Hvad savner du fra før du blev mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Spontanitet og mig-tid i hverdagene. Tidligere planlagde vi mange ting spontant lige fra en god middag ude i byen til en rejse ud i Verden, men nu skal alt planlægges.

Jeg får dog noget mig-tid og rejser også stadig ud i Verden, men det er altid noget, der skal grundigt planlægges. Der er f.eks. nogle af mine yndlingssteder i Verden, som ikke er børneegnet i forhold til de aktiviteter, vi gerne vil lave, og så bliver vi nødt til at tage af sted hver for sig med nogle venner eller at lade være med at tage af sted, hvis det er rejser, der tager mere end en week-end, da vi ikke har mulighed for pasning i længere tid end det.

Vi kommer dog i det mindste af sted, men jeg savner bare at tage manden under armen, en tom kuffert i hånden og så suse til NYC og shoppe i en forlænget weekend.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

isabellasmor

Jeg savner min krop, men det bliver rettet op efter denne graviditet, nu ved jeg jo også hvorfor jeg ikke har kunne tabe mig (pga. Pco) så jeg ved hvad jeg skal fokusere på for at nå min normalvægt.  

Så savner jeg ikke at have alle de bekymringer, jeg glæder mig ikke til mine døtre bliver teenagere med al den vold i bybilledet. Øv!

Mig tid og spontanitet (som at smutte i centeret fx) er der massere plads til når vi er 2 . Ingen problemer der. Og par tid, jamen det foregår om aftenen når datteren sover,  så sker det engang imellem at vi tager ud og spise eller ser en film, så det er Heller ikke noget jeg mangler. 

Mor til Isabella på 2 1/2 og lillesøster i maven 

Anmeld

3. juni 2014

Tystys14

Savner at føle mig ung  (Føler mig som en på 50 trods jeg "kun" fylder 22 om lidt) 

ikke ung som i at man skal feste og drikke (har aldrig sagt mig noget) men ung, som i bryster der sidder hvor de "skal"  En mave uden striber og ingen mørke rander under øjnene pga manglende søvn.  

Har en pige i trodesealderen (tre år) og en baby på ti uger, der ikke giver en ret meget søvn ha ha. 

Derudover er der faktisk intet jeg savner  Elsker livet som mor, trods det hårdt somme tider.

Anmeld

3. juni 2014

Skouboe

Jeg savner at gå lov til at gå på toilet i fred, uden at der enten står en udenfor og banker på eller kommer vadende ind og spørger hvad man laver....

Anmeld

3. juni 2014

BinaMor

hold da op listen er lang her

nu har jeg så været singlemor længe så har været bundet mere op...

jeg gik en tur en aften ned i byen og så mærkede jeg hvordan jeg savnede kunne gå ud om aftenen. altså bare udenfor og se lygterne tændes og mærke den der aftenkulde og se stjernerne uden et vindue imellem

jeg savner sove længe og dybt.

jeg savner kunne tage cola om dagen uden skjule det i en kaffekop og bilde ungerne ind det er kaffe

eller bare være pisse ligeglad med at aftensmaden i 2 dage har indeholdt ja INGEN vitaminer

savner at min vasketøjskurv ikke blev fyldt dagligt.. eller at samtlig jakkelommer er fyldt til randen med sutter, hårspænder, krøllede sedler om forældreaftner og udtørrede vådservietter

at man bare lige spontant besøger venner osv... at ens hoved ikke er fyldt op med militæriske præcisions tidspunkter for daglig logistik..

jeg savner maaajet må jeg indrømme.. men det er ca 2 timer siden jeg afleverede min kids i børnehaven og dem savner jeg ogspå allerede nu

Anmeld

3. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg savner mest muligheden for at være spontan og min gamle slanke krop

Anmeld

3. juni 2014

Clisolka

Marts<3 skriver:

ENDELIG et indlæg om en der forstår mig...

Jeg kan godt forstå mange af tingene. Er du alene?

Dette indlæg er jeg med på!!

Jeg er stadig på barsel med den mindste på 8½ måned og hold op, hvor jeg syntes det har været hårdt denne gang med en kolikker! Vi har ikke haft andet end ballade med den mave 

Novra en pige på 3½, der på sit højeste i trodsalderen - og samtidigt en kolikker!! Hjæææææææælp 

Lige pt. er det bare MIG-tid jeg savner... Hold nu op, hvor jeg bare savner bare at være alene - bare 5 min... 

Anmeld

3. juni 2014

Lullaby

Savner min krop. 

Sove længe. 

Bruge penge på mig selv uden at få dårlig samvittighed. 

Kunne være spontan. 

Have overskud efter en lang weekend. 

Have et ryddeligt  hjem. 

Anmeld

3. juni 2014

TbCp

Jeg savner mig tid! 

vi er gode til at få ungerne passet, men ind imellem savner jeg det altså alligevel

og så savner jeg et hus der ikke roder

Anmeld

3. juni 2014

Michella2

Marts<3 skriver:

Jeg har egentlig aldrig rigtig tænkt så meget over, hvad jeg savnede eller mangler ved ikke at have barn.
Jeg er før blevet spurgt af mine singleveninder eller mine søskende, om det ikke kan være "træls" når det kun handler om børn.

indtil idag har jeg sagt, "næææ ikke rigtig, måske og sove længe"...

Jeg elsker min søn og livet som mor... Har den smukkeste og sødeste dreng i verden. den lykke han gir mig er der intet der kan erstatte.

Men idag gik jeg og dagdrømte. I dag har jeg handlet, ryddet op, lavet mad, vasket, badet Storm, ryddet op og nu er dagen gået... Gaaab! Det vildeste der er sker i aften er min nyopdaget te, Turkish apple!

Jeg SAVNER København. Jeg savner og cykle gennem byen på en sommerdag og nyde butikker cafeer og liv omkring mig. Jeg savner at gå i Day tøj, jeg savner et glas kold hvidvin på en hverdag. At sidde på en cafe med et tæppe til sent og skrald grine. Jeg savner sladder, mine veninder og nruge penge på mig selv...

Jeg har måske længe haft en skjul get-away drøm. Fordi jeg har arrangeret at få passet min søn i 2 dage, så jeg kan komme til distortion på onsdag og tordag! og jeg GLÆDER mig... God musik, drinks og mine dejlige veninder.

Jeg ender alligevel med at kime min forældre ned og forlanger mms billeder hver time. Jeg går kold kl 23 og kan kun tænke på hvor mange dumme penge jeg har brugt på mig selv.

Har du noget du savner?

Åh ha, kender følelsen..

jeg ønsker altid at give mig selv lidt "forkælelse" men det ender altid med at ungerne får noget i stedet for mig, fordi jeg ikke kan lade være . Tænker ofte at det bare er ekstra for mig, men mere nødvendigt for børnene. Så man kan godt sige at jeg savner at bruge penge på mig selv til forkælelse.

har ikke fået ordnet hår hos frisøren i over 4 år, jo altså min årlige klipning af spidser, men ikke farvning og meget mere :-) har heller ikke fornyet gardaroben de sidste 4 år.. Og ja.. Egoismen om at det bare handler om en selv en gang imellem, det kunne jeg også savne.. Men så tænker jeg på en hverdag uden mine børn, og intet i hele verdenen ville være bedre uden dem  Og så ryger dagdrømmene igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.