Karantæne på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.720 visninger
43 svar
9 synes godt om
13. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg overvejer meget kraftigt at sige mit job op. Det kører min psykisk ned og jeg magter ikke at tage afsted. Jeg har det virkelig skidt der..

Jeg skal begynde på VUC til august, men jeg tænker om man ligesom med dagpenge har karantæne på kontanthjælp hvis man selv siger sit job op?
Jeg ved det ikke var sådan efter de gamle regler, men ved ikke om det er blevet lavet om efter de nye trådte i kraft?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

SandraXOXO

Man får karantæne hvis man selv er skyld i at stå uden indtægt, feks hvis man droppede sin uddannelse eller sit arbejde. Mener det er tre mdr man får.

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Man får karantæne hvis man selv er skyld i at stå uden indtægt, feks hvis man droppede sin uddannelse eller sit arbejde. Mener det er tre mdr man får.

er det sådan efter de nye kontanthjælps regler?

Anmeld

13. maj 2014

Mom2

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg overvejer meget kraftigt at sige mit job op. Det kører min psykisk ned og jeg magter ikke at tage afsted. Jeg har det virkelig skidt der..

Jeg skal begynde på VUC til august, men jeg tænker om man ligesom med dagpenge har karantæne på kontanthjælp hvis man selv siger sit job op?
Jeg ved det ikke var sådan efter de gamle regler, men ved ikke om det er blevet lavet om efter de nye trådte i kraft?

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan de nye regler er, så vil jeg ikke kommentere på, men har du snakket med en læge hvis du har det så dårligt? Jeg ville måske overveje at blive sygemeldt, hvis det står så dårligt til, kunne godt lyde på startende stress

Anmeld

13. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil tro der gælder samme karantæne regler, men ved det ikke. Dog vil jeg anbefale dig at få en tid hos lægen så du evt. kan få en sygemelding. 

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

jeg er ret overbevist om at hvis jeg bliver sygemeldt mere end jeg allerede har været bliver jeg fyret. Jeg kører allerede på et hængende hår.. Så tror det er enten: Sig op eller bliv fyret..

Anmeld

13. maj 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

jeg er ret overbevist om at hvis jeg bliver sygemeldt mere end jeg allerede har været bliver jeg fyret. Jeg kører allerede på et hængende hår.. Så tror det er enten: Sig op eller bliv fyret..

Blive sygemeldt, fyret, få kh. ;-)
Bare husk at kontanthjælpen er mega lav efter de nye regler, især hvis du er uddannelsesparat, og det er du jo når du starter i august,, og hvis du har en kæreste der tjener over et vist beløb skal han forsørge dig.

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Blive sygemeldt, fyret, få kh. ;-)
Bare husk at kontanthjælpen er mega lav efter de nye regler, især hvis du er uddannelsesparat, og det er du jo når du starter i august,, og hvis du har en kæreste der tjener over et vist beløb skal han forsørge dig.

Så længe jeg er under 25 skal han ikke forsørge mig, Snakkede med kommunen om det sidst jeg blev sygemeldt.
Så vidt jeg har forstået det er satsen 5800 udbetalt. Og hvis vi kan få lov til at sætte vores lån på pause i 2 måneder skulle det ikke være et problem at få råd til det hele..

Anmeld

13. maj 2014

Mom2

Anonym skriver:

Men hvis du bliver fyret, så er du i hvert fald sikker på kontanthjælp, så det er vel godt nok så?

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Christina88 skriver:

Men hvis du bliver fyret, så er du i hvert fald sikker på kontanthjælp, så det er vel godt nok så?

ja uden tvivl. Går lidt og håber på jeg snart bliver fyret i hvertfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.