SandraXOXO skriver:
En læge må vel gerne vurdere at man er for depressiv til at sætte et barn i verden. Skulle lægen bare sige Jeps- Jeg fjerner lige spiralen og så gir jeg kommunen besked på at fjerne en eventuel baby...? Så er det da bedre at råde folk til lige at vente til de er raske.
Sikke et svar, som jeg finder meget stødende og usagligt (uanset hvad du videre skriver)! At lægen nægter at fjerne en prevention, er IKKE deres valg, det er det enkelte menneskes eget frie valg. Din krop er DIN og ikke lægens eller andres! Som de fleste heldigvis skriver, så skal en læge råde, ikke "tvinge". Som Danmark ser ud i tiden, får ca. 470.000 en form for antidepressiv medicin, dvs ca. hver 6-7 dansker.. ud af dem er der sikkert mange kvinder i den fødedygtige alder, skal de så også fratages retten til at få børn, og evt. ha´skudt en P-stav i armen eller anden form for prevention?? Det kommer slet ikke bag på mig, at høre om dette, det er desværre dagens Danmark at folk i deres embeder misbruger deres magt over vi "frie" mennesker. Hurra for menneskeheden! Mit råd, gå til en anden læge!
Anmeld