Karantæne på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

ja uden tvivl. Går lidt og håber på jeg snart bliver fyret i hvertfald.

Nu skal du lige huske at du skal have en fyreseddel-

Og hvis der i den står noget der kan henlede på at du selv er skyld i din fyring kan du stadig få karantæne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Nu skal du lige huske at du skal have en fyreseddel-

Og hvis der i den står noget der kan henlede på at du selv er skyld i din fyring kan du stadig få karantæne. 

det er jeg klar over

Anmeld

13. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej piger

Jeg overvejer meget kraftigt at sige mit job op. Det kører min psykisk ned og jeg magter ikke at tage afsted. Jeg har det virkelig skidt der..

Jeg skal begynde på VUC til august, men jeg tænker om man ligesom med dagpenge har karantæne på kontanthjælp hvis man selv siger sit job op?
Jeg ved det ikke var sådan efter de gamle regler, men ved ikke om det er blevet lavet om efter de nye trådte i kraft?

Du kan hurtigt komme i problemer, hvis du opsiger dit job inden du starter på uddannelse. 

Du kan som udgangspunkt først få kontanthjælp udbetalt en måned efter, du har indgivet ansøgningen. Det er selv hvis der ikke er en karantæne. Derudover så vil du én måned ikke få støtte, da SU er forudbetalt og kontanthjælp er bagudbetalt. Så det er egentlig kun juli måned du ville være berettiget støtte. Det er selvfølgelig uden karantæne. 

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

jamen så vidt jeg har forstået så er har jeg en måneds opsigelse, og hvis jeg søger inden den 15 i måneden burde jeg godt kunne få udbetalt KH til den 1. Og når jeg begynder på i skole i august kan jeg jo få SU allerede fra 1 august.. eller har jeg helt misforstået det?

Anmeld

13. maj 2014

EAF

Anonym skriver:

jamen så vidt jeg har forstået så er har jeg en måneds opsigelse, og hvis jeg søger inden den 15 i måneden burde jeg godt kunne få udbetalt KH til den 1. Og når jeg begynder på i skole i august kan jeg jo få SU allerede fra 1 august.. eller har jeg helt misforstået det?

Men den su du er berettiget til når du starter uddannelse får du først udbetalt til september.. når du begynder til august. 

Anmeld

13. maj 2014

Mom2

Anonym skriver:

ja uden tvivl. Går lidt og håber på jeg snart bliver fyret i hvertfald.

Så få en sygemelding og få lidt ro på, det ville jeg bestemt gøre. Du har jo nok også 3 måneders opsigelse, så det er jo alligevel ved at være, når nu du skal starte i august

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

SummaSummarum skriver:

Men den su du er berettiget til når du starter uddannelse får du først udbetalt til september.. når du begynder til august. 

nårh ja for filan.. Den havde jeg faktisk ikke tænkt over.

Anmeld

13. maj 2014

Mom2

Anonym skriver:

Du søger kh på din første ledighedsdag bare til info

Anmeld

13. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Når det er mht dagpenge kan man jo godt under nogle omstændigheder godt få dagpenge og gå udenom denne karantæn. Fx ved en situation som din at det er Et ekstremt dårligt sted at være så man bliver kørt helt ned. Det er jo en vurdering af a kassen. 

Men mon ikke at man kan det samme når det omhandler kh?  Måske skal du tage en snak med din kommunale sagsbehandler?

Der er da ingen der kan arbejde et sted der gør at man går ned rent psykisk.

Anmeld

13. maj 2014

Anonymor1

Anonym skriver:

nårh ja for filan.. Den havde jeg faktisk ikke tænkt over.

Det har jeg aldrig oplevet, da su er forudbetalt, har jeg altid fået det før keg startede. For mig var problemet fra su til kh, ikke fra kh til su

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.