Så fik jeg svaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2014

tweety2060

grinny skriver:

Vi har lige fået svar på kærestens sædprøve som er moderat nedsat, 20% 

Så lige nu føler jeg bare alt er lort 

JA det læste jeg godt!
Altså jeg vil sige her var den svært nedsat.... Oprenset omkring 0,5-2 mill.
Er den oprenset ?
Det gode er at I har været gravide på egen hånd, det er en trøst, men kan godt forstå I føler det er tilbagegang! Håber dog det bedst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

Bell'star

grinny skriver:

Jeg har det kun fra en side.

Selv det er en blodprop i navlestrengen der er skyld i hans død, kunne de ikke med sikkerhed sige om det kun er det (ja det fik jeg faktisk først af vide idag! Selvom vi har været til obduktionssamtale)

Jeg havde en blodprop i navlestrengen og nogle stykker der hvor navlestrengen og moderkage mødes. Min moderkage var for lille og de kunne se på den at blodgennemstrømningen ikke havde været optimal - dette er jo så pga. faktor 5 leiden, men det var så lidt og de - måske - mener at han samtidig med blodproppen er opstået har klemt navlestrengen, eller at han har fået klemt den og så er blodproppen opstået. 

Så vi ved faktisk ikke 100% om det kun er det eller om der er sket noget andet også.

Wow det blev en smøre  Men jeg ville i hvert fald hvis jeg var dig lige sørge for at få noget mere opmærksomhed på det i en kommende graviditet.

Mange tak for det

Jeg er sikker på at alt går som det skal næste gang

Anmeld

1. maj 2014

AnthonsMor

grinny skriver:

Det er rigtig rart, frygter heller ikke rigtig en ny graviditet for jeg ved at det ikke sker igen 

Det må være en god følelse, at vide at det ikke kan ske igen

Anmeld

1. maj 2014

Englepigens mor

Kære Grinny
Dejligt at du har fået en årsag til blodpropperne, ikke at det gør tabet af jeres søn nemmere, men det kan måske give en ro i næste graviditet.

Jeg tog Fragmin under min sidste graviditet, da min datter også havde en blodprop der hvor navlesnoren gik ind i moderkagen, og små blodpropper i moderkagen, samtidig havde hun navlesnoren 2 gange stramt om halsen, og de mener det var kombinationen af de 3 ting der gjorde hun døde.
Jeg fik af en eller anden grund ikke lavet nogen udredning på mig selv, så er ikke klar over om jeg har tendens til blodpropper, men de valgte at give mig blodfortyndende i næste graviditet for en sikkerheds skyld.
Og jeg har som du nok ved lige fået en sund og rask lille søn.

Håber så meget at du snart står med to streger det at blive mor igen til et levende barn, har virkelig hjulpet mig tilbage til livet, vil aldrig glemme min lille pige, men kan ligesom trække vejret lidt igen.

Mange tanker herfra

Anmeld

2. maj 2014

Clisolka

grinny skriver:

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Dejligt at du har fået besked 

Der er faktor v leiden i min familie. Bla. min mor, moster og søster har det. Jeg slap.. Min søster har klaret 2 graviditeter. Hun skulle stikke sig i maven under hver graviditet 

I må ikke miste håbet, det skal nok lykkedes! 

Anmeld

2. maj 2014

Lunae

grinny skriver:

Må man godt skrive at det er "dejligt", at der er en der kender til det? Har nok en masse spørgsmål når jeg bliver gravid igen

Ja self må man det jeg var selv ret lost da jeg fandt ud af det og det kan være rigtig svært at finde information om det og samtidig er det meget individuelt hvordan de forskellige hospitaler håndterer det!

Anmeld

6. maj 2014

Christine

grinny skriver:

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Jeg læste om din søn så jeg er glad for lige at have fanget din opdatering på svar på undersøgelser. Jeg håber det kan give dig noget tryghed i dine kommende graviditeter

Anmeld

6. maj 2014

grinny

Christine skriver:

Jeg læste om din søn så jeg er glad for lige at have fanget din opdatering på svar på undersøgelser. Jeg håber det kan give dig noget tryghed i dine kommende graviditeter

Det kan helt sikkert give en god tryghed fordi jeg ved det bliver forebygget.

Så nu glæder vi os bare til det bliver vores tur igen

Anmeld

6. maj 2014

grinny

Lunae skriver:

Ja self må man det jeg var selv ret lost da jeg fandt ud af det og det kan være rigtig svært at finde information om det og samtidig er det meget individuelt hvordan de forskellige hospitaler håndterer det!

Jeg synes også det er rigtig svært at finde informationer. Fandt da noget, men det var som om jeg bare fik endnu flere spørgsmål.

Lægen jeg var ved i Næstved var dog rigtig god til at forklare mig det og fortælle hvordan og hvorledes jeg skal leve med det, så det gav en masse gode svar  

Anmeld

6. maj 2014

Christine

grinny skriver:

Det kan helt sikkert give en god tryghed fordi jeg ved det bliver forebygget.

Så nu glæder vi os bare til det bliver vores tur igen

Jeg krydser også fingre for at det bliver snart. Så glæder mig til at læse dén nyhed inden så længe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.