Hej
Håber virkelig at der er nogle der kan/vil hjælpe vi har desperat brug for hjælp.
Vi har Liva som bliver 2 år d. 24. august.
Hun sover simpelthen elendigt om natten og har gjort det det sidste års tid, hvis ikke længere.
I nat f.eks. vågnede hun 5 gange, hvor hun d. 5. gang kom ind til os.
Det slider virkelig på en at man bliver vækket så mange gange i løbet af en nat.
Min mand og jeg skiftes til at gå ind til hende men vi bliver jo alligevel vækket, selvom det er den anden der går derind.
Jeg synes snart vi har prøvet alt.
Til middag sover hun fantastisk godt, mellem 2 og 3 timer. Vi har forsøgt over en periode at vække hende fra middagsluren hvilket blot er endt med et barn der resten af dagen er surt og muggent. Så det var ikke løsningen. Og egentlig bryder jeg mig heller ikke om at skulle vække hende fra luren, da hun jo har brug for søvn.
Vi har prøvet at lade hende sove i vores seng, i håb om at trygheden ville hjælpe.
Hun vågner stadig ligeså mange gange og karter rundt i sengen, så vi sover endnu dårligere.
Vi har prøvet at tage siden af hendes seng så hun selv kan komme ind til os når hun vågner. Det resulterer i at hun kommer ind første gang hun vågner sådan omkring midnat, og så sker der det samme resten af natten igen.
Hun har perioder på et par uger hvor hun sover hele natten og det nyder vi virkelig. Men det meste af tiden er det de her rædselsnætter og sådan har det som sagt været i mere end 1 år, måske endda 1 1/2 år.
Er der noget at sige til at vi er trætte?
Om morgenen står hun i øjeblikket op kl. 6. Hun kommer i seng ca. 20.30, vi kan ikke putte hende tidligere da hun så bare holder fest oppe i sengen til kl. er 20.30-21.
Vi har dog i lang tid nu ikke prøvet at putte hende tidligere, så vi har faktisk snakket om at det vil vi prøve i aften.
Da jeg ikke havde arbejde var det ikke helt så slemt for mig, da jeg jo kunne sove når Liva var afleveret i dagpleje. Men nu er jeg startet som dagplejer og har altså brug for min søvn så jeg kan være noget for børnene.
HJÆLP! Er der nogen der sidder med de vise ord!!!
Anmeld