øv læge vil ikke fjerne hormonspiral pga anti dep.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

ønskebørn74

Frederiksensmor skriver:

øv var til lægen idag og ville have min spiral ud - men lægen ville ikke tage den ud da hun mente at det var for risikabelt når jeg var på anti depressiv.... hvor træls og er mega skruk...  

Så går du til en privat gynækolog og får den ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

lineog4

Først vil jeg lige sige at lægen jo ikke kan nægte, men mon ikke også lægen alene har givet et godt råd om at vente til du kan trappe ud af det antidepressive og fortalt han/hun synes det umiddelbart virker uansvarligt at sætte et barn til verden lige pt men ikke på sigt?

Har din kæreste skiftet holdning og er med på 3'er?

Håber din skrukker lige kan tæmmes et kort øjeblik og du/I kan komme der til hvor alle også lægen vil klappe i hænderne over familieforøgelsen

Anmeld

17. juni 2014

SandraXOXO

MommyK skriver:

Men i virkeligheden kan der jo være andre grunde til at man vil have fjernet en spiral, end lige skruk-hed. Man kan have en nyfunden viden om hormoners påvirkning af kroppen eller andet - så lægen må da efter min mening ikke gå ind og udøve tvang på denne måde her men derimod råde og vejlede patienten.

Nu kunne jeg bare huske hendes sidste tråd om at hun var mega skruk men at kæresten ikke ville have flere da de havde to på 1 og 3 år.
Vi er da helt enige om at læger skal rådgive ikke bestemme. Men lige i dette tilfælde, kan jeg godt forstå hun ikke vil fjerne den når det netop er pga skrukhed.

Anmeld

17. juni 2014

Frederiksensmor

lineog4 skriver:

Først vil jeg lige sige at lægen jo ikke kan nægte, men mon ikke også lægen alene har givet et godt råd om at vente til du kan trappe ud af det antidepressive og fortalt han/hun synes det umiddelbart virker uansvarligt at sætte et barn til verden lige pt men ikke på sigt?

Har din kæreste skiftet holdning og er med på 3'er?

Håber din skrukker lige kan tæmmes et kort øjeblik og du/I kan komme der til hvor alle også lægen vil klappe i hænderne over familieforøgelsen

jo hun gav også gode råd men sagde også at det ikke var nu jeg skulle blive gravid. men lægen har jo nok ret i at det skal vente - selvom det så uretfærdigt. jeg må prøve så vidt muligt at tæmme skrukheden og give det nogle år... selvom det er så uendeligt - det kan også være man har nok i de 2 når vi når tiden - det ved man jo ikke... jeg har hvert fald slået koldt vand i blodet og ser tiden an skal jo også stadig have gemalen med på det  så piger i har ret det må vente til jeg er færdig med behandling af Sertralin. 

Anmeld

17. juni 2014

Simona

Jeg var da på p-piller og sertralin på samme tid uden problemer?? Det forstår jeg ikke hvorfor hun siger

Anmeld

17. juni 2014

A.n.onym.

SandraXOXO skriver:

Nu kunne jeg bare huske hendes sidste tråd om at hun var mega skruk men at kæresten ikke ville have flere da de havde to på 1 og 3 år.
Vi er da helt enige om at læger skal rådgive ikke bestemme. Men lige i dette tilfælde, kan jeg godt forstå hun ikke vil fjerne den når det netop er pga skrukhed.

Okay - Mit svar var udelukkende baseret på hvad denne tråd var omkring - er selvfølgelig enig i at de færreste har godt af en graviditet hvis de kæmper med dep. Men lægen må og skal bare kende forskel på vejledning/rådgivning og så direkte diktering af hvad en patient må og ikke må - hun er jo ikke umyndiggjort.

Anmeld

17. juni 2014

Solsikke1

SandraXOXO skriver:

En læge må vel gerne vurdere at man er for depressiv til at sætte et barn i verden. Skulle lægen bare sige Jeps- Jeg fjerner lige spiralen og så gir jeg kommunen besked på at fjerne en eventuel baby...? Så er det da bedre at råde folk til lige at vente til de er raske.

Sikke et svar, som jeg finder meget stødende og usagligt (uanset hvad du videre skriver)! At lægen nægter at fjerne en prevention, er IKKE deres valg, det er det enkelte menneskes eget frie valg. Din krop er DIN og ikke lægens eller andres! Som de fleste heldigvis skriver, så skal en læge råde, ikke "tvinge". Som Danmark ser ud i tiden, får ca. 470.000 en form for antidepressiv medicin, dvs ca. hver 6-7 dansker.. ud af dem er der sikkert mange kvinder i den fødedygtige alder, skal de så også fratages retten til at få børn, og evt. ha´skudt en P-stav i armen eller anden form for prevention?? Det kommer slet ikke bag på mig, at høre om dette, det er desværre dagens Danmark at folk i deres embeder misbruger deres magt over vi "frie" mennesker. Hurra for menneskeheden! Mit råd, gå til en anden læge!

Anmeld

18. juni 2014

SandraXOXO

Solsikke1 skriver:

Sikke et svar, som jeg finder meget stødende og usagligt (uanset hvad du videre skriver)! At lægen nægter at fjerne en prevention, er IKKE deres valg, det er det enkelte menneskes eget frie valg. Din krop er DIN og ikke lægens eller andres! Som de fleste heldigvis skriver, så skal en læge råde, ikke "tvinge". Som Danmark ser ud i tiden, får ca. 470.000 en form for antidepressiv medicin, dvs ca. hver 6-7 dansker.. ud af dem er der sikkert mange kvinder i den fødedygtige alder, skal de så også fratages retten til at få børn, og evt. ha´skudt en P-stav i armen eller anden form for prevention?? Det kommer slet ikke bag på mig, at høre om dette, det er desværre dagens Danmark at folk i deres embeder misbruger deres magt over vi "frie" mennesker. Hurra for menneskeheden! Mit råd, gå til en anden læge!

Kan ikke helt se at dit indlæg er relevant i ts situation? Men ok, Du mener sådan og jeg tænker noget andet.

Anmeld

18. juni 2014

Frederiksensmor

Simona skriver:

Jeg var da på p-piller og sertralin på samme tid uden problemer?? Det forstår jeg ikke hvorfor hun siger

det forstår jeg heller ikke så.

Anmeld

18. juni 2014

fru holm

Frederiksensmor skriver:

øv var til lægen idag og ville have min spiral ud - men lægen ville ikke tage den ud da hun mente at det var for risikabelt når jeg var på anti depressiv.... hvor træls og er mega skruk...  

Jeg har også været på antideprissiv.. 

Og da jeg blev gravid spurgte lægen ( ikke min læge, men en anden i lægehuset) om jeg stadig var på dem for det kan skade barnet.. måske det har noget med det at gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.