Er "nemme" børn ikke rigtige børn?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
37 svar
48 synes godt om
18. maj 2014

mrhl

Jeg har i dag været på besøg hos min mormor - altså min datters oldemor.
Som så ofte når jeg har min datter med ude hos andre, får hun ros for hvor godt hun klarer at være med på tur. Hun græder sjældent, og er bare glad og tilfreds. Når jeg bliver spurgt om hvordan det går med hende til daglig, om hun er strid, og om jeg synes det er hårdt osv. svarer jeg at hun for det meste er glad.... For det er hun... For det meste....
Og det var så her min kære mormor kigger på min datter og siger "eeeeej, din mor, hun ved sørme ikke hvordan det er at have børn! Nej deeeet ved hun iiiingenting om!".
Og så sad jeg der og tænkte: hvis ens barn trives, er det så ikke et barn? Er man ikke mor hvis man har et barn der ikke hyler op når vi er på besøg hos oldemor?

Min mormor var helt hundrede ikke ude på at genere mig, så jeg gider ikke blive tøsefornærmet, men det satte alligevel nogle tanker i gang.... For det er da egentlig ikke en uvant kommentar... Synes jeg har hørt andre med "nemme" børn, få den kylet i hovedet...

Men hvad synes i. Er det kun skrigeballoner der tæller som den ægte vare?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er vidst en olde-ting både min svigerinde+mand og os selv, har fået nøjagtig samme kommentar fra kære olde  

vi har grinet a det og blevet enige om at vi INGENTING ved om børn, før vi har fået trillinger med kolik  Hehe

Anmeld

18. maj 2014

mrhl

Mor11 skriver:

Det er vidst en olde-ting både min svigerinde+mand og os selv, har fået nøjagtig samme kommentar fra kære olde  

vi har grinet a det og blevet enige om at vi INGENTING ved om børn, før vi har fået trillinger med kolik  Hehe

Haha, ja trillinger med kolik må kunne gøre det

Anmeld

18. maj 2014

Bertris

Vi har også en let datter
Nu er jeg gravid igen og har fået kommentarer om at det nok ikke bliver lige så let med nr 2 som med nr 1 !? 

folk glor også mærkeligt når jeg siger hvor let hun er, som om børn ikke kan være det ... det er skide frustrerende, men efterhånden så trækker jeg bare på skulderen og lader det smutte ind af det ene øre og ud af det andet  

Anmeld

18. maj 2014

mrhl

Bertris skriver:

Vi har også en let datter
Nu er jeg gravid igen og har fået kommentarer om at det nok ikke bliver lige så let med nr 2 som med nr 1 !? 

folk glor også mærkeligt når jeg siger hvor let hun er, som om børn ikke kan være det ... det er skide frustrerende, men efterhånden så trækker jeg bare på skulderen og lader det smutte ind af det ene øre og ud af det andet  

Det er nemlig frustrerende!
Men jeg forsøger også for så vidt muligt bare at lade sådanne kommentare gå ind ad det ene og ud af det andre øre

Anmeld

18. maj 2014

Frk.S

Jep jep - kommentarer som dem har jeg også fået. 

Freja har også indtil videre generelt været rigtig nem - og ikke mindst nem at have med rundt omkring. 

Men det betyder da ikke at der ikke ind i mellem har været frustrationer... for ikke at snakke om nu hvor hun, på trods af at jeg stadig mener hun er et nemt barn, prøver grænser af helt vildt.

Måske vi bliver overrasket over, hvor hårdt det kan være at have børn når lillesøster kommer..... 

Anmeld

18. maj 2014

Krussedulle

mrhl skriver:

Som så ofte når jeg har min datter med ude hos andre, får hun ros for hvor godt hun klarer at være med på tur. Hun græder sjældent, og er bare glad og tilfreds. Når jeg bliver spurgt om hvordan det går med hende til daglig, om hun er strid, og om jeg synes det er hårdt osv. svarer jeg at hun for det meste er glad.... For det er hun... For det meste....
Og det var så her min kære mormor kigger på min datter og siger "eeeeej, din mor, hun ved sørme ikke hvordan det er at have børn! Nej deeeet ved hun iiiingenting om!".
Og så sad jeg der og tænkte: hvis ens barn trives, er det så ikke et barn? Er man ikke mor hvis man har et barn der ikke hyler op når vi er på besøg hos oldemor?

Min mormor var helt hundrede ikke ude på at genere mig, så jeg gider ikke blive tøsefornærmet, men det satte alligevel nogle tanker i gang.... For det er da egentlig ikke en uvant kommentar... Synes jeg har hørt andre med "nemme" børn, få den kylet i hovedet...

Jeg håber da at de er "rigtige" børn alligevel

Ellers ved jeg dælme ikke hvad jeg vil kalde mine 3 guldklumper

Udover kloner, fordi de ligner deres far!

Anmeld

18. maj 2014

Christine

mrhl skriver:

Tjaeh tror ikke man skal lægge for meget i det. Det er nok bare sådan for at sige et eller andet. Men det betyder jo ikke at man ikke ønsker vedkommende ville tie stille 

Til vores ældste søns barnedåb, da vi var på vej ind i kirken, sagde min kærestes bedstefar noget i stil med at der jo "husk at der er noget galt med barnet hvis han ikke græder når han får vand på sig".

En kommentar der helt sikkert betød at hvis han græd, så var det normalt og vi skulle ikke gå i panik eller blive flove over det. Meeeen... vores lille mand tog det i stiv arm og sagde ikke en lyd under hele gudstjenesten og dåben og i dén kontekst så oldebedstefars kommentar ikke så heldig ud.

Folk - og min fordom er at det især gælder lidt ældre mennesker - siger nogle gange de dummeste ting. Men det må vi nok tage med 

Anmeld

18. maj 2014

mrhl

Frk.S skriver:

Jep jep - kommentarer som dem har jeg også fået. 

Freja har også indtil videre generelt været rigtig nem - og ikke mindst nem at have med rundt omkring. 

Men det betyder da ikke at der ikke ind i mellem har været frustrationer... for ikke at snakke om nu hvor hun, på trods af at jeg stadig mener hun er et nemt barn, prøver grænser af helt vildt.

Måske vi bliver overrasket over, hvor hårdt det kan være at have børn når lillesøster kommer..... 

Jeg har også en Freja. Måske det ligger til navnet....

Anmeld

18. maj 2014

SHERO

Min den første var rigtig strid, især med rigtig meget natteroderi, altid korte lure om dagen osv, så da min store bror fik et barn der bare sov igennem, og sov lange gode lure om dagen, sagde jeg det samme til min svigerinden, dog ment i sjov. For sådan noget fortsætter jo ikke evigt nu har vi fået nummer 2 og hun har sovet 11 timer i streg fra hun var 14 dage gammel. Så denne gang nyder jeg det, og har aldrig sovet så meget. Men hun er selvfølgelig lige så meget et rigtig barn som den ældste. Men ja, det er bare lettere, og det skal man jo bare nyde...

tænker umiddelbart at det tit er noget den ældre genneration siger, den gang var alt med spæd børn jo også brsværligt, eller forældre u konstant søvn mangel der ville ønske deres var lidt lettere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.