grinny skriver:
Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet
Det må være dejligt for dig at få vished om hvad der gik galt.

Må jeg spørge om du har det fra begge gener (både mor og far) eller kun den ene? - jeg har nemlig også faktor 5 leiden, men dog kun fra den ene side.
Jeg vidste dog jeg havde faktoren da jeg blev gravid, og de var dog opmærksomme på gennem min graviditet. Fra starten af min graviditet informerede de mig om, at jeg pga den faktor 5 leiden ikke fik lov at gå over tid, men ville blive sat igang senest til termin. Det lavede de dog om på, da jeg havde nogle uger til termin, og jeg gik 10 dage over tid.
Så vil bare lige høre om du mon har det fra begge sider, eller også kun en, for hvis det er tilfældet kan jeg da lige love for, at jeg vil være langt mere obs på det under en ny graviditet.
Og vil så bare lige til sidst sige, at jeg Krydser fingre for at alt går fuldstændig som det skal for dig i din næste graviditet

- har fulgt dig, og synes du er så super sej, og klarer det hele så flot.
Anmeld