Barnevogne er livsfarlige ovne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Jeg forstår det heller ikke. Jeg har lagt en dyne el tæppe over, i en vuggestue,  fordi barnet forstyrrede de andre ved at sætte sig op, men taget det af ligeså snart barnet sover, for der bliver som en sauna.

Det med solen, der ville jeg vende barnevognen om.

Her har lizzie på 9uger en autostol hvor man kan tage en top op, ligesom på en klapvognen så solen ikke rammer hende. jeg ville aldrig lægge en stofble over hendes autostol. Hun ville koge.

Nogle børn bliver let overstimuleret og kan ikke finde ro hvis der er for meget at kigge på. 

Min dreng lå uden dyne eller andet over sig om sommeren, men åbningen blev dækket af stofble (løst) 

Jeh ved ikke hvordan jeg vil gøre med mit næste barn - det kommer an på barnet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

TNBC

mor:) skriver:

Nogle børn bliver let overstimuleret og kan ikke finde ro hvis der er for meget at kigge på. 

Min dreng lå uden dyne eller andet over sig om sommeren, men åbningen blev dækket af stofble (løst) 

Ja det ved jeg, også derfor jeg havde tæppet eller dynen op, ind til barnet faldt i søvn, hvor efter jeg tog det ned, fordi jeg ved hvor meget varme der bliver lukket inde.

Man kan jo prøve og sætte/lægge sig under sin dyne, og så se hvor hurtigt varmt der bliver derinde, så ved man på en måde hvordan barnet har det, men det ved bare ikke hvordan det skal komme ud af det.

Løst er også fint nok, så længe der kan komme luft ind, men det her er også myggenet(læste jeg en gang). Man skal bare være sikker på at der kommer luft(lidt kulde ind til barnet.) der er jo også mange børn der virkelig hurtigt blive varme, tænk på at ligge i en sauna.

Anmeld

4. maj 2014

Mom2

Aalborg_Pigen skriver:

Fra sondagsavisen.dk

Det kan være livsfarligt at dække åbningen i barnevognen til, når guldklumpen bliver puttet i sommerheden - også selv om du stiller barnevognen i skyggen

Mange forældre lukker åbningen på barnevognen til med en stofble, når guldklumpen skal have en middagslur i sommerheden. Men det kan få livsfarlige 
konsekvenser for barnet, advarer Helen Lyng Hansen, der står bag brevkassen Netsundhedsplejersken.dk.

Barnevognen bliver på kort tid forvandlet til en bageovn, og iltcirkulationen omkring barnet bliver ringere og ringere.

»Børnene bliver sløve og apatiske, og de er i stor risiko for at dehydrere, når de ligger der i varmen og samtidig mangler ilt. I værste tilfælde kan de dø af det,« siger hun.

Desuden når forældrene ikke at ane uråd, hvis barnet får det dårligt i heden.

»Man tror, barnet sover. Men det ligger typisk bare meget stille og uden gråd.«

Læs resten

Jeg har en foldet stofble jeg hænger løst for åbningen for at skærme for solen, den er kun hæftet i toppen, så der kan komme luft ind til min datter og den bliver fjernet så snart hun sover.

Er der myggenet på ligger den over myggenettet, da der så kan komme lidt mere luft ind ad siderne

Anmeld

5. maj 2014

Clisolka

Christina88 skriver:

Jeg har en foldet stofble jeg hænger løst for åbningen for at skærme for solen, den er kun hæftet i toppen, så der kan komme luft ind til min datter og den bliver fjernet så snart hun sover.

Er der myggenet på ligger den over myggenettet, da der så kan komme lidt mere luft ind ad siderne

Det samme gør jeg  Han hader virkelig den sol, og han slapper mere af, når stofbleen kommer for - jeg tager den af når han sover 

Jeg kan også åbne bagi kalechen, så der kommer luft ind til ham den vej også 

Når han står herhjemme på altanen, så bruger jeg ikke en stofble, for der står han i skygge 

Anmeld

5. maj 2014

Mortil223

Sådan et barn har jeg, men jeg kunne da aldrig finde på at ligge ham ind i en ovn af den grund 

Anmeld

5. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mortil223 skriver:

Sådan et barn har jeg, men jeg kunne da aldrig finde på at ligge ham ind i en ovn af den grund 

Nej jeg ville ikke ligge ham med myggenet, dyne og alt muligt. Men at han ligger uden dune med stofble løst over kan jeg absolut ikke se skulle blive til en ovn. Det virker som om man tænker at stofbleen gør barnevognen til en ovn. Men det er vel hele kombinationen?

Anmeld

5. maj 2014

Mortil223

Nej jeg ville ikke ligge ham med myggenet, dyne og alt muligt. Men at han ligger uden dune med stofble løst over kan jeg absolut ikke se skulle blive til en ovn. Det virker som om man tænker at stofbleen gør barnevognen til en ovn. Men det er vel hele kombinationen?

En stof ble fungere som et låg, det handler ikke kun om der kommer luft ind men at det isolere varmen. 

Ergo barnet ligger i trykkene varme, og derved gør en stof ble barnevognen til en ovn. 

Anmeld

5. maj 2014

Mom2

Babymor1013 skriver:

Det samme gør jeg  Han hader virkelig den sol, og han slapper mere af, når stofbleen kommer for - jeg tager den af når han sover 

Jeg kan også åbne bagi kalechen, så der kommer luft ind til ham den vej også 

Når han står herhjemme på altanen, så bruger jeg ikke en stofble, for der står han i skygge 

min datter finder også hurtigere ro når hun lige bliver skærmet af

Anmeld

5. maj 2014

Anonymo

Jeg har heller aldrig gjort det, har ikke haft behov for det 

Anmeld

5. maj 2014

Anonym8827

Min mor var engang vidne til en ældre dame, som åbenbart var sygeplejerske eller lign., som hev stoffet væk, fra knægtens kaleche. Altså en vildt fremmed kvinde og hendes barn og barnevogn.

(Lige hvorfor) Når men stoffet/Stofbleen var stoppet ned i vognen og kalechen var fuldstændig lukket til. (Og moren sad på en bænk ved siden af min mor, i en park.)

Når men moren blev rasende og skældte damen ud. (Da egenligt forståeligt nok.! Men...)
Men da den ældre dame, krævede at barnet skulle op af vognen for at undgå iltmangel, nægtede moren, da barnet lige lå og sov. (Derfor hev damen stoffet væk.)

Damen fortalte om sit tidligere erhverv og om, at hun kun, få år tilbage, havde måtte se et ulykkeligt forældre par, begrave deres lille spædbarn, efter det havde ligget ude i haven med stofbleen over kalechen i sommervarmen. Selvom det stod under et træ. Og kun lå i undertøj og ble.

Min mor, fortalte mig, at moren nærmest flåede stoffet væk, og tog barnet op.
Min mor sad selv med en stofble over vognen, og fjernede den straks.

Derfor har jeg respekt for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.