Jeg synes, der er kommet rigtig mange gode svar - og jeg er enig i at det er fantastisk og mega hårdt på samme tid (især fordi jeg også tænkte så meget over, om man gør det bedste/rigtige).
Men en lille ting jeg vil indskyde er det (som nogen måske overser), at ikke alle oplever kærlighed ved første blik. Jeg havde forventet kærligheden ville komme brusende over mig, så snart hun landede på mit bryst. Men selvom jeg syntes hun virkede dejlig og sød, og jeg med det samme gik i gang med at beskytte hende, amme, bekymrede mig for hendes velbefindende og alle de der urmenneskelige ting. Så forstod jeg ikke helt hun var min, og det tog noget tid inden jeg ærligt kunne sige, at jeg elskede hende højere end noget andet. Jeg skulle først lære hende at kende!
Det var for mig meget tabubelagt at have det sådan, for selvom jeg godt vidste, at nogle ikke fik den følelse med det samme og at det var helt normalt - så var jeg inden fødslen sikker på, at jeg ville få følelsen med det samme. Idet jeg er et meget følsomt og empatisk menneske, som har drømt om at blive mor, så længe jeg kan huske. Så jeg blev nok lidt skuffet over mig selv og sagde det derfor heller ikke til nogen før meget senere 

I dag elsker jeg virkelig min datter højere end noget andet, og jeg kan stadig mærke at kærligheden bare vokser og vokser i takt med, at hun udvikler sig og bliver større 

Nu jeg synes ikke længere, der var noget galt i min reaktion dengang, og jeg vil ikke blive lige så skuffet næste gang, hvis følelsen heller ikke kommer der.
Held og lykke med dit nye liv som mor, du kommer virkelig til at vokse som menneske, tilsidesætte dig selv og lære sider om dig selv, som du ikke vidste eksisterede. Det er en meget følelsesmæssig proces og det mest fantastiske du kan opleve
Anmeld