Bikin hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

wamse

For mig er en bikini overdel lavet til at skulle dække eventuelle bryster, hvilket min datter på 8 ikke har, så derfor synes jeg heller ikke det er et stykke beklædning som min datter skal bruge endnu. Jeg er sådan lidt ligeglad med om der kommer Hello Kitty figurer på eller ej, det er altså sådan jeg har det med det, på samme måde, som jeg også har det med undertøjet i hendes størrelser nu, som før nævnt.

Hvad andre bruger er jeg helt ligeglad med, og tænker ikke over, men det er altså den holdning jeg har, og det er det tætteste på, at jeg kan komme på en forklaring på, hvorfor jeg mener som jeg gør, når jeg ikke mener, at mit barn skal have en bikini. I og med hun heller ikke selv har ønsket en endnu, så har jeg heller ikke stået med et "problem" omkring min holdning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Vik

Vi bruger uv dragter ikke fordi jeg er i mod bikini ( ser slet ikke noget forkert i dem), men for at beskytte mod for meget sol. Nogle gange løber hun også uden tøj i skyggen. Jeg ser nøgenhed som noget naturligt og hvis der er nogle syge som ikke kan tåle at lade børn være børn, så må jeg tage det op med hende/ham.

Anmeld

28. april 2014

mogms

Tvillingemor90 skriver:

18

Haha den topper jeg, jeg er 33 har aldrig brugt, eller kommer til at bruge bikini.

Ikke fordi jeg har noget imod bikinier eller synes det er sexist, eller andet.

Jeg finder det bare lidt for meget at smide mine bildæk op i fjæset på folk, i svømmehallen/stranden. Desuden er det svært bare at finde badedragt er til mit brystmål, det gad jeg bare ikke bruge krudt på, på bikini.

Om jeg ville købe det til mit ufødte barn, aner det helt ærligt ikke.

Men i mine øje er badedragt til at svømme i, bikini er ikke. Og spørg mig ikke hvorfor jeg ser det sådan.

Og jeg rendte nøgen rundt da jeg var lille.

Anmeld

28. april 2014

fo82

Yurie skriver:

Årh så jeg ligner ikke en voksen når jeg har min pinke glimmertrøje med hello kitty på??? Århh du sårer mine føleser..

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad det er for nogle forkerte tanker folk har om det.

Den med at man synes det ser mærkeligt ud, er fair nok, men der bliver bikinien jo heller ikke nægtet.

Hvis man synes at en 4-5årig i en hello kitty bikini sender seksualle udstrålinger, ville jeg næsten råde en til at tage en lille snak med en.. For det synes jeg ikke er så betrygende.

Hvis der er så meget frygt, skal vi måske have skoleuniformer, fjerne alle kjoler og nederdele, for de kan jo blæse op, kunne have løse trøjer, så man da ikke kan se de bryster børnene ikke har.. Så både drenge og piger kun må gå i bukser og trøjer. Uhh det ville sikkert blive sjovt... NOT!!

Jeg synes det er ved at blæse lige lovlig meget op omkring små voksne, hvad de bare ikke må, for det gør dem voksne for hurtigt. Ja, jeg indrømmer at jeg nogen gange tænker, hvor er forældrene henne?? Men der snakker vi om 7-9årig der virkelig klær og opfører sig som om de er 14-15år.

Men en bikini med hello kitty, undskyld hvad fuck sake kan der ske ved det?

Nu skal du ikke blive sippet :-P

Anmeld

28. april 2014

TNBC

fo82 skriver:

Nu skal du ikke blive sippet :-P

Joooo

Anmeld

28. april 2014

Laulund87

mor:) skriver:

Jo men så tænker jeg over hvad det kan være. For tænker da også hvis min datter på 6 år spurgte efter en bikini kan jeg jo ikke nøjes med at sige: "nej for det siger forkert ud"

Ja så ville jeg sige, nej for du er ikke gammel nok

Anmeld

28. april 2014

Laulund87

wamse skriver:

For mig er en bikini overdel lavet til at skulle dække eventuelle bryster, hvilket min datter på 8 ikke har, så derfor synes jeg heller ikke det er et stykke beklædning som min datter skal bruge endnu. Jeg er sådan lidt ligeglad med om der kommer Hello Kitty figurer på eller ej, det er altså sådan jeg har det med det, på samme måde, som jeg også har det med undertøjet i hendes størrelser nu, som før nævnt.

Hvad andre bruger er jeg helt ligeglad med, og tænker ikke over, men det er altså den holdning jeg har, og det er det tætteste på, at jeg kan komme på en forklaring på, hvorfor jeg mener som jeg gør, når jeg ikke mener, at mit barn skal have en bikini. I og med hun heller ikke selv har ønsket en endnu, så har jeg heller ikke stået med et "problem" omkring min holdning.

Enig Og så synes jeg altså også der bliver kørt liiige lovlig meget på det med Hello Kitty osv.

Altså vi er jo slet ikke derude hvor der bliver nævnt at man er en dårlig forælder hvis man putter sin pige i bikini, vi ser bare forskelligt på det.

Måske man skulle være bedre til at rumme at vi har forskellige holdninger

Anmeld

28. april 2014

lineog4

mor:) skriver:

Jo men så tænker jeg over hvad det kan være. For tænker da også hvis min datter på 6 år spurgte efter en bikini kan jeg jo ikke nøjes med at sige: "nej for det siger forkert ud"

Jooo hvorfor ikke... Jeg har da stået med Dina foran bikini udvalget og sagt: den og den køber jeg ikke for det vil da se helt åndsvagt ud når du ikke har bryster.

Og jo jo hun synes jeg er en streng mor med alle mine åndsvage regler og endnu mere streng når jeg ikke uddyber begrundelsen for de åndsvage regler, men sådan er det nu en gang så længe det er mig der betaler.... Alt hvad hun (eller hendes brødre) peger på bliver da ikke købt bare fordi jeg ikke har en argumentationsrække parat, for argumentet er bare: det køber jeg ikke for det bestemmer jeg!

- og skal så lige pointeres Dina har haft de her bikini med små sports toppe, toppene var dog så og sige aldrig på andet end to minutter så ville hun hellere bare løbe uden. 

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Til børn med børnekrop synes jeg ikke trekantbikinier med minimale truser hører noget sted hjemme. Den slags har jo ingen funktion, før kroppen forandrer sig.

Her bruger storesøster - nu 6 år - enten en tynd, luftig og let sommerkjole at springe rundt i eller en top (lang eller kort) uden ærmer over et lille skørt eller shorts.

Anmeld

28. april 2014

Carina:-)

Min på 6 har ikke bedt om en endnu så har egentlig ikke taget stilling.

Men jeg tror bare jeg ville have kobt en  

Man kan få nogen hvor det nærmest er en top så synes jeg ikke det bliver lige så tåbeligt at se på som  når man ser de der små piger med 2 trekanter stof på deres flade krop 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.