Vi har fælles økonomi til en vis grænse. Vi har en fælles budgetkonto, hvor alle vores faste udgifter og mad betales, og den indbetaler vi hver især til hver måned. Resten af vores løn beholder vi hver især på hver vores lønkonto.
Vi gider ikke først skulle være enige om det, hvis der er nogen større ting, vi gerne vil købe til os selv. Derudover har vi også dyre interesser, som vi ikke er fælles om, og dem kan vi bruge så mange penge vi vil på uden at skulle snakke om prioriteringerne, når vi betaler fra egen konto. På den måde kommer det ikke min mand ved, når jeg brænder 15.000 af på en tur til NYC, og jeg er ret ligeglad, når han bruger samme beløb på en ny riffel.
Så fællesøkonomi omkring familielivet og omkostningerne hertil og hver sin økonomi til fest og ballade 
På den "kedelige" del er vi så også bevidste om, at vi en dag om forhåbentlig rigtig mange år går bort, og så lukker banken alle fælles konti, indtil dødsboet er gjort op, så har man kun fælleskonto, så har den efterladte ikke adgang til sine egne penge, indtil boet er aflsuttet.
Anmeld