Jeg har egentlig aldrig rigtig tænkt så meget over, hvad jeg savnede eller mangler ved ikke at have barn.
Jeg er før blevet spurgt af mine singleveninder eller mine søskende, om det ikke kan være "træls" når det kun handler om børn.
indtil idag har jeg sagt, "næææ ikke rigtig, måske og sove længe"...
Jeg elsker min søn og livet som mor... Har den smukkeste og sødeste dreng i verden. den lykke han gir mig er der intet der kan erstatte.
Men idag gik jeg og dagdrømte. I dag har jeg handlet, ryddet op, lavet mad, vasket, badet Storm, ryddet op og nu er dagen gået... Gaaab! Det vildeste der er sker i aften er min nyopdaget te, Turkish apple!
Jeg SAVNER København. Jeg savner og cykle gennem byen på en sommerdag og nyde butikker cafeer og liv omkring mig. Jeg savner at gå i Day tøj, jeg savner et glas kold hvidvin på en hverdag. At sidde på en cafe med et tæppe til sent og skrald grine. Jeg savner sladder, mine veninder og nruge penge på mig selv...
Jeg har måske længe haft en skjul get-away drøm. Fordi jeg har arrangeret at få passet min søn i 2 dage, så jeg kan komme til distortion på onsdag og tordag! og jeg GLÆDER mig... God musik, drinks og mine dejlige veninder.
Jeg ender alligevel med at kime min forældre ned og forlanger mms billeder hver time. Jeg går kold kl 23 og kan kun tænke på hvor mange dumme penge jeg har brugt på mig selv.
Har du noget du savner?
Jeg savner at kunne være totalt impulsiv. I dag har jeg f.eks været til et branche-arrangement med middag, hvor stemningen var superfed med interessante samtaler o.s.v., men hvor jeg måtte gå kl. 20:30 fordi bedsteforældrene som passede skulle hjem. Ville vildt gerne være blevet. Der er mange sociale ting i forbindelse med mit arbejde/studie, som jeg siger nej til fordi jeg må prioritere. Og jeg har ovenikøbet en mand som er rimelig cool med at jeg har et ret omfangsrigt socialt liv.
Og søvn, mere specifikt at sove længe.
I luksus-afdelingen: En god, lang shoppetur, hvor jeg ikke skal haste igennem butikkerne fordi jeg har en bagkant.
Men jeg har ikke de store problemer med at savne. Det er okay, man kan ikke få alt hele tiden. Vores dreng er to et halvt nu, og jo større han bliver, jo nemmere og mere afslappet blive hverdagen, og så vil der igen være lidt mere overskud til andre ting. Det er ok at være lidt begrænset i nogle år endnu.
Anmeld