Har desperat brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Prøv evt at sætte den ved vinduet, det gør Emils.

Men syntes i skal prøve det med at flytte rundt sammen med hende.

Den kan desværre ikke rigtig stå ved vinduet... eller det kan den nu, men til vinter vil den så stå lige op af radiatoren det synes jeg er lidt dumt.
Vi kunne sagtens prøve at flytte rundt, det kunne alligevel godt trænge til lidt fornyelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

pipsen

TbCp skriver:

Altså om dagen har det aldrig været et problem og da hun var spæd var der heller ingenting om natten.
Hun er født 5 uger før tid så jeg tænker lidt om det måske kan gøre at hun har svært ved at håndtere de ting hun oplever om dagen og det så er det der udløser det hele.
Det har vel også noget at gøre med sanseintegration så det vil jeg da helt sikket læse lidt om og se om det kunne være der den var.
Har faktisk lige fået anbefalet bogen af en anden så den skal da lånes.

Min søn er også født en god måneds tid før tid og det lyder virkelig ens i mine ører. Han har også altid sovet godt om dagen, men der har han jo heller ikke været overstimuleret med sanseindtryk endnu. Vi har taget fat i Raphael Centeret i Roskilde. De har også en hjemmeside, hvor du kan læse mere om det. Noget af det sidste, som bliver modnet er centralnervesystemet og det kan give uro, søvnproplemer osv.

Anmeld

14. august 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Den kan desværre ikke rigtig stå ved vinduet... eller det kan den nu, men til vinter vil den så stå lige op af radiatoren det synes jeg er lidt dumt.
Vi kunne sagtens prøve at flytte rundt, det kunne alligevel godt trænge til lidt fornyelse

Vi har heldigvis lige plads så den ik står ved radiatoren er skønt for de sover bare godt ved vinduet.

Men det er med at flytte om er der altså mange der har haft held med at de så sover bedre og vil være der.

Anmeld

14. august 2009

sarahb

suanne85 skriver:

Vi har heldigvis lige plads så den ik står ved radiatoren er skønt for de sover bare godt ved vinduet.

Men det er med at flytte om er der altså mange der har haft held med at de så sover bedre og vil være der.

ja enig... der er mange børn der er mere trygge når de er med til at dekorere værelset tag hende med ud og køb et se nyt sengetøj så hun r en stoor pige der sover hele natten.. something.

Anmeld

14. august 2009

Vingummien

sarahb skriver:

ja enig... der er mange børn der er mere trygge når de er med til at dekorere værelset tag hende med ud og køb et se nyt sengetøj så hun r en stoor pige der sover hele natten.. something.

Ja nemlig.

Behøves jo ikke være det dyreste man køber, bare gi hende et par stykker at vælge imellem. Og så hjem og flyt sengen til en anden væg el lign. Sådan rigtig hygge tid

Anmeld

14. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Taget fra pampers...
Ved godt at det står for baby'er og småbørn... Men syntes de har nogle hångribelige råd...
Vi har til dato ikke haft problem og har fra han var spæd haft en nedgearings fase og fast rutine og rytme er guld værd - ihvertfald herhjemme.... Jo at han nogle dage rejser sig op og kaster sutten i gulvet (dejli lyd i baby-alarm), men så er det ind at lægge ham ned - give sut - dyne på (som ryger med det samme :-Z) to strøg over håret - et god nat og ud igen, andre dage putter han lige som han bliver lagt ned.

KAMPE VED SENGETID For babyer og småbørn signalerer sengetid adskillelse fra dig, fra dagens oplevelser og fra yndlingslegetøjet og aktiviteterne.
Det kan derfor ikke undre, at de fleste børn gennemlever en periode, hvor de hader sengetiden.
Dit lille barn ved ikke noget bedre end at deltage i alt hvad der foregår, rejse sig ved enhver given lejlighed for at øve sig i at gå, og pludre energisk for at delagtiggøre jer i sine meninger.
I kan nu opleve at barnet ved sengetid farer op som en trold af en æske og står oprejst for at gå i gang med en ny leg eller samtale, så snart du vender ryggen til.
Gå ikke ind i en diskussion, begynd heller ikke at trække sengetidsrutinerne ud for at imødekomme disse afledningsmanøvrer.
At holde fast ved en urokkelig, fastlagt rutine er det bedste middel over for dit barns modstand mod at gå i seng.
Hvis barnet nægter at lægge sig til at sove i andet forsøg, skal du forlade værelset, så barnet selv kan lægge sig ned og sove.
Lad dig ikke friste til at blive i værelset eller lægge dig ned hos barnet til det sover.
At give efter for barnets krav om ekstra tid til at lege vil kun føre til fremtidige soveproblemer, da barnet vil lære at ballade medfører større opmærksomhed og udsætter adskillelsen fra dig.
Så hvis sengetiden er ved at udvikle sig til en kamp, skal du stå fast, være rolig og i godt humør, og blot sige God Nat som om du mener det!

Anmeld

14. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Taget fra pampers...
Ved godt at det står for baby'er og småbørn... Men syntes de har nogle hångribelige råd...
Vi har til dato ikke haft problem og har fra han var spæd haft en nedgearings fase og fast rutine og rytme er guld værd - ihvertfald herhjemme.... Jo at han nogle dage rejser sig op og kaster sutten i gulvet (dejli lyd i baby-alarm), men så er det ind at lægge ham ned - give sut - dyne på (som ryger med det samme :-Z) to strøg over håret - et god nat og ud igen, andre dage putter han lige som han bliver lagt ned.

Frederic's moar skriver:

KAMPE VED SENGETID For babyer og småbørn signalerer sengetid adskillelse fra dig, fra dagens oplevelser og fra yndlingslegetøjet og aktiviteterne.
Det kan derfor ikke undre, at de fleste børn gennemlever en periode, hvor de hader sengetiden.
Dit lille barn ved ikke noget bedre end at deltage i alt hvad der foregår, rejse sig ved enhver given lejlighed for at øve sig i at gå, og pludre energisk for at delagtiggøre jer i sine meninger.
I kan nu opleve at barnet ved sengetid farer op som en trold af en æske og står oprejst for at gå i gang med en ny leg eller samtale, så snart du vender ryggen til.
Gå ikke ind i en diskussion, begynd heller ikke at trække sengetidsrutinerne ud for at imødekomme disse afledningsmanøvrer.
At holde fast ved en urokkelig, fastlagt rutine er det bedste middel over for dit barns modstand mod at gå i seng.
Hvis barnet nægter at lægge sig til at sove i andet forsøg, skal du forlade værelset, så barnet selv kan lægge sig ned og sove.
Lad dig ikke friste til at blive i værelset eller lægge dig ned hos barnet til det sover.
At give efter for barnets krav om ekstra tid til at lege vil kun føre til fremtidige soveproblemer, da barnet vil lære at ballade medfører større opmærksomhed og udsætter adskillelsen fra dig.
Så hvis sengetiden er ved at udvikle sig til en kamp, skal du stå fast, være rolig og i godt humør, og blot sige God Nat som om du mener det!

Anmeld

14. august 2009

TbCp

Frederic's moar skriver:

Taget fra pampers...

Problemet er dog ikke ved sengtid. Det er intet problem at putte hende, bare hun er træt nok, så lægger hun sig straks til at sove.
Det er mere alle de opvågninger om natten, der er ved at gøre os sindsyge

Seriøst jeg glæder mig til hun bliver teenager og ikke er til at drive ud af sengen om morgenen

Anmeld

14. august 2009

TbCp

En lille opdate.

Igår puttede jeg Liva en time tidligere, hun øffede dog noget rundt i sengen, men sov alligevel 1/2 timer før end hun plejer.
Hun er vågnet to gange i nat hvor jeg har haft held til bare at give hende sut og så gå ud igen.
Kl. 6.15 kunne hun dog ikke sove længere og stod op... det er helt fint hun har sammenlagt fået 45 min. længere nattesøvn end hun plejer.

For os er det dog stadig træls med afbrudt søvn.

Vi har forsøgt den med en masse sutter i sengen, men det er som om hun slet ikke lige kan opfatte at hun bare kan tage sådan en når hun vågner om natten.
MUUUUAAARRR står hun og råber indtil jeg går ind og giver hende en sut

Anmeld

15. august 2009

LISBETH:-)

Åhhhh hvor jeg dog kender det!!!!!!!  Min Amalie blev 2 år d. 19/7 og hun har altid vågnet ca. hver 2. time hver nat, været svær og få til at sove og ikke sovet ret meget til middag. Det er opsliddende!!!!! Så føler virkelig med dig. Vi fik også tjekket ørene hos vores egen læge som sage at de fejlet intet. Da jeg så blev desperat nok. Ringede jeg direkte til ørerlægen som så modvilligt tog hende ind uden henvisning. Det viste sig så at hendes ører var fyldt med væske. Hun fik dræn og det hjalp rigtig meget. Men hun vågnede stadig 2 - 3 gange hver nat og skreg i vilden sky. Puha så var gode råd dyre. Vi valgt så at save 2 tremmer af hendes seng. Så hun selv kunne komme ud af sengen i det lille hul. Det har hjulpet helt vildt og hun vågner nu kun 1 gang om natten hvor hun selv står op og kommer ind i vores seng, hvor hun lægger sig til at sove med det samme. Og det er bare skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.