Janne T. skriver:
Selvfølgelig er de nemme børn også børn! MEN! Når det er sagt, forstår jeg godt man får tanken. Og det siger jeg, fordi jeg har én af hver, om end jeg ikke bryder mig om at kalde Rose svær. Lad os bare kalde hende udfordrende, og James medgørlig 
Og nu hvor jeg har prøvet begge dele vil jeg da sige, at forældre der har børn ligesom James aldrig vil kunne sætte sig ind i at have et barn der er udfordrende. Lige fra dag 1 har han sovet skide godt om natten, han græder sjældent, han er bare så GLAD hele tiden, ligger sig til at sove uden en masse pjat, sover gode lure. Hvis vi havde prøvet at have ham som eneste barn, jesus christ, det havde jo været piece of cake! Alt er relativt, og når man har sådan et nemt barn, kan en times putning være et helvede, men når man har prøvet den modsatte grøft med et barn, der aldrig vil sove, er umulig at putte, har et ekstremt stort trygheds og nærhedsbehov osv. osv, så virker det andet bare så nemt, og derfor kan det være svært at tage alvorligt, når man hører en mor sige "Åh gud, jeg var vågen en halv time med lille Julius i nat", når man selv kun har SOVET en halv time den nat!
Jeg ved ikke om du kan følge mig? Prøver bare at sige, at jeg har prøvet (prøver) begge verdener, og derfor kan jeg godt forstå, at det kan virke enormt simpelt og nemt, hvis man ser nogen med de enormt medgørlige børn
Det er også mest måden det bliver sagt på, jeg synes er lidt tosset. For jo, gu er det nemt at have en James i forhold til en Rose (bare for at tage dem som eksempel), men om man har den ene eller anden er man lige meget mor.
Så kunne man sige "ej, hvor er hun bare dejlig nem. Det må virkelig give overskud" eller "ej hvor er du heldig." eller what ever....