Har desperat brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.137 visninger
40 svar
0 synes godt om
13. august 2009

TbCp

Hej
Håber virkelig at der er nogle der kan/vil hjælpe vi har desperat brug for hjælp.

Vi har Liva som bliver 2 år d. 24. august.
Hun sover simpelthen elendigt om natten og har gjort det det sidste års tid, hvis ikke længere.
I nat f.eks. vågnede hun 5 gange, hvor hun d. 5. gang kom ind til os.
Det slider virkelig på en at man bliver vækket så mange gange i løbet af en nat.
Min mand og jeg skiftes til at gå ind til hende men vi bliver jo alligevel vækket, selvom det er den anden der går derind.

Jeg synes snart vi har prøvet alt.

Til middag sover hun fantastisk godt, mellem 2 og 3 timer. Vi har forsøgt over en periode at vække hende fra middagsluren hvilket blot er endt med et barn der resten af dagen er surt og muggent. Så det var ikke løsningen. Og egentlig bryder jeg mig heller ikke om at skulle vække hende fra luren, da hun jo har brug for søvn.

Vi har prøvet at lade hende sove i vores seng, i håb om at trygheden ville hjælpe.
Hun vågner stadig ligeså mange gange og karter rundt i sengen, så vi sover endnu dårligere.

Vi har prøvet at tage siden af hendes seng så hun selv kan komme ind til os når hun vågner. Det resulterer i at hun kommer ind første gang hun vågner sådan omkring midnat, og så sker der det samme resten af natten igen.

Hun har perioder på et par uger hvor hun sover hele natten og det nyder vi virkelig. Men det meste af tiden er det de her rædselsnætter og sådan har det som sagt været i mere end 1 år, måske endda 1 1/2 år.

Er der noget at sige til at vi er trætte?

Om morgenen står hun i øjeblikket op kl. 6. Hun kommer i seng ca. 20.30, vi kan ikke putte hende tidligere da hun så bare holder fest oppe i sengen til kl. er 20.30-21.
Vi har dog i lang tid nu ikke prøvet at putte hende tidligere, så vi har faktisk snakket om at det vil vi prøve i aften.

Da jeg ikke havde arbejde var det ikke helt så slemt for mig, da jeg jo kunne sove når Liva var afleveret i dagpleje. Men nu er jeg startet som dagplejer og har altså brug for min søvn så jeg kan være noget for børnene.

HJÆLP! Er der nogen der sidder med de vise ord!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

TbCp

P.s. ørerne er tjekket så det er ikke dem der driller

Anmeld

13. august 2009

Joan ( Smallie )

Tænkte sådan lige om det gør noget hun holder fest når hun kommer i seng. Er hun ked af det?. Kan jo være det er hendes måde at falde ned på efter en lang dag.
Jeg har en søn på godt 2 og han kommer i seng ved 19 tiden, men klokken kan da nemt blive 20 inden han sover fordi han ligger og hygger og snakker, vi lader ham være, for han er jo ikke ked, og tror det er hans måde at falde til ro på. Han kravler heller ikke ud af hans seng selv om der ikkn tremmer er på den.
Jeg ved ikke hvad du skal gøre ved det at hun vågner, og ærligt har jeg ingen guld korn der. For jeg har heldigvis 2 unger der er meget glade ved deres senge.

Joan som nok ikke var til meget hjælp

Anmeld

13. august 2009

TbCp

Joan ( Smallie ) skriver:

Tænkte sådan lige om det gør noget hun holder fest når hun kommer i seng. Er hun ked af det?. Kan jo være det er hendes måde at falde ned på efter en lang dag.
Jeg har en søn på godt 2 og han kommer i seng ved 19 tiden, men klokken kan da nemt blive 20 inden han sover fordi han ligger og hygger og snakker, vi lader ham være, for han er jo ikke ked, og tror det er hans måde at falde til ro på. Han kravler heller ikke ud af hans seng selv om der ikkn tremmer er på den.
Jeg ved ikke hvad du skal gøre ved det at hun vågner, og ærligt har jeg ingen guld korn der. For jeg har heldigvis 2 unger der er meget glade ved deres senge.

Joan som nok ikke var til meget hjælp

Hun vil desværre ikke bare hygge sig selv i sengen hun står og råber på os til en af os kommer op. Åhh hvor jeg midsunder jer der har børn som gider sove om natten.

Anmeld

13. august 2009

Joan ( Smallie )

TbCp skriver:

Hun vil desværre ikke bare hygge sig selv i sengen hun står og råber på os til en af os kommer op. Åhh hvor jeg midsunder jer der har børn som gider sove om natten.

Jeg har været utrolig heldig hvad det angår. Har Anne på godt 5 måneder og siden hun var 3 måneder er hun blevet lagt i seng ved 18.30 tiden og så står hun op 12 tiimer senere afbrudt af en gang mad nu.
Så jo jeg har været meget heldig. Der har da været problemer med Niels, den stor af ungerne, men det er i perioder hvor han er syg eller får tænder.
Min første tanke var lige tænder, med din lille pige men det kan jo ikke passe i så lang tid. Og det kan jo heller ikke passe hun er bange for så ville hun da sove bedre inde ved jer. Jeg har ingen ide om hvad det kan være med hende.
Sorry at jeg ikke kan hjælpe dig.

Joan

Anmeld

13. august 2009

Henriette72

Selma havde også en periode hvor hun stod op og kom ind til os om natten. Nogle gange 4 gange. Hver gang tog jeg hende i hånden og gik ind med hende igen. Jeg lagde mig hos hende til hun sov og gik i seng igen. Jeg tror vi kørte sådan i nogle mdr og til sidst sov hun hele natten alene og det gør hun stadig. Hun er næsten 2½ nu. Hun kommer ind 1 gang om mdr. nu max. og når hun kommer ind, står jeg op. Når hun ser det, vender hun selv om og går ind på værelset og lægger sig i sengen. Jeg følger dog stadig efter for at være sikker på at hun sover og ikk kommer igen

Ved ikk om du kan bruge det, men det virkede hos os

Anmeld

13. august 2009

pipsen

Ved ikke om, det er noget, som først er kommet nu eller om hun altid har sovet uroligt? Vores den store søn har altid sovet rigtig dårligt, og vi har henvendt os mange steder uden at få hjælp. Nu skal vi prøve kraniosakralterapi, fordi de mener han har problemer med sanseintegration, hvilket giver urolig søvn. Prøv at google sanseintegration og se om det lyder rigtigt. Vi skal først igang i næste uge, så kan ikke sige, hvordan vores resultater er endnu. Ellers har bogen "sov igennem uden gråd" også hjulpet lidt her.

Anmeld

13. august 2009

Vingummien

Kan se du skriver hun råber til en af jer kommer, er det ked af råb? Og hvor lang tid kan hun blive ved hvis i ik kommer? Måske i går op til hende for hurtigt.

er altså vildt så længe har døjet med det nu, jeg er smadret bare Emil har en nat om ugen hvor han vågner tidligt, så kan sgu godt forstå i er trætte. Hvordan sover hun når hun er ude at sove, f.eks ved dine forældre?

Anmeld

13. august 2009

TbCp

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg har været utrolig heldig hvad det angår. Har Anne på godt 5 måneder og siden hun var 3 måneder er hun blevet lagt i seng ved 18.30 tiden og så står hun op 12 tiimer senere afbrudt af en gang mad nu.
Så jo jeg har været meget heldig. Der har da været problemer med Niels, den stor af ungerne, men det er i perioder hvor han er syg eller får tænder.
Min første tanke var lige tænder, med din lille pige men det kan jo ikke passe i så lang tid. Og det kan jo heller ikke passe hun er bange for så ville hun da sove bedre inde ved jer. Jeg har ingen ide om hvad det kan være med hende.
Sorry at jeg ikke kan hjælpe dig.

Joan

Hun har fået alle sine tænder så det kan næsten ikke være det.

Ville bare ønske vi kunne finde grunden for så havde vi da noget at arbejde hen imod

Anmeld

13. august 2009

TbCp

Henriette72 skriver:

Selma havde også en periode hvor hun stod op og kom ind til os om natten. Nogle gange 4 gange. Hver gang tog jeg hende i hånden og gik ind med hende igen. Jeg lagde mig hos hende til hun sov og gik i seng igen. Jeg tror vi kørte sådan i nogle mdr og til sidst sov hun hele natten alene og det gør hun stadig. Hun er næsten 2½ nu. Hun kommer ind 1 gang om mdr. nu max. og når hun kommer ind, står jeg op. Når hun ser det, vender hun selv om og går ind på værelset og lægger sig i sengen. Jeg følger dog stadig efter for at være sikker på at hun sover og ikk kommer igen

Ved ikk om du kan bruge det, men det virkede hos os

Det var en mulighed, måske vi også skulle prøve at gøre det på den måde og se om det kunne fungere her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.