Må jeg høre hvad i ville gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Er glad for at høre de positive kommentarer! Havde lidt tænkt der nok kun kom negative  

Hvad lavede du i forhold til skole/uddannelse dengang, hvis jeg må spørgere?  

Jeg var lige startet på hf. Gjorde mit første år færdig, lige inden jeg fødte.

Holdte barsel i et år. Og har siden læst enkeltfag.

Er dog blevet noget forsinket pga flere sygemeldinger og 2 års barsel mere... Men det er det hele værd!

Har 3 vidunderlige drenge, og 2 eksaminer tilbage.. og så skal jeg læse til pædagog!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

En uddannelse er altid let at sætte på pause hvis man skulle blive gravid  
Jeg blev selv gravid første gang under uddannelse, at jeg så fandt ud af det ikke var mig er en anden sag  
Nu er jeg gravid igen 1 1/2 år efter (sådan går det jo
- jeg går på barsel efter sommerferien, også starter jeg op på min hf igen efter sommerferien næste år  

- fødte en måned efter jeg blev 19 med nr 1, og når ikke at blive 21 inden nr 2 er her

Bliver helt glad over de kommentarer, følelsen af at man ikke er den eneste 'dumme' der vælger at blive forældre i den alder  

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Jeg var lige startet på hf. Gjorde mit første år færdig, lige inden jeg fødte.

Holdte barsel i et år. Og har siden læst enkeltfag.

Er dog blevet noget forsinket pga flere sygemeldinger og 2 års barsel mere... Men det er det hele værd!

Har 3 vidunderlige drenge, og 2 eksaminer tilbage.. og så skal jeg læse til pædagog!

Okay, ja som alle mødre siger hvad gør man ikke for sine børn! Der er så mange der siger at unge mødre får aldrig en uddannelse, men det tror jeg nu alligevel mange gør, og selvfølgelig skal jeg nok få min uddannelse vil også rigtig gerne være pædagogisk assistent, vil så bare gerne tage den igennem sosu. Ville gerne have startet på den her til august og så droppe maler. Men vælger at vente med at starte på sosu hvis vi skal til at have baby  

Anmeld

8. juni 2014

Bertris

Anonym skriver:

Bliver helt glad over de kommentarer, følelsen af at man ikke er den eneste 'dumme' der vælger at blive forældre i den alder  

Vores datter og kommende baby har bare gjort mig mere målbevidst omkring hvad jeg vil med livet ang uddannelse m.m! 
Ville aldrig have klaret en abort

- tvivler på man fortryder de børn man få

Anmeld

8. juni 2014

Wik

Anonym skriver:

Jeg/vi ville uden tvivl beholde barnet, ville også bare høre andres mening  Det er bare fordi jeg har hørt folk snakke så meget negativt om at folk stopper/udsætter uddannelsen pga en graviditet. Især min egen far ville være så meget imod det, men han mener så også at man skal være 28-30 år før man skal have børn. 

Ja, men så kan jeg godt forstå du gerne vil høre noget fra andre som modargument.

Det gode ved at få børn unger uddannelse er, at man har større frihed og flexibilitet i sin hverdag. Det betyder meget for ens barn at man fx bedre kan blive hjemme ved sit barn ved sygdom, ikke er væk 50 timer om uge pga. arbejde. Man kan få nogle tilskud der gør at økonomien også løber bedre rundt. Held og lykke med det

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

Vores datter og kommende baby har bare gjort mig mere målbevidst omkring hvad jeg vil med livet ang uddannelse m.m! 
Ville aldrig have klaret en abort

- tvivler på man fortryder de børn man få

Ja okay  

tror heller ikke på jeg ville kunne klare en, og nej jeg tror ikke på man fortryder de børn man får  

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Ja, men så kan jeg godt forstå du gerne vil høre noget fra andre som modargument.

Det gode ved at få børn unger uddannelse er, at man har større frihed og flexibilitet i sin hverdag. Det betyder meget for ens barn at man fx bedre kan blive hjemme ved sit barn ved sygdom, ikke er væk 50 timer om uge pga. arbejde. Man kan få nogle tilskud der gør at økonomien også løber bedre rundt. Held og lykke med det

Tusind tak  

Anmeld

8. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Han er i et hændværkerfirma hvor de laver lidt af hvert. 

Ja, min far vil være imod det til at starte med, men når han får mit valg at vide vil han altid hjælpe mig og hans kone og hele den side af min familie (er skilsmissebarn) og så er der hele min kærestes familie, især hans mor og hendes mand, dem har jeg et Rigtig godt forhold til, da jeg ikke rigtig snakker med min mor. Og hvis jeg kommer til at snakke med min mor igen så vil hun også for alt i verden hjælpe mig.

Min papmors søster fik også barn for 1 år siden, og den familie vil også være klar til at hjælpe. Så hjælp skal vi nok finde  

Umiddelbart virker det til at I har godt styr på det. De to ting som ville sætte tvivl hos mig er at jeres jobs vil være ret usikre og alderen. personligt ville jeg ikke få barn så tidligt, men mit liv så meget anderledes ud da jeg var 18.  

I ønsker barnet, har været i fast forhold længe, bor sammen og har en stabil økonomi. Så vil jeg bare skrive Tillykke og jeg ønsker jer al held og lykke

Anmeld

8. juni 2014

san

Anonym skriver:

Vi er 18 og 19 år, har kendt hinanden siden vi var 12 og 13, har været kærester og boet sammen i 1 år og har det ufattelig godt sammen. Økonomi er god og bliver kun bedre, vi bor i hus på 180m2 med 2 hunde. Vi vil begge gerne beholde. 

Jamen så har du jo svaret, nu du skriver at i begge vil beholde det og hvis det er økonomi til det, så er det da bare at hoppe ud i det... pause på uddannelse, og så op på hesten igen bagefter barsel, så du kan få din uddannelse... Held og lykke med det

Anmeld

8. juni 2014

Lunae

Anonym skriver:

Ja, har min mening men det skader vel ikke at høre andres.

Hvis nu du fandt ud af at du var gravid (ikke planlagt), har 2 år tilbage af udannelse, hvad ville du så gøre, beholde eller få abort? 

Jeg er som udgangspunkt modstander af abort, så jeg ville naturligvis vælge at få barnet.

Jeg har selv fået to børn under uddannelse og skulle jeg blive gravid igen (mangler stadig 2 år), så ville jeg få barnet. MEN det satser jeg nu ikke på

Når det er sagt, så er det din beslutning og dig der kender alle omstændighederne omkring graviditeten, så du skal mærke efter og snakke med faderen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.