Så fik jeg svaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2014

lenemor77

grinny skriver:

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Lider selv af det. Har ikke mister på grund af det - det blev opdaget i forbindelse med en hæftig omgang svangerskabsforgiftning og fødsel i uge 32. Det var lidt mere omstændigt i min anden graviditet, men det er ikke noget jeg bemærker i min hverdag.

Held og lykke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

Muhmi

grinny skriver:

Puha, så blev det endelig dagen. "Dommen" blev at jeg har faktor 5 leiden mutation. Det i sig selv er ikke en sygdom, men en fejl i mine gener som er medfødt. Det betyder at mit blod størkner lidt for godt og jeg har derfor større chance for at danne blodpropper. Jeg har det i en meget mild form så det er ikke noget jeg skal frygte til dagligt, men skal tage indsprøjtninger i mine kommende graviditeter, da min krop ikke kan klare at forsyne både mig og en baby, og derfor går det galt. Jeg er som sådan tilfreds med resultatet, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at få af vide at man skal leve med det resten af livet 

Dejligt at der kan gøres noget

Anmeld

30. april 2014

Isabella_mor

grinny skriver:

Ved jeg faktisk ikke, ved bare at det er et tilskud af K-vitamin, da jeg ikke danner nok af det 

Okay.

Anmeld

30. april 2014

Bell'star

grinny skriver:

Det må være dejligt for dig at få vished om hvad der gik galt.

Må jeg spørge om du har det fra begge gener (både mor og far) eller kun den ene? - jeg har nemlig også faktor 5 leiden, men dog kun fra den ene side.

Jeg vidste dog jeg havde faktoren da jeg blev gravid, og de var dog opmærksomme på gennem min graviditet. Fra starten af min graviditet informerede de mig om, at jeg pga den faktor 5 leiden ikke fik lov at gå over tid, men ville blive sat igang senest til termin. Det lavede de dog om på, da jeg havde nogle uger til termin, og jeg gik 10 dage over tid.
Så vil bare lige høre om du mon har det fra begge sider, eller også kun en, for hvis det er tilfældet kan jeg da lige love for, at jeg vil være langt mere obs på det under en ny graviditet.

Og vil så bare lige til sidst sige, at jeg Krydser fingre for at alt går fuldstændig som det skal for dig i din næste graviditet - har fulgt dig, og synes du er så super sej, og klarer det hele så flot.

Anmeld

1. maj 2014

grinny

Bell'star skriver:

Det må være dejligt for dig at få vished om hvad der gik galt.

Må jeg spørge om du har det fra begge gener (både mor og far) eller kun den ene? - jeg har nemlig også faktor 5 leiden, men dog kun fra den ene side.

Jeg vidste dog jeg havde faktoren da jeg blev gravid, og de var dog opmærksomme på gennem min graviditet. Fra starten af min graviditet informerede de mig om, at jeg pga den faktor 5 leiden ikke fik lov at gå over tid, men ville blive sat igang senest til termin. Det lavede de dog om på, da jeg havde nogle uger til termin, og jeg gik 10 dage over tid.
Så vil bare lige høre om du mon har det fra begge sider, eller også kun en, for hvis det er tilfældet kan jeg da lige love for, at jeg vil være langt mere obs på det under en ny graviditet.

Og vil så bare lige til sidst sige, at jeg Krydser fingre for at alt går fuldstændig som det skal for dig i din næste graviditet - har fulgt dig, og synes du er så super sej, og klarer det hele så flot.

Jeg har det kun fra en side.

Selv det er en blodprop i navlestrengen der er skyld i hans død, kunne de ikke med sikkerhed sige om det kun er det (ja det fik jeg faktisk først af vide idag! Selvom vi har været til obduktionssamtale)

Jeg havde en blodprop i navlestrengen og nogle stykker der hvor navlestrengen og moderkage mødes. Min moderkage var for lille og de kunne se på den at blodgennemstrømningen ikke havde været optimal - dette er jo så pga. faktor 5 leiden, men det var så lidt og de - måske - mener at han samtidig med blodproppen er opstået har klemt navlestrengen, eller at han har fået klemt den og så er blodproppen opstået. 

Så vi ved faktisk ikke 100% om det kun er det eller om der er sket noget andet også.

Wow det blev en smøre  Men jeg ville i hvert fald hvis jeg var dig lige sørge for at få noget mere opmærksomhed på det i en kommende graviditet.

Anmeld

1. maj 2014

grinny

Muhmi skriver:

Dejligt at der kan gøres noget

Ja det er det.

Så nu skal der bare krydses for at det går lidt tjept snart 

Anmeld

1. maj 2014

grinny

lenemor77 skriver:

Lider selv af det. Har ikke mister på grund af det - det blev opdaget i forbindelse med en hæftig omgang svangerskabsforgiftning og fødsel i uge 32. Det var lidt mere omstændigt i min anden graviditet, men det er ikke noget jeg bemærker i min hverdag.

Held og lykke.

Jeg har jo heller ikke selv opdaget at jeg havde den, så det er lidt skræmmende at man helt naivt har gået og været gravid og fra den ene dag til den anden så har man bare lige en "sygdom" med i bagagen 

Men er dog glad for at det er noget der kan forebygges 

Anmeld

1. maj 2014

grinny

tweety2060 skriver:

Øv men dejligt at der Er en forklaring Og behandling så det undgåes næste gang. Det kan jo desværre ikke ændre det der Er sket, men forbygge lign.
Håber I Er fortrøstningsfulde

Vi er egentlig meget glade for svaret selvom det virker lidt underligt at være glad for at man er syg  Men nu ved jeg hvad der gik galt, jeg ved at jeg intet kunne gøre at jeg ikke gjorde noget forkert under graviditeten.

Så nu håber vi bare snart på nogle mirakler så Isaac kan blive storebror! 

Anmeld

1. maj 2014

tweety2060

grinny skriver:

Vi er egentlig meget glade for svaret selvom det virker lidt underligt at være glad for at man er syg  Men nu ved jeg hvad der gik galt, jeg ved at jeg intet kunne gøre at jeg ikke gjorde noget forkert under graviditeten.

Så nu håber vi bare snart på nogle mirakler så Isaac kan blive storebror! 

Super indstilling
Har den dybeste respekt for jer og håber inderligt jeres ønske går i opfyldelse

Anmeld

1. maj 2014

grinny

tweety2060 skriver:

Super indstilling
Har den dybeste respekt for jer og håber inderligt jeres ønske går i opfyldelse

Vi har lige fået svar på kærestens sædprøve som er moderat nedsat, 20% 

Så lige nu føler jeg bare alt er lort 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.