Så fik jeg svaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.668 visninger
40 svar
10 synes godt om
30. april 2014

grinny

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

lineog4

grinny skriver:

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Kender en god håndfuld der har mistet af samme årsag og som har flere sunde raske dejlige levende børn.

Anmeld

30. april 2014

AnthonsMor

grinny skriver:

Det må være rart et eller andet sted, at vide hvad der gik galt, og endnu bedre, at du kan hjælpes i dine fremtidige graviditeter!

Håber det bedste for dig!

Anmeld

30. april 2014

grinny

Kender en god håndfuld der har mistet af samme årsag og som har flere sunde raske dejlige levende børn.

Lægen sagde også at chancen for at det sker igen faktisk er tæt på 0, indsprøjtningerne skal jo hjælpe blodet med at flyde bedre og hun havde aldrig set det samme par miste 2 gange

Anmeld

30. april 2014

grinny

AnthonsMor skriver:

Det må være rart et eller andet sted, at vide hvad der gik galt, og endnu bedre, at du kan hjælpes i dine fremtidige graviditeter!

Håber det bedste for dig!

Det er rigtig rart, frygter heller ikke rigtig en ny graviditet for jeg ved at det ikke sker igen 

Anmeld

30. april 2014

Ciss

Pyh, ikke morsomt at få den besked - men hvor godt, at du nu har en forklaring og ikke mindst hjælp at få ved kommende graviditeter.

Anmeld

30. april 2014

grinny

Ciss skriver:

Pyh, ikke morsomt at få den besked - men hvor godt, at du nu har en forklaring og ikke mindst hjælp at få ved kommende graviditeter.

Ja forklaringen er den vigtigste, og så det at jeg ved at det bliver forebygget så det ikke kan ske igen 

Anmeld

30. april 2014

Isabella_mor

Er det fragmin du skal ha?? 

Godt at der er en logisk grund til at du mister håber babylykken tilsmiler dig snart  

Anmeld

30. april 2014

Lunae

grinny skriver:

Dejligt at du har fået svar! Jeg har selv faktor V leiden og har to sunde og raske børn (udover at de også har det) første graviditet vidste jeg det ikke og der blev ikke taget nogle forbehold. Med nr 2 fik jeg også indsprøjtninger, ekstra scanninger osv.

Skriv endelig, hvis du har spørgsmål eller andet

Anmeld

30. april 2014

grinny

Isabella_mor skriver:

Er det fragmin du skal ha?? 

Godt at der er en logisk grund til at du mister håber babylykken tilsmiler dig snart  

Ved jeg faktisk ikke, ved bare at det er et tilskud af K-vitamin, da jeg ikke danner nok af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.