Må jeg høre hvad i ville gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2014

hekran

Jeg ville altid vælge at beholde barnet. Dit liv får ikke skade af, at du giver dig selv en barselspause. Barnets gør, hvis du ikke gør det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

Mor Christa

Jeg fik Victor en måned inden jeg blev 20 , og skulle efter barsel starte uddannelse som multimediedesigner. Gennemførte uddannelsen og startede på min bachelor i januar i år, og fødte her i maj ( mens jeh stadig er under uddannelse), og skal op til eksamen næste uge :-) så det med uddannelse er altså det mindste af det! :-) 

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Jeg fik Victor en måned inden jeg blev 20 , og skulle efter barsel starte uddannelse som multimediedesigner. Gennemførte uddannelsen og startede på min bachelor i januar i år, og fødte her i maj ( mens jeh stadig er under uddannelse), og skal op til eksamen næste uge :-) så det med uddannelse er altså det mindste af det! :-) 

Dejligt at høre, i stedet for alt det negative man altid høre! 

Venter nu bare på den positive test, så mange symptomer men kun 1 streg bla kan jeg mærke en form for kugle ca i fingers længde oppe, har fået at vide at det nok er min livmoderhals og den kommer længere ned når man bliver gravid, har aldrig mærket den før  

Anmeld

9. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som du beskriver situationen er jeg slet ikke i tvivl om at I da skal beholde barnet!

Jeg er selv 19 og har termin her om 2 uger

Jeg var nødt til at sætte min hf på pause (ville ellers være blevet færdig i år) men det betyder ingenting, for jeg gør den bare færdig på enkeltfag når jeg er færdig med barsel. 

Når I begge ønsker barnet, bor sammen og har en stabil økonomi så synes jeg ærlig talt ikke der er noget der skulle forhindre jer i få det.

Så jeg vil sige tillykke med spiren og ønske jer held og lykke!

Anmeld

9. juni 2014

Tystys14

Anonym skriver:

Hvor gammel er/var du da du fik første barn, hvis du har flere?  

Med min første, studerede jeg tredje år på htx og var 17 da jeg opdagede jeg var gravid, og i stedet for abort så fik jeg udvidet mit studie til fire år så jeg tog mine A fag på fjerde år og mine B fag på tredje år. Holdt ikke barsel da jeg hellere ville have mine eksamener og bestå med et rimeligt gennemsnit.  

Denne gang er jeg 7 moduler inde i sygeplejerskeuddannelsen og nu gået på barsel. Er 22 nu.  Starter op igen til oktober på modul 8.

Anmeld

9. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det fede ved din uddannelse er, at når du genoptager den efter barsel, så er det fuldstændig ligesom alle os med alm fuldtidsjob. Du skal ikke bruge aftener, eftermiddage og weekender på lektier, eksaminer og afleveringer på samme måde som en uni studerende. Til gengæld har du self længere arbejdsdage end en studerende. 

Går udfra du har en læreplads når du nu kun har 2år tilbage, så din løn er også bedre end en studerende på su, og bliver bedre og bedre 

Synes slet ikke din udd er et issue, det er mere hvordan jeres liv ellers ser ud. Og efter at have læst dine indlæg, virker det jo ret børnevenligt 

Tillykke med graviditeten! 

Ps, husk at informere din mester lynhutigt, der er mange forholdsregler som gravid maler og dem SKAL der bare være styr på for din babys skyld 

Anmeld

9. juni 2014

Mor Christa

Anonym skriver:

Dejligt at høre, i stedet for alt det negative man altid høre! 

Venter nu bare på den positive test, så mange symptomer men kun 1 streg bla kan jeg mærke en form for kugle ca i fingers længde oppe, har fået at vide at det nok er min livmoderhals og den kommer længere ned når man bliver gravid, har aldrig mærket den før  

Det lyder spændende! :-) så må du afvente positiv test 

ja, der kan være mange negative kommentare om uddannelse og baby, men det kan altså sagtens lade sig gøre :-) man skal bare have den rette indstilling, så kan man nemt komme igennem - faktisk giver det mere tid og fleksibilitet når man er studerende end med et fuldtidsjob , er mine erfaringer :-)

Anmeld

9. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Ja, har min mening men det skader vel ikke at høre andres.

Hvis nu du fandt ud af at du var gravid (ikke planlagt), har 2 år tilbage af udannelse, hvad ville du så gøre, beholde eller få abort? 

Jeg ville beholde barnet...

Med til mit svar hører så også at jeg har svært ved at blive gravid da jeg producerer for lidt hormoner til at få ægløsning...

og at jeg har veninder der har været igennem flere aborter af diverse årsager og alle som en har de haft det elendigt efterfølgende...

derudover er min holdning også lidt at har man sex så må man også tage konsekvensen hvis beskyttelsen ikke virker...

jeg personligt ville kun få en abort hvis barnet var sygt/handicappet eller jeg var i livsfare ved at gennemføre graviditeten...

Anmeld

9. juni 2014

Louise H.

Hvis man føler sig klar, både i forhold til økonomi og modenhed. Men man skal også tænke på det kæmpe ansvar man skal tage for den lille persons liv og man skal være 100% klar på at man ikke "bare lige" kan alt muligt.
Hvis du føler at i har overskuddet til at fokusere på det her barn 24/7, er klar til at stå med bleskift, natteroderi, muligheden for kolik og du føler jeres økonomi kan klare det, så skal i da beholde barnet

Jeg blev gravid som 18 årlig og fødte som 19 årig. Jeg har ikke fortrudt det en eneste dag <3

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

Louise <3 Isabella skriver:

Hvis man føler sig klar, både i forhold til økonomi og modenhed. Men man skal også tænke på det kæmpe ansvar man skal tage for den lille persons liv og man skal være 100% klar på at man ikke "bare lige" kan alt muligt.
Hvis du føler at i har overskuddet til at fokusere på det her barn 24/7, er klar til at stå med bleskift, natteroderi, muligheden for kolik og du føler jeres økonomi kan klare det, så skal i da beholde barnet

Jeg blev gravid som 18 årlig og fødte som 19 årig. Jeg har ikke fortrudt det en eneste dag <3

Vi føler os klar til det, tingene som selvfølgelig skal være okay inden en baby kommer til familien altså bolig, økonomi osv., det er som det skal være!

i december/januar da jeg skulle stoppe på p-piller, havde vi snakken og vidste begge at der jo kan gå lang tid før der sker noget, så vi blev enige om at jeg ikke skulle starte på dem igen, og vi var klar når vi så stod med 2 steger på en test. Her de sidste to måneder har vi bare slet ikke tænkt på graviditet, og da jeg så kom til at tænke på i onsdags at jeg faktisk skulle have haft mens mandag. de symptomer jeg havde, havde jeg heller ikke tænkt over, fordi der nok ikke var chance for graviditet denne måned pga. ikke så meget sex. de er så taget meget til. meget ømme bryster og nippel, blodåre på brysterne bliver tydeligere og tydeligere, er sindssyg træt, oppustet især om aftenen, kvalm ind i mellem, ikke rigtig lyst til mad, elsker normalt mad er virkelig madglad, men ikke rigtig mere , mere lyst til sex end sådan lige normalt, begynde at tude over det mindste triste jeg læser eller sådan noget, især hvis det er noget med babyer, har fået sindssyg meget vand i kroppen. ja der er flere endnu  men jeg har bare sådan en fornemmelse af at der er noget inde i maven, har i en uge nu drømt hver nat at vi enden at vi fik baby eller at jeg testede positiv. har haft sådan en lidt kilende fornemmelse i maven, ved ikke om det kan være noget. nå men håber bare den positive test kommer om et par dage!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.