Barnevogne er livsfarlige ovne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2014

Mortil223

ano14316 skriver:

Nej nej, du skrev bare at du ikke kunne se hvordan man kunne lukke den stramt til...

Du er da hjertens velkommen til ikke at bruge en stofble til afskærmning..

Den fungere som er låg uanset hvad.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

Clisolka

ano14316 skriver:

Jeg har altså også dækket åbningen og havde også en snak om min sp om det..
Men der er jo forskel på hvordan man gør det.. og nu skal det fandme ikke blive sådan at man bliver antastet på gaden fordi man sørger for sit lille barn ikke ligger med solen lige i skalden..

Problemet opstår ikke så længe stofbleen hænger løst, så der kommer luft ind omkring den... Men nogen har gjordt det at stofbleeb sættes fast med klemmer i toppen, ned under overlæderet, lukket overlæder på og så myggenet eller regnslag over og så bliver er altså varmt og iltfattigt... Eller hvis må. Bare lukker åbningen i regnslaget..

Men fordi man sætter en stofble op til at skærme for solen og ikke bruger tætsluttende overlæder samtidig, og ellers selvfølgelig holder øje med temperaturen i barnevognen, tror de flestes baby alarmer har temperatur måler og temperatur alarm - det har mine i hvertfald, så går det...
Det er jo tilladt at tænke selv...

Ja, jeg gjorde det også med min første  Bukkede stofbleen så den kun var halvt dækket - så skærmede jeg af fra solen på den måde, og jeg gør det også nu  + han får ekstra luft fra åbningen ved hovedet, så jeg kan heller ikke se det store problem  Hellere det end at ligge og få solen i hovedet 

Jeg gik en tur rundt i min bys centrum en dag i sidste uge, og mødte maaaange barnevogne der blev afskærmet med en stofble - så jeg er i hvert fald ikke den eneste 

Anmeld

9. maj 2014

ano14316

Mortil223 skriver:

Det fungere jo ikke som låg når der fnt kommer luft ind rundt om stofbleen og der i øvrigt ikke bliver varmt i barnevognen...

Det svare lidt til at sige at det fungere som låg at lægge en grydeske oven på gryden, så koger vandet hurtigere...

Vi bliver nok ikke enige..

Anmeld

9. maj 2014

Mortil223

ano14316 skriver:

Det fungere jo ikke som låg når der fnt kommer luft ind rundt om stofbleen og der i øvrigt ikke bliver varmt i barnevognen...

Det svare lidt til at sige at det fungere som låg at lægge en grydeske oven på gryden, så koger vandet hurtigere...

Vi bliver nok ikke enige..

Nej vi bliver ikke enige. 

Anmeld

9. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mortil223 skriver:

Hvor står det henne? At det også gælder når det hænger løst uden der er regnslag? Er det noget du synes eller noget du kan dokumentere? 

Anmeld

9. maj 2014

modesty

ano14316 skriver:

Jeg har altså også dækket åbningen og havde også en snak om min sp om det..
Men der er jo forskel på hvordan man gør det.. og nu skal det fandme ikke blive sådan at man bliver antastet på gaden fordi man sørger for sit lille barn ikke ligger med solen lige i skalden..

Problemet opstår ikke så længe stofbleen hænger løst, så der kommer luft ind omkring den... Men nogen har gjordt det at stofbleeb sættes fast med klemmer i toppen, ned under overlæderet, lukket overlæder på og så myggenet eller regnslag over og så bliver er altså varmt og iltfattigt... Eller hvis må. Bare lukker åbningen i regnslaget..

Men fordi man sætter en stofble op til at skærme for solen og ikke bruger tætsluttende overlæder samtidig, og ellers selvfølgelig holder øje med temperaturen i barnevognen, tror de flestes baby alarmer har temperatur måler og temperatur alarm - det har mine i hvertfald, så går det...
Det er jo tilladt at tænke selv...

Enig, det her er endnu en af de diskussioner hvor folk (efter min mening) går helt i selvsving. Selvfølgelig kan man hænge en løs stofble foran åbningen, så længe man sørger for at der er fint med udluftning.

Da min søn var lille, hang jeg den så der var cirka 10 centimeters luft forneden og den stadig var løs, så den kunne blafre. På den måde fik han skygge OG luft. Termometeret på baby-alarmen har aldrig skældt mig ud på den konto.

Anmeld

10. maj 2014

Mortil223

Mortil223 skriver:

Nej vi bliver ikke enige. 

Kan du dokumentere det modsatte? 

Min holdning er som jeg skrev tidligere at der ingen grund er til at putte sådan en foran åbningen i barnevognen og jeg aldrig kommer til at syntes det er en god ide 

Anmeld

10. maj 2014

Mortil223 skriver:

Kan du dokumentere det modsatte? 

Min holdning er som jeg skrev tidligere at der ingen grund er til at putte sådan en foran åbningen i barnevognen og jeg aldrig kommer til at syntes det er en god ide 

Men så er det blot din holdning og ikke noget fakta at den lukker for luften uanset hvordan man hænger den. 

Anmeld

10. maj 2014

Mortil223

mor:) skriver:

Men så er det blot din holdning og ikke noget fakta at den lukker for luften uanset hvordan man hænger den. 

Fakta, men jeg det er, indtil jeg ser det modbevist 

Anmeld

10. maj 2014

Mortil223 skriver:

Fakta, men jeg det er, indtil jeg ser det modbevist 

Forstår det ikke helt. Siger du at det er et faktum - så må du gerne linke til en troværdig kilde? For det virker mere som din holdning.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.