Jeg kom til at slå mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Swerg skriver:

Hehe .. 

Ja fy for satan hvor er jeg slem... 

Så vidt jeg husker, så er du også rigtig god til at svare negativt på rigtig meget. Dette må være en af de første gange hvor en tråd bringer mit pis i kog. 

Møs møs. 

Hvis end ikke en moderatoradvarsel kan påvirke din attitude, er der nok ikke noget, der kan. Alligevel undrer jeg mig over, at du ikke kommenterer på essensen i situationen: TS erkender sin fejl og fortryder bitterligt. TS vælger at skrive herinde i sin afmagt og fortrydelse. Der er altså ikke tale om en upåvirket "vaneforbryder", som har tænkt sig at fortsætte  i den bane. 

Hvis alle skrev som du, ville ingen længere skrive herind om de fejl, de begik i magtesløshed, og som de fortryder. Dermed ville risikoen for, at de kom i en tilsvarende situation, forøges, fordi de ingen råd fik til at undgå det - er det klogt, synes du? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2014

Maja88

A&F skriver:

Say what? Ingen har ment det var ok

Jeg synes en del forsvarer det med..
Jeg har fra en tid hvor det var ok at få lidt klaps og det har jeg da overlevet fint..
Og de første mange spørgsmål gik på om hvordan og hvor hårdt hun havde slået, for det havde jo en stor betydning..

Anmeld

23. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja88 skriver:

Jeg har fra en tid hvor det var ok at få lidt klaps og det har jeg da overlevet fint..
Og de første mange spørgsmål gik på om hvordan og hvor hårdt hun havde slået, for det havde jo en stor betydning..

Så vidt jeg kan se er det kun EN der har spurgt efter hvor hårdt der blev slået?

Og det med at man selv er blevet slået, tror jeg er et forsøg på at fortælle ts at det ikke er i orden og ikke skal ske igen, men at hendes dreng og ts godt kan "komme over" den her ene gang.  

Jeg læser ingen steder at nogen siger det er okay. Alle råder hende til at finde en anden løsning på sin livssituation så det netop blivet undgået i fremtiden samt fortælle sin mand om hændelsen. 

Anmeld

23. maj 2014

lineog4

Maja88 skriver:

Der er da også grads forskelle - ikke fordi at slå er forkert uafhængigt af kraften bag og hvor henne. Men jeg ville da have skrevet noget andet, hvis TS havde skrevet hun havde slået mere end gang, at det var meget hårdt, at drengen havde blødt eller.... For så ville jeg ikke "bare" have anbefalet at tale med sin mand. Hvis derimod det handlede om et klap over fingeren feks. (Hvis jeg gjorde det ville jeg have det som havde tæsket mit barn) så ville jeg igen måske have anbefalet noget andet igen.

Så selv om slå er at slå er der forskel på min reaktion.

Og stod jeg hvor TS stod ville jeg da også gerne høre, ja jeg har en gang fået en syngende lussing, jeg kan huske det, men det har ikke ødelagt mig eller mkn tro og kærlighed til min mor. For ja det er forkert at slå og jo der kan sætte ar i et lille barn, men det er for intet som det ar hvis man mister sin mor, mister en mor der tør være mor grundet en gang man har slået (her tænker jeg på de som skriver man skal gå med sit barn).

Så nej læser ingen der siger det er okay, men en del som yder en omsorg så en mor kan komme på benene igen, arbejde med situationen og være mor til det barn hun uden tvivl elsker helt op til månen og tilbage igen.

Anmeld

23. maj 2014

Matuk

Jeg synes, at du skal fortælle din mand om episoden, og så synes jeg, at I skal snakke om, om der er en måde, hvorpå du kan blive aflastet lidt fx om nogle bedsteforældre kan hjælpe med pasning nogle dage eller din mand kan være hjemme noget mere. 

Vi kan alle blive trætte og udkørte, og i sådanne situationer er det vigtigt at bede om hjælp fra familie og venner. 

Få ham passet en dag eller nogle timer, så du får mulighed for at koble helt af. 

Det er jo ikke meningen at man skal komme så langt ud. 

Anmeld

23. maj 2014

Loa

Maja88 skriver:

Øh ja, jeg spurgte om hvor hårdt hun havde slået, da jeg synes det er relevant om det er et klap over fingrene eller et decideret slag.
Ikke at jeg bryder mig om nogle af delene, men synes da et klap over fingrene forarger mig noget mindre end et decideret slag.
Så ja jeg synes det havde betydning.

Og jeg synes det er ok at alle mennesker ikke er fejlfri og perfekte, men det vigtige er at de erkender det og ønsker at gøre noget ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.