Anton som voksen??
Og i øvrigt så er jeg også ligeglad med om så hele Danmark hedder
Ida-Marie, jeg kan nu bare godt lide det navn... 

Nå men jeg kan ellers også godt lide Philip, som en af jer skrev... og egentlig syns jeg også at man skal tænke over at navnet kan siges på engelsk, verden bliver jo kun mindre og mindre...

Knus Line

Anmeld

16. august 2009

Dictes mor

Vi har også snakket meget frem og tilbage.

Hvis det bliver en pige har vi snakket om Freja eller Emma, og hvis det bliver en dreng Oliver, Mikkel eller Lucas.

Men vi har svært ved at blive enige, så det er heldigt at der er lang tid tilbage endnu

Anmeld

16. august 2009

MaleneG

Herhjemme er vi blevet enige om et pigenavn; Melissa..
Men af drengenavne er vi lidt fortabte, vi kan slet ikke blive enige om noget som ligger tæt på hinanden, jeg er helt vild med navnet Viktor, mens manden bedst kan lide navnet Kenni/kenny, og det navn kan jeg bestemt ikke lide.
Men vi har også tid at løbe på endnu, så mon ikke vi en dag kommer til enighed.

Anmeld

16. august 2009

MaleneGærup

Både min kæreste og jeg starter med M, så derfor har vi bestemt at det skal vores børn også, men det sætter jo sine begrænsninger.
Men vi er kommet frem til: Mathilde eller Merle & Magnus eller Mathias.

Anmeld

16. august 2009

FrkT

Må man godt være med, selvom man ikke er gravid endnu???

Herhjemme er vi fuldstændigt enige om drengenavnet, og det er Jonathan, som vi begge er vilde med. Det var min idé, da det altid har været en favorit fra min side. Har også Sebastian, Christopher og Benjamin på min liste.

Pigenavne er vi lidt uenige om.
Jeg kan bedst lide Clara, Freja, Rebecca, Leah og Cecilia.
Manden kan bedst lide Cecilie, Nadia, Naja, Lærke, Amalie, Katja og Josephine. Af mine kan han også godt lidt lide Rebecca. Af hans kan jeg også godt lide Cecilie og Josephine. Men Josephine er udelukket, da det starter med J ligesom Jonathan, og vil IKKE have to børn der starter med samme bogstav, sådan har jeg altid haft det. Er ellers også selv vild med Josephine, men må erkende at jeg er mere vild med Jonathan. Men ville ikke kunne leve med Nadia, Naja eller Katja, nej tak! Så umiddelbart ville jeg nok bøje mig for ham og lade det blive Cecilie, hvis jeg ikke kan få ham overtalt til Cecilia. Kan bedst lide det sidste, da det er mere internationalt, og færre hedder det her i Danmark. Men Cecilie er også okay.

Anmeld

16. august 2009

prettybutterfly

TbCp skriver:

og efter ganske kort tid vil alle de folk alligevel sige "han kan jo slet ikke hedde andet".

Min veninde brød sig ikke om navnet Liva, mest fordi der vist ligger en dagligvarebutik der hvor hun kommer fra som hedder det.
Men for nylig sagde hun at nu kan Liva jo slet ikke hedde andet, for hun er bare en rigtig lille Liva.

Sådan tror jeg de fleste vil have det.

Min tante og onkel fortalte ikke nogen hvad der søn skulle hedde. Alle de navne de havde nævnt i graviditeten var der nogle der havde dumme kommentarer til, derfor valgte de slet ikke at sige noget til sidst så kunne folk høre det til dåben

Fed ide med at vente til dåben, men det lyder godt nok svært. Men jeg har ihvert fald opgivet indtil jeg og min kæreste har set barnet. Og bagefter fortæller vi bare hvad barnet hedder og FÆRDIG! Men gider simpelthen ik diskutere navne mere med nogen! For JA det er umuligt at vælge noget som alle kan lide, og du har helt sikkert ret i at folk vil sige som om Liva, at "han/hun slet ik kan hedde andet". Men alligevel vil folk MEGET gerne blande sig og komme med imput til man selv er helt rundt på gulvet og slet ik ved hvad man selv syntes når ens ideer lige er blevet skudt ned med 180 km/t.

Og Sarah, jeg kan nikke genkendende til det du siger om mobbeoffer mm, og du har helt ret, det vigtigste er man selv er vild med navnet! Jeg glæder mig også rigtig meget til at høre hvad i ender med at vælge!!!!!! Vælger i før i har set barnet???

Kh Mona

Anmeld

16. august 2009

CharlotteG

Hej allesammen

Er i uge 31+1 og venter en pige og hun skal hedde Izabella. Navnet var et nemt valg, da vi slet ike var uenig.

Vi har en dreng på 4 år som hedder Alexander.

Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.