øv læge vil ikke fjerne hormonspiral pga anti dep.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.756 visninger
25 svar
60 synes godt om
16. juni 2014

Frederiksensmor

øv var til lægen idag og ville have min spiral ud - men lægen ville ikke tage den ud da hun mente at det var for risikabelt når jeg var på anti depressiv.... hvor træls og er mega skruk...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Bak

Frederiksensmor skriver:

øv var til lægen idag og ville have min spiral ud - men lægen ville ikke tage den ud da hun mente at det var for risikabelt når jeg var på anti depressiv.... hvor træls og er mega skruk...  

Øh, undskyld et øjeblik.. Det kan han/hun da ikke bestemme?!

Anmeld

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Risikabelt i forholdt til hvad? 

Anmeld

16. juni 2014

A.n.onym.

Hvem andre end dig skal afgøre dét?? Det er da langt ude at tro, at du ikke selv skal afgøre om du vil have den spiral siddende!! 

Anmeld

16. juni 2014

SandraXOXO

MommyK skriver:

Hvem andre end dig skal afgøre dét?? Det er da langt ude at tro, at du ikke selv skal afgøre om du vil have den spiral siddende!! 

En læge må vel gerne vurdere at man er for depressiv til at sætte et barn i verden. Skulle lægen bare sige Jeps- Jeg fjerner lige spiralen og så gir jeg kommunen besked på at fjerne en eventuel baby...? Så er det da bedre at råde folk til lige at vente til de er raske.

Anmeld

16. juni 2014

SandraXOXO

Mor11 skriver:

Risikabelt i forholdt til hvad? 

Måske i forhold til 1 at hun er på anti depressiv og det er ikke sundt for en baby. 2 Hun er jo nok depressiv og har i forvejen to børn under 4 år. Det er det jeg tror lægen har vurderet det udfra :-D

Ts, Jeg synes du skal lytte til din læge. Hun vil bare hjælpe. Selv om det er øv når du er skruk.

Anmeld

16. juni 2014

Frederiksensmor

ihhh altså er så træt af det - men jo kan godt følge jeres råd om det nok er det bedste lige ind til videre at beholde spiralen.. men grunden til hun ikke ville fjerne den var at hvis jeg skulle ha spiralen ud så skulle jeg have p-piller i stedet for hun mente hver fald ikke jeg skulle være gravid nu. og p-piller og anti- depressiv er ikke en god sammensætning, så hun ville ikke risikere at jeg blev gravid ved bare at fjerne den. men jeg vil ikke på p- piller vil bare have den skide spiral ud. men nej ikke i denne omgang.

Anmeld

16. juni 2014

A.n.onym.

SandraXOXO skriver:

En læge må vel gerne vurdere at man er for depressiv til at sætte et barn i verden. Skulle lægen bare sige Jeps- Jeg fjerner lige spiralen og så gir jeg kommunen besked på at fjerne en eventuel baby...? Så er det da bedre at råde folk til lige at vente til de er raske.

Men i virkeligheden kan der jo være andre grunde til at man vil have fjernet en spiral, end lige skruk-hed. Man kan have en nyfunden viden om hormoners påvirkning af kroppen eller andet - så lægen må da efter min mening ikke gå ind og udøve tvang på denne måde her men derimod råde og vejlede patienten.

Anmeld

16. juni 2014

Bak

SandraXOXO skriver:

Måske i forhold til 1 at hun er på anti depressiv og det er ikke sundt for en baby. 2 Hun er jo nok depressiv og har i forvejen to børn under 4 år. Det er det jeg tror lægen har vurderet det udfra :-D

Ts, Jeg synes du skal lytte til din læge. Hun vil bare hjælpe. Selv om det er øv når du er skruk.

Det lyder næsten på TS som om lægen decideret har nægtet det. Det er ikke en læges opgave at bestemme, hvem der må få børn og ikke. Hvis patienten ønsker at få et barn må man rådgive ud fra en lægevidenskabelig baggrund, fx rådgive om noget andet anti depressiv medicin eller lign. Man skal selvfølgelig også rådgive i forhold til de ricisi der er forbundet med en ny graviditet og en aktuel depression.

Anmeld

16. juni 2014

A.n.onym.

Bak skriver:

Det lyder næsten på TS som om lægen decideret har nægtet det. Det er ikke en læges opgave at bestemme, hvem der må få børn og ikke. Hvis patienten ønsker at få et barn må man rådgive ud fra en lægevidenskabelig baggrund, fx rådgive om noget andet anti depressiv medicin eller lign. Man skal selvfølgelig også rådgive i forhold til de ricisi der er forbundet med en ny graviditet og en aktuel depression.

Lige præcis min holdning - det andet ligner jo tvang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.