Må jeg høre hvad i ville gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.441 visninger
40 svar
16 synes godt om
8. juni 2014

Anonym trådstarter

Ja, har min mening men det skader vel ikke at høre andres.

Hvis nu du fandt ud af at du var gravid (ikke planlagt), har 2 år tilbage af udannelse, hvad ville du så gøre, beholde eller få abort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Patriark

Anonym skriver:

Hvis nu du fandt ud af at du var gravid (ikke planlagt), har 2 år tilbage af udannelse, hvad ville du så gøre, beholde eller få abort? 

Det kommer an på situationen i sin helhed. Forhold til far, bolig, økonomi og egen modenhed bl.a.

Hvis uddannelsen er det eneste "problem" så nej.

Anmeld

8. juni 2014

B&J

jeg vil 100% beholde barnet

Anmeld

8. juni 2014

JH12

Personligt skulle situationen stå MEGET dårligt til inden jeg ville foretrække en abort.. Men der er selvfølgelig nogle ting der kunne 'tvinge' mig til at gøre det..
Jeg ville helst ikke være alene med et barn, og slet ikke som ung mor., medmindre man har en GOD baggrund som kunne hjælpe til.
Der skulle være penge til mig og barnet.
Have sit eget sted at bo.

Hvad angår uddannelse, kan man altid tage den senere, man for slet ikke så meget tid med barnet som når man er under uddannelse.

Anmeld

8. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det kommer an på tusind andre ting. Er der en stabil far inde i billedet? - hvis ja, hvad siger han? - hvis nej, kan du overskue at være alene? - er der gode udsigter for job, når du er færdiguddannet? - føler du dig klar til at være mor? - ville abort være et valg, du havde det ok med, eller er det næsten ubærligt at tænke på? - osv. osv. 

Anmeld

8. juni 2014

NessaXenia

Der er en hulens masse andre faktorer der betyder hvorvidt om man kan sætte et barn i verden.. Uddanelse er ikke det slt afgørende i den sitiuation..

Anmeld

8. juni 2014

san

Har i begge lyst til barnet?? hvordan er jeres forhold, hvor længe har i kendt hinanden,  bolig og økonomi hvordan er den??

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Det kommer an på situationen i sin helhed. Forhold til far, bolig, økonomi og egen modenhed bl.a.

Hvis uddannelsen er det eneste "problem" så nej.

Jeg er 18 og min kæreste er 19 (snart 20), vi bor i hus med vores 2 hunde og har det ufattelig godt sammen! Ingen af os drikker, vil hvert fald ikke kalde det at drikke, vi får måske en enkel øl hver 14 dag, det lige før det er én om måneden. Vi lever slet ikke som de fleste på vores alder, det er mere familie livet, hvis man kan kalde det det. Økonomien har det fint! Og den bliver kun bedre fra næste måned da jeg har lønstigning. Vil da mene jeg er rimelig moden både af personlighed og udseende, eftersom jeg altid bliver dømt til at være 20-21 år, og de fleste tror min kæreste er omkring 21-24 år. 

Anmeld

8. juni 2014

Tystys14

Anonym skriver:

Har lige stået i samme situation og jeg beholdte. En abort er simpelthen ikke en mulighed for mig Puha. Er på barsel lige nu med min pige på 10 uger. Glæder mig til at komme igang med mit studie igen inden længe.  Så klart beholde.

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det kommer an på tusind andre ting. Er der en stabil far inde i billedet? - hvis ja, hvad siger han? - hvis nej, kan du overskue at være alene? - er der gode udsigter for job, når du er færdiguddannet? - føler du dig klar til at være mor? - ville abort være et valg, du havde det ok med, eller er det næsten ubærligt at tænke på? - osv. osv. 

Jeg er 'bare' i lære som maler, så altså så god en uddannelse er det vist heller ikke, hvis man tænker frem ad. 

Jeg er sammen med faren, vi bor i hus med vores 2 dejlige hunde og har det ufattelig godt. Ved godt mange synes det er en ung alder at sige det i (18 og 19 år) men som det ser ud og har gjort det længe, så ved jeg/vi ikke lige hvad der skulle skille os ad. Min mor og hele hendes familie (er skilsmissebarn) har gjort alt hvad de kunne for at få os fra hinanden, fordi de åbenbart lige pludselig så sig sur på ham da han sagde at min mor ikke var fair overfor hendes hunde, hun har 7 og de er nok ude i max 20 min om dagen. Hun var så langt ude at lave blå mærker på sig selv og meldte ham for vold og en masse andre ting. Rent ud sagt har de på de kriminelle måder prøvet at ødelægge alt for ham, og hvis han ville være fri for det, kunne han 'bare' gå fra mig og så var det det, men alligevel er han her stadig. 

Vi vil begge rigtig gerne beholde, og er ikke i tvivl for vi havde allerede snakket om det i starten, da vi begge har den holdning at hvis man synes man er gammel nok til at have sex så ved man også at om 9 måneder kan man stå med en baby i armene vi er begge meget imod abort, da man jo ved det kan ske når man vælger at have sex. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.