Synes i dette navn er grimt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

BabyMus

NessaXenia skriver:

Er netop hjemvendte fra 70 års fødselsdag, og folk spurgte til lillesøster i maven - hvad skal hun hedde?

Hun skal hedde Vega..

Ej hvad? Det kan man da ikke kalde hende!! Og mange flere negative kommentarer..

Synes i det er grimt? Vega ?

Storesøster hedder Vanessa..

Elsker selv navnet Vega så det ændre ikke på noget..

Jeg synes ikke det er grimt. Overhoved. Men det jeg tror, det er at folk bliver lidt forundret over det. Det er jo et navn på vej frem lige de seneste år, men hvis du bare tager 10 år tilbage så var der jo ikke rigtig nogle der hed det. For mig er det et spillested hvor jeg har været til mange fede koncerter så det er kun positivt for mig.

Men jeg synes bare det er sødt og man hører flere og flere der hedder det. Men bare min mors generation 50+ hun blev da også forundret da jeg en dag sagde noget med Vega (en fra børnehaven). Så tror mere det er den ældre generation, hvor nu til dags der er det bare almindeligt.

Synes så generelt at folk burde lade være med at sige den slags! Kan godt være de bliver lidt forundret over navnet, men så kan de lade være med at sige noget. Og ja, ellers skulle man bare lade være med at sige navnet til før man har født. Tror ikke de på samme måde ville sige noget hvis barnet først havde fået navnet, men ved det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Christabelle

Jeg synes det er så fint et navn!

Da vi fortalte folk at vores datter skulle hedde Mila (gjorde det først efter fødslen) var der også mange der sagde ting som "kan man hedde det?" "Er det et navn?" For min skyld må de hjertens gerne synes det er det grimmeste/mærkeligste navn i verden, men forstår ikke hvorfor de føler trang til at fortælle mig det. Slet ikke når hun jo var født og det var det navn vi havde valgt fordi vi synes det er det smukkeste navn nogensinde.

Anmeld

28. juni 2014

ano14316

NessaXenia skriver:

Er netop hjemvendte fra 70 års fødselsdag, og folk spurgte til lillesøster i maven - hvad skal hun hedde?

Hun skal hedde Vega..

Ej hvad? Det kan man da ikke kalde hende!! Og mange flere negative kommentarer..

Hmmm det er ikke lige min kop te, når nu du spørger..
Men ikke noget jeg ville tænke nærmere over..

Anmeld

28. juni 2014

NessaXenia

Lotus86 skriver:

Synes det er et super flot navn, og folk skal bare klappe i, du kan jo en anden gang spørge dem om de synes deres eget navn er meget kønnere?? Bliver så provokeret af sådan nogle udtalelser.

Hahaha jeg var lige ved det

Anmeld

28. juni 2014

Emilie80

Jeg synes Vega er et godt navn Jeg tror hvis det var mig der som forældre var lidt i tvivl om hvorvidt barnet ville blive ked af sit navn som voksen, så ville jeg vælge et mellemnavn der var mere "almindeligt". Så kan barnet selv vælge hvad det vil kaldes senere hen 

Go' dag 

Anmeld

28. juni 2014

Pigent

NessaXenia skriver:

Hun skal hedde Vega..

I skal vælge det navn i synes der rigtig

Anmeld

28. juni 2014

Leonora

Synes det er super fint .
Man skal skide på hvad andre tænker - det vigtigste er at man selv kan lige de navne man giver sine børn

Min den yngste hedder Vigga / tæt på Vega

Anmeld

28. juni 2014

hekran

Er det ikke dronningens gravhund? Har ikke hørt det som babynavn før, så har ikke andre referencer

Anmeld

28. juni 2014

Louise H.

Det er ikke min smag, men det er et rigtig fint navn :-)

Anmeld

28. juni 2014

lineog4

Jeg tænker koncertsted og ikke barn, men sådan har jeg det med mange navne fx Nor som for mig betyder lille barn (og også lidt et lille skravl) og jeg ser allerede den 18 årige knøs på 190 cm og synes ikke han er en lille Nor, på samme måde med My til en pige.

Men det betyder jo ikke det er fine navne bare at jeg associasere og ikke til et barn som skal leve et langt liv med det navn

Ville ikke selv vælge Vega, men ville synes det var et okay navn bare ikke min smag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.