Må jeg høre hvad i ville gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2014

Mother-love

Det kommer an på så meget.
Men ville nok beholde barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Wik

Hvis man er i tvivl om man vil have en abort så skal man ikke have en abort. Jeg tror man kan mærke på sig selv hvad man vil. Folk skal vælge abort hvis de føler det er det eneste rigtige, ellers vil de komme til at fortryde det.

Ellers skal de få barnet. Man fortryder ikke sine børn. Ang. uddannelse så har jeg prøvet lidt af hvert i forhold til graviditet, fødsel og børn så du skal nok finde en løsning.

Jeg er selv blevet gravid ved et uheld og det tog ikke lang tid før jeg vidste hvad jeg ville, trods de odds jeg nu engang har. 

Tænk dig om og finde det rigtige for dig

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

san skriver:

Har i begge lyst til barnet?? hvordan er jeres forhold, hvor længe har i kendt hinanden,  bolig og økonomi hvordan er den??

Vi er 18 og 19 år, har kendt hinanden siden vi var 12 og 13, har været kærester og boet sammen i 1 år og har det ufattelig godt sammen. Økonomi er god og bliver kun bedre, vi bor i hus på 180m2 med 2 hunde. Vi vil begge gerne beholde. 

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

NV skriver:

Har lige stået i samme situation og jeg beholdte. En abort er simpelthen ikke en mulighed for mig Puha. Er på barsel lige nu med min pige på 10 uger. Glæder mig til at komme igang med mit studie igen inden længe.  Så klart beholde.

Hvor gammel er/var du da du fik første barn, hvis du har flere?  

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Hvis man er i tvivl om man vil have en abort så skal man ikke have en abort. Jeg tror man kan mærke på sig selv hvad man vil. Folk skal vælge abort hvis de føler det er det eneste rigtige, ellers vil de komme til at fortryde det.

Ellers skal de få barnet. Man fortryder ikke sine børn. Ang. uddannelse så har jeg prøvet lidt af hvert i forhold til graviditet, fødsel og børn så du skal nok finde en løsning.

Jeg er selv blevet gravid ved et uheld og det tog ikke lang tid før jeg vidste hvad jeg ville, trods de odds jeg nu engang har. 

Tænk dig om og finde det rigtige for dig

Jeg/vi ville uden tvivl beholde barnet, ville også bare høre andres mening  Det er bare fordi jeg har hørt folk snakke så meget negativt om at folk stopper/udsætter uddannelsen pga en graviditet. Især min egen far ville være så meget imod det, men han mener så også at man skal være 28-30 år før man skal have børn. 

Anmeld

8. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er 'bare' i lære som maler, så altså så god en uddannelse er det vist heller ikke, hvis man tænker frem ad. 

Jeg er sammen med faren, vi bor i hus med vores 2 dejlige hunde og har det ufattelig godt. Ved godt mange synes det er en ung alder at sige det i (18 og 19 år) men som det ser ud og har gjort det længe, så ved jeg/vi ikke lige hvad der skulle skille os ad. Min mor og hele hendes familie (er skilsmissebarn) har gjort alt hvad de kunne for at få os fra hinanden, fordi de åbenbart lige pludselig så sig sur på ham da han sagde at min mor ikke var fair overfor hendes hunde, hun har 7 og de er nok ude i max 20 min om dagen. Hun var så langt ude at lave blå mærker på sig selv og meldte ham for vold og en masse andre ting. Rent ud sagt har de på de kriminelle måder prøvet at ødelægge alt for ham, og hvis han ville være fri for det, kunne han 'bare' gå fra mig og så var det det, men alligevel er han her stadig. 

Vi vil begge rigtig gerne beholde, og er ikke i tvivl for vi havde allerede snakket om det i starten, da vi begge har den holdning at hvis man synes man er gammel nok til at have sex så ved man også at om 9 måneder kan man stå med en baby i armene vi er begge meget imod abort, da man jo ved det kan ske når man vælger at have sex. 

Hvad laver din kæreste? 

Har I nogle der vil kunne hjælpe? Tænker bedsteforældre og lignende? 

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad laver din kæreste? 

Har I nogle der vil kunne hjælpe? Tænker bedsteforældre og lignende? 

Han er i et hændværkerfirma hvor de laver lidt af hvert. 

Ja, min far vil være imod det til at starte med, men når han får mit valg at vide vil han altid hjælpe mig og hans kone og hele den side af min familie (er skilsmissebarn) og så er der hele min kærestes familie, især hans mor og hendes mand, dem har jeg et Rigtig godt forhold til, da jeg ikke rigtig snakker med min mor. Og hvis jeg kommer til at snakke med min mor igen så vil hun også for alt i verden hjælpe mig.

Min papmors søster fik også barn for 1 år siden, og den familie vil også være klar til at hjælpe. Så hjælp skal vi nok finde  

Anmeld

8. juni 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er 18 og min kæreste er 19 (snart 20), vi bor i hus med vores 2 hunde og har det ufattelig godt sammen! Ingen af os drikker, vil hvert fald ikke kalde det at drikke, vi får måske en enkel øl hver 14 dag, det lige før det er én om måneden. Vi lever slet ikke som de fleste på vores alder, det er mere familie livet, hvis man kan kalde det det. Økonomien har det fint! Og den bliver kun bedre fra næste måned da jeg har lønstigning. Vil da mene jeg er rimelig moden både af personlighed og udseende, eftersom jeg altid bliver dømt til at være 20-21 år, og de fleste tror min kæreste er omkring 21-24 år. 

Stod i samme situation for 7 år siden...

Vi fik barnet.
I dag har vi været sammen i 8 år, og vores den ældste bliver snart 7.. (sjovt nok )

Ville beholde!

Anmeld

8. juni 2014

Bertris

En uddannelse er altid let at sætte på pause hvis man skulle blive gravid  
Jeg blev selv gravid første gang under uddannelse, at jeg så fandt ud af det ikke var mig er en anden sag  
Nu er jeg gravid igen 1 1/2 år efter (sådan går det jo
- jeg går på barsel efter sommerferien, også starter jeg op på min hf igen efter sommerferien næste år  

- fødte en måned efter jeg blev 19 med nr 1, og når ikke at blive 21 inden nr 2 er her

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Stod i samme situation for 7 år siden...

Vi fik barnet.
I dag har vi været sammen i 8 år, og vores den ældste bliver snart 7.. (sjovt nok )

Ville beholde!

Er glad for at høre de positive kommentarer! Havde lidt tænkt der nok kun kom negative  

Hvad lavede du i forhold til skole/uddannelse dengang, hvis jeg må spørgere?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.