Karantæne på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

Anonym trådstarter

NataschaG skriver:

Det har jeg aldrig oplevet, da su er forudbetalt, har jeg altid fået det før keg startede. For mig var problemet fra su til kh, ikke fra kh til su

jeg mener også at have hørt at jeg kan få SU fra 1 august så længe jeg bare starter studie i august.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Når det er mht dagpenge kan man jo godt under nogle omstændigheder godt få dagpenge og gå udenom denne karantæn. Fx ved en situation som din at det er Et ekstremt dårligt sted at være så man bliver kørt helt ned. Det er jo en vurdering af a kassen. 

Men mon ikke at man kan det samme når det omhandler kh?  Måske skal du tage en snak med din kommunale sagsbehandler?

Der er da ingen der kan arbejde et sted der gør at man går ned rent psykisk.

lige præcis. Det er ikke sjovt ikke at have overskud til min mand eller mine børn og hele tiden gå med dårlig samvittighed..
Har lige haft besøg af min moster og jeg kan muligvis få job som afløser der hvor hun arbejder. Så jeg vil prøve at ringe til hendes chef imorgen.. Ville jo klart være at foretrække jeg kunne arbejde indtil jeg skal på skole.

Anmeld

13. maj 2014

Anonymor1

Anonym skriver:

jeg mener også at have hørt at jeg kan få SU fra 1 august så længe jeg bare starter studie i august.

Ja, jeg fik at vide man skulle starte inden d 20, for at kunne få su fra den første

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

NataschaG skriver:

Ja, jeg fik at vide man skulle starte inden d 20, for at kunne få su fra den første

okay. Jamen det starter vel samme dag som folkeskolerne og det er den 4 august

Anmeld

13. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

lige præcis. Det er ikke sjovt ikke at have overskud til min mand eller mine børn og hele tiden gå med dårlig samvittighed..
Har lige haft besøg af min moster og jeg kan muligvis få job som afløser der hvor hun arbejder. Så jeg vil prøve at ringe til hendes chef imorgen.. Ville jo klart være at foretrække jeg kunne arbejde indtil jeg skal på skole.

Det vil da være fantastisk hvis du kan få det!!!!

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Det vil da være fantastisk hvis du kan få det!!!!

Helt bestemt. Min moster mente der var gode chancer i hvertfald

Anmeld

14. maj 2014

Mille82

Su er forudbetalt. Dvs du får den 1 august. Løn, dagpenge mm er bagudbetalt, det får du først når du HAR arbejdet..

Anmeld

14. maj 2014

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg overvejer meget kraftigt at sige mit job op. Det kører min psykisk ned og jeg magter ikke at tage afsted. Jeg har det virkelig skidt der..

Jeg skal begynde på VUC til august, men jeg tænker om man ligesom med dagpenge har karantæne på kontanthjælp hvis man selv siger sit job op?
Jeg ved det ikke var sådan efter de gamle regler, men ved ikke om det er blevet lavet om efter de nye trådte i kraft?

Man får 5 ugers karantæne og det gjorde man også efter de gamle regler, så det er ikke noget nyt.

Anmeld

14. maj 2014

Benjamins'mor

SummaSummarum skriver:

Men den su du er berettiget til når du starter uddannelse får du først udbetalt til september.. når du begynder til august. 

Det kommer an på hvad dato man starter, jeg starter 1 august og derfor ret til su udbetalt 31 juli. 1 september får man kun udbetalt hvis man starter efter 17 august.

Anmeld

14. maj 2014

Anonym trådstarter

Vil lige komme med en lille update:
Jeg har en jobsamtale på torsdag i næste uge klokken 9, og hun sagde allerede nu hun ville kunne tilbyde omkring 30 timer. Så nu er jeg spændt og jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.