øv læge vil ikke fjerne hormonspiral pga anti dep.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2014

fru holm

Risikabelt i forholdt til hvad? 

Er sikker på det har noget med medicinen at gøre.. jeg blev spurgt om jeg stadig tog de piller da det er skadeligt for barnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

RGN

Profilbillede for RGN
fru holm skriver:

Er sikker på det har noget med medicinen at gøre.. jeg blev spurgt om jeg stadig tog de piller da det er skadeligt for barnet..

Men sertralin er et af de stoffer som godt må benyttes under graviditet og amning.

Anmeld

18. juni 2014

Mille82

En del antidepressiver kan skade fostret...jeg kan ikke huske om det er deres centralnervesystem?

Der har været noget i tv og aviserne for halvandet års tid siden, der er også en herinde der har haft skrevet om det mener jeg. Det var i hvert fald dengang et meget overset og ukendt område for de gravide, for lægerne kendte ikke til komplikationerne på fostrene ifht antideprassiva.

Anmeld

18. juni 2014

Mille82

Link fundet:

https://www.baby.dk/debat/141944pi1/graviditet/graviditet-og-lykkepiller.aspx

Og ang det med at lægen ikke vil pille spiralen ud. Kan det ikke tænkes at trådstarter har været såret og måske misforstået vejledningen fra lægen, i stedet for at lægen pure har nægtet at fjerne den?? Tit hvis jeg bliver konfronteret med noget jeg har lidt svært ved at affinde mig med, så kan jeg nogle gange godt se budskabet i et lidt mere negativt lys, end det egentlig var tiltænkt fra afsender.

Anmeld

18. juni 2014

fru holm

RGN skriver:

Men sertralin er et af de stoffer som godt må benyttes under graviditet og amning.

Det var det jeg var på og det måtte jeg ikke ifølge min læge ihvertfald.

Anmeld

19. juni 2014

RGN

Profilbillede for RGN
fru holm skriver:

Det var det jeg var på og det måtte jeg ikke ifølge min læge ihvertfald.

Okay. Det er lidt pudsig, men det er vel også altid bedre at være på den sikre side. 

(selvom medicinalfirmaerne siger god for det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.