Så fik jeg svaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2014

Carina:-)

Puh ha ,men godt at få vished 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

grinny

Lunae skriver:

Dejligt at du har fået svar! Jeg har selv faktor V leiden og har to sunde og raske børn (udover at de også har det) første graviditet vidste jeg det ikke og der blev ikke taget nogle forbehold. Med nr 2 fik jeg også indsprøjtninger, ekstra scanninger osv.

Skriv endelig, hvis du har spørgsmål eller andet

Må man godt skrive at det er "dejligt", at der er en der kender til det? Har nok en masse spørgsmål når jeg bliver gravid igen

Anmeld

30. april 2014

grinny

Carina:-) skriver:

Puh ha ,men godt at få vished 

Ja det er rigtig dejligt

Anmeld

30. april 2014

Misser1989

grinny skriver:

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Min lillesøster har samme genfejl som dig. Hun har godt nok ikke været gravid. Men har haft 4 blodpropper i hjernen som 15 årige. Så i den anledning blev jeg også testet for den. Havde en anden mutation ( kan ikke huske hva den hedder) men med mindre risiko end den du har. Fik blodfortyndende og scanning hver mdr. Gennem begge graviditeter.

Dejligt at i har fået en forklaring på hvorfor det skete. Håber i snart bliver gravide igen

Anmeld

30. april 2014

Frk.S

Det må være dejligt med en forklaring, som også giver mulighed for at tage de nødvendige forbehold i næste graviditet.

Anmeld

30. april 2014

grinny

Misser1989 skriver:

Min lillesøster har samme genfejl som dig. Hun har godt nok ikke været gravid. Men har haft 4 blodpropper i hjernen som 15 årige. Så i den anledning blev jeg også testet for den. Havde en anden mutation ( kan ikke huske hva den hedder) men med mindre risiko end den du har. Fik blodfortyndende og scanning hver mdr. Gennem begge graviditeter.

Dejligt at i har fået en forklaring på hvorfor det skete. Håber i snart bliver gravide igen

Puha det lyder godt nok ikke sjovt 

Min er heldigvis en mild form, så det er jo kun dejligt, men er da stadig trist over at det så skulle gå ud over min søn 

Men så ved vi det da heldigvis til næste gang 

Anmeld

30. april 2014

grinny

Frk.S skriver:

Det må være dejligt med en forklaring, som også giver mulighed for at tage de nødvendige forbehold i næste graviditet.

Det er rigtig dejligt, det gør mig lidt mere tryg ved at skulle blive gravid igen

Anmeld

30. april 2014

Frk.S

grinny skriver:

Det er rigtig dejligt, det gør mig lidt mere tryg ved at skulle blive gravid igen

Det kan jeg godt forstå. 

Anmeld

30. april 2014

Mor til F

Min mor har samme gen mutation som dig, og har haft problemer under sine graviditeter (5 stk.). Hun mistede 1. gang og 3. gang + abort 5 gang. Jeg tror det skyldes at hun har dannet blodproper i moderkagen. Det er derfor vigtigt, at du kommer i behandling med blodfortynende medicin. Så har både du og din baby de bedste betingelser.

Hun har idag 2 børn:

mig, 24 år, født 7 uger før termin (alvorligt syg som lille, lever med bivirkninger idag)

Er selv gravid - idag 27+5, med en sund og rask lille pige - hun følges med vægtscanninger.

min søster, 22 år, født 4 uger før termin

Jeg håber at du er okay, efter svaret og ønsker dig held og lykke med resten af graviditeten

Du er velkommen til at skrive, hvis du vil vide mere.

Anmeld

30. april 2014

tweety2060

Øv men dejligt at der Er en forklaring Og behandling så det undgåes næste gang. Det kan jo desværre ikke ændre det der Er sket, men forbygge lign.
Håber I Er fortrøstningsfulde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.