Hvordan er det at være mor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2014

Diana2013

Hej skønne damer.

Min mand og jeg venter en lille spunk til december, og vi glæder os utrolig meget.

Jeg høre tit mine veninder tale om at det er det største at blive mor, og intet kan sammenlignes med det, meeen... vil i ikke prøve at beskrive hvordan det er at være mor?

Det har taget os over to år at blive gravide, så alt er nyt og spændende og vi glæder os til at vise maven frem, og den kommende baby

Hvad er det bedste og hvad er det hårdeste ved at blive mor?

Er der nogle ting som kom, som en overraskelse eller noget som var overraksende nemt?

Knus Pernille, gravid med guldklump nr. 1

En god reminder til de hårde tider ---- årh jeg kan blive ved med at skrive fordi jeg elsker at være mor.. så undskyld, men synes ikke jeg ville forlade siden uden at fortælle hvad vi fik afvide på sygehuset at mange forældre er lidt ekstra bekymret. Vi havde ligesom jer forsøgt at blive gravide længe. Vi havde forsøgt 3 år, og netop som jeg skulle insimineres blev jeg gravid. Sygehuset fortalte at det var helt normalt for forældre som har forsøgt længe at være ekstra om sit barn, en smule mere bekymret, og lidt pylleret haha jeg ved ikke hvordan det bliver for jer, men er selv en hønemor med stort h  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

Mum33

mit1barn skriver:

Hej skønne damer.

Min mand og jeg venter en lille spunk til december, og vi glæder os utrolig meget.

Jeg høre tit mine veninder tale om at det er det største at blive mor, og intet kan sammenlignes med det, meeen... vil i ikke prøve at beskrive hvordan det er at være mor?

Det har taget os over to år at blive gravide, så alt er nyt og spændende og vi glæder os til at vise maven frem, og den kommende baby

Er der nogle ting som kom, som en overraskelse eller noget som var overraksende nemt?

Det er bedre end man nogensinde kan forstille sig - og værre end man overhoved kan forestille sig. På en og samme gang. 

Anmeld

24. juni 2014

Snevejr84

Det er helt fantastisk og pisse hårdt især i starten hvor det hele er nyt, kæmpe omvæltning. Men jeg har aldrig elsket en så højt som jeg elsker min søn.

Anmeld

24. juni 2014

mit1barn

Tak fordi at i gad at skrive hvordan "det er at blive mor" :-) Jeg er sikker på at et er det bedste i verden, men til tider også det værste

Igen tak

Anmeld

24. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Abemor skriver:

Det er bedre end man nogensinde kan forstille sig - og værre end man overhoved kan forestille sig. På en og samme gang. 

Lige mine ord. 

Og til ts så vil jeg tilføje at den der ubegrænset kærlighed man taler om, den er først blevet virkelig for mig da jeg fik mit barn. 

Anmeld

24. juni 2014

Aabye

mit1barn skriver:

Hej skønne damer.

Mange får beskrevet rollen som mor som en dans på røde roser... 

Det er det også - til tider.. 
Men det er også ben hårdt arbejde..

Vi var, med vores første barn, utrolig heldig at få et stille barn, han græd aldrig, var aldrig sur, var nem at læse, sov godt både dag og nat, og var rigtig god til at spise i søvne.. Bevares, drengen havde temperament - men det var sjældent det kom til udtryk. 

Da vi fik nr 2 fik vi det modsatte. En dreng der spiste hver 2. time døgnet rundt, var godt nok god til at sove om dagen, men var et helvedet at få til at sove om natten.Han skreg ofte fra klokken 17-??.. Han var umulig at læse. Han var utrolig ked af det, og han var utrolig hysterisk. 
Da han blev et par måneder sov han fra han var færdig med at skrige og til vi vækkede ham igen om morgenen. 
Han sov så elendigt i løbet af dagen, og lavede man den mindste lyd vågnede han. 

Det bliver ikke nemmere efterhånden som de bliver ældre (ikke endnu i hvert fald).. Min den yngste er 20 mdr nu, og hans storebror er 3 år og 2 mdr. Og nøj hvor de slås. De slås fra de står op til de går i seng. Men der er mange glade stunder imellem slåskampene.. Sådan ca 5 minutter hvor de kan finde ud af at lege stille og roligt sammen, ellers foregår alt i 6 gear, med maks omdrejninger. 
Det er skide sjovt at se dem fjolle, og lege og hoppe og danse og slå kolbøtter og hvad de nu ellers finder på af sjove ting. 

Det er knap så sjjovt når de gang på gang skubber hinanden ned fra sengen, når de bider hinanden, slår hinanden, råber og skriger af hinanden.. 

Men jeg ville ikke undvære det for noget, og vil SÅ gerne have en mere - selvom jeg efterhånden trænger lidt ferie uden børn. 

Anmeld

25. juni 2014

Sunsmile

Mettefpigen skriver:

Det er det vildeste at blive mor! :-)
Jeg har lært så utrolig meget siden jeg fik Lukas.. de første 6 måneder sov han ca 8 timer i døgnet og af dem var det ca 3 timer om natten... min mor blev overfaldet 11 dage efter han blev født og lå på sygehuset i 6 uger, og jeg fik en depression!... men selvom det skete så lærte jeg hvor stærk man bliver fordi man har den lille baby at tage sig af... jeg har rigtig mange gange følt om det var det rigtige, om det aldrig ville ende, om jeg nogensinde ville få et "liv" igen når jeg 15 dagen sad om natten og prøvede at få ham til at sove... men som tiden gik så begyndte jeg at få en hverdag og en rytme... men jeg lærte (somsagt) hvor stærk man bli'r, hvor meget man kan lave selvom man har en baby hængende på armen eller rendende i hælen, selvom man er syg så skal man stadig tage sig af ham, at handle selvom man har en skrigeunge på slæb ;-) det er utroligt (synes jeg) at jeg (før jeg blev mor) kunne ømme mig over en lille ting som er en del af hverdagen nu :-) men når man ser ens baby vokse op så er kærligheden bare størst!! Der er INTET der kan blive større, og intet man kan blive mere stolt over <3 når de sidder, kravler, klapper, snakker eller går for første gang, så mærker man inde i hjertet hoppe en ekstra gang :-)
Og nu hvor bassen er 2, 9 år må jeg indrømme at jeg også er stolt over mig selv at jeg har kunne "skabe" sådan en smuk og fantastisk barn som ham <3
Glæd dig, det er det største man kan opleve :-)

Lyder så skønt. Men kan ikke lade være med at tænke på hvor hårdt det har været at din mor blev overfaldet, puha en hård omgang nu hvor du sad med din lille guldklump i armene og havde nok at se til i forvejen.
Er glad for at høre du er kommet godt igennem det

Anmeld

25. juni 2014

asff

mit1barn skriver:

Hej skønne damer.

Du har allerede fået så mange gode svar, så aner ikke om du kan bruge mit Men det er.. Lidt som at få et helt nyt liv. Til at starte med, bliver man (jeg) overvældet af en ekstrem beskyttertrang. Det bliver til en kærlighed, der vokser dag for dag. Jeg elsker min datter så meget, at jeg har lyst til at spise hende.  Min pige havde kolik, og det er skide hårdt - men jeg synes faktisk, ikke det var skide hårdt. Jeg havde også opsat mig på, at jeg ville få et barn med kolik. Men åh gud.. Pludselig handler hele ens liv om prutter, tigerspring, afføring og lignende. 

Anmeld

25. juni 2014

ano14316

mit1barn skriver:

Hej skønne damer.

Det er det mest meningsfulde og fantastiske man kan gøre.. Det giver ens eksistens mening..

Samtidig er det også det hårdeste man kan tænke sig.. og man finder ud af hvor værdigfuld få timers sammenhængende søvn kan være..

Det eneste der er bedre end at blive mor første gang, er at blive mor anden gang hvor man ved hvad man har i vente..

Anmeld

25. juni 2014

Louisejulia

Det er det bedste i verden at blive mor  

Jeg er heldig at have en af de børn der næsten ikke græder og at have haft en graviditet næsten helt uden gener og en fødsel som også gik som det skulle. 

Hun er glad, smilende og tilfreds det meste af dagen, undtagen når hun skal puttes. Så skriger hun i noget tid og falder så i søvn. 

Og søvn får vi massere af her hjemme. Hun kommer i seng kl 22 og sover til kl 6:00, hun får lidt mad og sover så videre. 

Kl er nu 9:10 og hun sover stadigvæk 

Overskud har jeg massere af, da jeg får mange timers sammenhængende søvn. 

Men hun kan jo altid ændre sig i løbet af tiden og mon ikke også jeg får dage hvor jeg river håret af mig selv 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.