Barnevogne er livsfarlige ovne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2014

Mortil223

Anonym8827 skriver:

Min mor var engang vidne til en ældre dame, som åbenbart var sygeplejerske eller lign., som hev stoffet væk, fra knægtens kaleche. Altså en vildt fremmed kvinde og hendes barn og barnevogn.

(Lige hvorfor) Når men stoffet/Stofbleen var stoppet ned i vognen og kalechen var fuldstændig lukket til. (Og moren sad på en bænk ved siden af min mor, i en park.)

Når men moren blev rasende og skældte damen ud. (Da egenligt forståeligt nok.! Men...)
Men da den ældre dame, krævede at barnet skulle op af vognen for at undgå iltmangel, nægtede moren, da barnet lige lå og sov. (Derfor hev damen stoffet væk.)

Damen fortalte om sit tidligere erhverv og om, at hun kun, få år tilbage, havde måtte se et ulykkeligt forældre par, begrave deres lille spædbarn, efter det havde ligget ude i haven med stofbleen over kalechen i sommervarmen. Selvom det stod under et træ. Og kun lå i undertøj og ble.

Min mor, fortalte mig, at moren nærmest flåede stoffet væk, og tog barnet op.
Min mor sad selv med en stofble over vognen, og fjernede den straks.

Derfor har jeg respekt for det.

Aarh man kan da fortælle tingene og ikke begynde at flå stof væk mm og kræve det ene og det andet, det får jeg aldrig respekt for. Det er ubehøvlet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mortil223 skriver:

En stof ble fungere som et låg, det handler ikke kun om der kommer luft ind men at det isolere varmen. 

Ergo barnet ligger i trykkene varme, og derved gør en stof ble barnevognen til en ovn. 

Well jeh ved at det ikke bliver til en ovn når den ligger løst over og ikke dækker hele hullet. Så ville mit barn højst sandsynligt også svede lidt

Anmeld

6. maj 2014

Mortil223

Well jeh ved at det ikke bliver til en ovn når den ligger løst over og ikke dækker hele hullet. Så ville mit barn højst sandsynligt også svede lidt

Hver sin holdning, jeg kunne aldrig finde på det, og jeg kan ikke se hvordan man kan skal kunne ligge en stof ble stramt henover? Så skal du sy den fast eller? Den vil til hver en tid ligge løst. 

Men som sagt vil jeg aldrig give nogen ret i en stof ble er en god ide, og jeg kender desværre til hvor fatalt det kan gå 

Anmeld

6. maj 2014

Anonym8827

Mortil223 skriver:

Aarh man kan da fortælle tingene og ikke begynde at flå stof væk mm og kræve det ene og det andet, det får jeg aldrig respekt for. Det er ubehøvlet. 

Ja det synes jeg også.

Anmeld

6. maj 2014

Clisolka

Mortil223 skriver:

En stof ble fungere som et låg, det handler ikke kun om der kommer luft ind men at det isolere varmen. 

Ergo barnet ligger i trykkene varme, og derved gør en stof ble barnevognen til en ovn. 

Derfor er det netop dejligt med en barnevogn, hvor begge ender er åbne i kalechen 

Anmeld

6. maj 2014

Anonym8827

Mortil223 skriver:

Hver sin holdning, jeg kunne aldrig finde på det, og jeg kan ikke se hvordan man kan skal kunne ligge en stof ble stramt henover? Så skal du sy den fast eller? Den vil til hver en tid ligge løst. 

Men som sagt vil jeg aldrig give nogen ret i en stof ble er en god ide, og jeg kender desværre til hvor fatalt det kan gå 

Anmeld

9. maj 2014

ano14316

Jeg har altså også dækket åbningen og havde også en snak om min sp om det..
Men der er jo forskel på hvordan man gør det.. og nu skal det fandme ikke blive sådan at man bliver antastet på gaden fordi man sørger for sit lille barn ikke ligger med solen lige i skalden..

Problemet opstår ikke så længe stofbleen hænger løst, så der kommer luft ind omkring den... Men nogen har gjordt det at stofbleeb sættes fast med klemmer i toppen, ned under overlæderet, lukket overlæder på og så myggenet eller regnslag over og så bliver er altså varmt og iltfattigt... Eller hvis må. Bare lukker åbningen i regnslaget..

Men fordi man sætter en stofble op til at skærme for solen og ikke bruger tætsluttende overlæder samtidig, og ellers selvfølgelig holder øje med temperaturen i barnevognen, tror de flestes baby alarmer har temperatur måler og temperatur alarm - det har mine i hvertfald, så går det...
Det er jo tilladt at tænke selv...

Anmeld

9. maj 2014

ano14316

Mortil223 skriver:

Den lukker tæt det øjeblik du stikker den ned under overlæderet.. eller bruger den til at lukke åbningen i et regnslag f.eks.

Anmeld

9. maj 2014

Mortil223

ano14316 skriver:

Den lukker tæt det øjeblik du stikker den ned under overlæderet.. eller bruger den til at lukke åbningen i et regnslag f.eks.

Det ændrer ikke mit synspunkt 

Anmeld

9. maj 2014

ano14316

Mortil223 skriver:

Det ændrer ikke mit synspunkt 

Nej nej, du skrev bare at du ikke kunne se hvordan man kunne lukke den stramt til...

Du er da hjertens velkommen til ikke at bruge en stofble til afskærmning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.