mit1barn skriver:
Hej skønne damer.
Min mand og jeg venter en lille spunk til december, og vi glæder os utrolig meget.
Jeg høre tit mine veninder tale om at det er det største at blive mor, og intet kan sammenlignes med det, meeen... vil i ikke prøve at beskrive hvordan det er at være mor?
Det har taget os over to år at blive gravide, så alt er nyt og spændende og vi glæder os til at vise maven frem, og den kommende baby
Hvad er det bedste og hvad er det hårdeste ved at blive mor?
Er der nogle ting som kom, som en overraskelse eller noget som var overraksende nemt?
Knus Pernille, gravid med guldklump nr. 1
Mange får beskrevet rollen som mor som en dans på røde roser...
Det er det også - til tider..
Men det er også ben hårdt arbejde..
Vi var, med vores første barn, utrolig heldig at få et stille barn, han græd aldrig, var aldrig sur, var nem at læse, sov godt både dag og nat, og var rigtig god til at spise i søvne.. Bevares, drengen havde temperament - men det var sjældent det kom til udtryk.
Da vi fik nr 2 fik vi det modsatte. En dreng der spiste hver 2. time døgnet rundt, var godt nok god til at sove om dagen, men var et helvedet at få til at sove om natten.Han skreg ofte fra klokken 17-??.. Han var umulig at læse. Han var utrolig ked af det, og han var utrolig hysterisk.
Da han blev et par måneder sov han fra han var færdig med at skrige og til vi vækkede ham igen om morgenen.
Han sov så elendigt i løbet af dagen, og lavede man den mindste lyd vågnede han.
Det bliver ikke nemmere efterhånden som de bliver ældre (ikke endnu i hvert fald).. Min den yngste er 20 mdr nu, og hans storebror er 3 år og 2 mdr. Og nøj hvor de slås. De slås fra de står op til de går i seng. Men der er mange glade stunder imellem slåskampene.. Sådan ca 5 minutter hvor de kan finde ud af at lege stille og roligt sammen, ellers foregår alt i 6 gear, med maks omdrejninger.
Det er skide sjovt at se dem fjolle, og lege og hoppe og danse og slå kolbøtter og hvad de nu ellers finder på af sjove ting.
Det er knap så sjjovt når de gang på gang skubber hinanden ned fra sengen, når de bider hinanden, slår hinanden, råber og skriger af hinanden..
Men jeg ville ikke undvære det for noget, og vil SÅ gerne have en mere - selvom jeg efterhånden trænger lidt ferie uden børn.
Anmeld