Sur, tvær, hysterisk og ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2014

Anonym trådstarter

Frk P. skriver:

Umiddelbart tænker jeg separationsangst ? Har i prøvet at putte ham i jeres seng? Og så ku i flytte ham over i hans egen når han var faldet i søvn? Og tænker også tv ku være en god pause..

Nej, for han vågner normalt ved at vi rykker på ham /:
Han skriger nærmest også hele morgenen. Det er forfærdeligt /:
Så det er i hvertfald ikke træthed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Han var også sådan ca i 2 måneder inden han var hjemme i 3 uger. Så det kan intet ha med det at gøre (vigtig detalje ) det er derfor vi er ved at få nok. Det har stået på meget længe. Og når jeg lige regner er det vidst nok nærmere 3-4 måneder ialt det har stået på nu. For det var også sådan før lillebror kom, for kan huske vi snakkede om at vi håbede det blev bedre inden lillebror kom, hvilket det ikke gjorde.

og han vil ikke sidde tæt /: han kan nærmest ikke sidde stille.

Men han har det jo også svært.

Kan godt forstå I synes det er belastende,men det er jo virkeligt synd for ham at han har det så svært ,og så ikke kan fortælle om ddet .'

Det bliver hurtigt en ond cirkel for han kan godt mærke I synes han er "træls" 

Jeg tænker du skal have sp indover som kender jer når det er stået på så længe - Men når du skriver 3- 4mdr så spekulerer jeg på om han simpelthen ikke trives med at blive passet ude siden det også forsvandt da han var hjemme de 3 uger?

Det er super svært når ens små ikke trives ,så forstår godt din frustration . ..

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men han har det jo også svært.

Kan godt forstå I synes det er belastende,men det er jo virkeligt synd for ham at han har det så svært ,og så ikke kan fortælle om ddet .'

Det bliver hurtigt en ond cirkel for han kan godt mærke I synes han er "træls" 

Jeg tænker du skal have sp indover som kender jer når det er stået på så længe - Men når du skriver 3- 4mdr så spekulerer jeg på om han simpelthen ikke trives med at blive passet ude siden det også forsvandt da han var hjemme de 3 uger?

Det er super svært når ens små ikke trives ,så forstår godt din frustration . ..

Er så ked af det græder når jeg har afleveret ham og græder når han er lagt i seng. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre /:

Anmeld

25. april 2014

Anonym skriver:

Er så ked af det græder når jeg har afleveret ham og græder når han er lagt i seng. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre /:

Sp tænker jeg -hun kender jer og har garanteret været ude for andre der har haft det ligesådan .

Ved godt det er nemmere sagt end gjort ,men du skal ikke være så hård ved dig selv-Du er jo  ikke ligeglad,men forsorger virkelig at finde en losning.

Det skal nok blive godt igen 

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Sp tænker jeg -hun kender jer og har garanteret været ude for andre der har haft det ligesådan .

Ved godt det er nemmere sagt end gjort ,men du skal ikke være så hård ved dig selv-Du er jo  ikke ligeglad,men forsorger virkelig at finde en losning.

Det skal nok blive godt igen 

Det tager bare helt vildt hårdt på mig. Er ked af det fordi hver dag er sådan og det overhoved ikke er sjovt at være hjemme, hader faktisk at være mor lige for tiden, kan slet ikke nyde ham jo. Alt er en kamp, og han er heletiden utilfreds. Og samtidig går det mig så meget på at han ikke har det godt, tænk at gå og ha det så dårligt hver evig eneste dag i så stor en del af sit liv. Har allermest lyst til bare at beholde ham hjemme, for så er han bare så dejlig og griner og hygger, men det går alt for meget udover lillebror synes jeg /:

Anmeld

25. april 2014

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Nej, for han vågner normalt ved at vi rykker på ham /:
Han skriger nærmest også hele morgenen. Det er forfærdeligt /:
Så det er i hvertfald ikke træthed.

Tænker i måske sku prøve at sætte jer for virkelig at hygge om ham en enkelt dag og måske tage i svømmehal eller lignende? Måske det ku bryde den onde cirkel?
Tit kan børn mærke hvis ens lunte er lidt kort :/

Anmeld

25. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Det tager bare helt vildt hårdt på mig. Er ked af det fordi hver dag er sådan og det overhoved ikke er sjovt at være hjemme, hader faktisk at være mor lige for tiden, kan slet ikke nyde ham jo. Alt er en kamp, og han er heletiden utilfreds. Og samtidig går det mig så meget på at han ikke har det godt, tænk at gå og ha det så dårligt hver evig eneste dag i så stor en del af sit liv. Har allermest lyst til bare at beholde ham hjemme, for så er han bare så dejlig og griner og hygger, men det går alt for meget udover lillebror synes jeg /:

Jeg synes at han sender et meget tydeligt signal om at han ikke er glad for at gå i vuggestue.

Det er nogle voldsomme forandringer at skulle gennemgå når man ser så lille, først at blive "revet væk" fra mors trygge barm og komme i VS, og så igen-igen opleve at blive revet væk når der kommer en lille ny (som jo er der hjemme med mor mens man selv bliver "sendt væk"). Håber ikke det er for hårdt at høre når jeg stiller det op sådan her, men jeg synes bare at det giver fin mening at han har det nederen.

Hvis du selv kan holde til at have to små hjemme hele dagen (det er vigtigt at du ikke går ned på manglende energi) så synes jeg helt klart at du skal gøre det. Det virker som om det er det din søn har brug for lige nu.

Ellers kan jeg ikke rigtigt se hvad I kan gøre anderledes, det er svært at gøre hans dage kortere end de er nu. Kan du hente umiddelbart efter han vågner? Tænker at han vel vågner ved 13-13:30-tiden hvis han kun sover en time til halvanden.

Måske kunne du give ham en eller to fridage ugentligt?

Jeg ville ikke være bekymret for at det tager fra den lille - milliarder af søskende har været hjemme med deres mor samtidigt uden at tage skade af det - det er vel den mest naturlige (eller i hvert fald primale) levevis. 

Anmeld

25. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Det er hvad min søn er hver dag han kommer hjem fra vs, han er 15 måneder.
Han har lige været hjemme fra vs i 3 uger pga sygdom, hvor vi rigtig har hygget og der har næsten intet været. Men lige så snart han kom afsted igen starter det hele /:

Han er i vuggestue fra 9-14.30 ca
Og han sover kun ca 1-1,5 time til middag.

Helt ærligt, så er han faktisk ikke til at holde ud at være sammen med, ligemeget hvad vi gør bliver han hysterisk eller græder eller bliver sur. Om vi sætter os og leger med ham om vi finder noget frem han kan lege med om vi bare sætter os på gulvet ved siden af, hvis vi skal på toilettet, hvis vi går i køkkenet, hvis vi rydder op, hvis vi laver mad. Årh

Vi var til forældremøde igår hvor de sagde at de synes han var faldet godt til, men at han var stille. Var nærmest i chok for normalt er der lyd i ham heletiden!

Er det bare noget vi må leve med, gør vi noget galt eller er vuggestue bare for meget for ham. Jeg er knust /: jeg sidder nu på værelset med ham, han leger selv (sjældent) med lukket dør fordi far prøver at få lillebror til at sove og sådan kan vi så sidde længe (fed dag)
Han bliver også ved med at pege på hans seng og jeg spørg om han vil sove, han nikker ja. Men han er umulig at ligge han vil bare ikke.

Er nok genkendelig for nogle få, vær sød at respekter

Sådan bliver vores søn når han er stresset og overtræt...

ingen ro da han ikke kan finde ro...

eneste løsning for os på de der dage er simpelthen at ligge os ved siden af ham og hjælpe ham med at finde ro til en lur...

Så ligger jeg en arm henover hans mave så der er plads under den til at han kan vende sig til mave eller ryg men ikke nok til at han kan begynde at kravle væk eller hoppe rundt og lege...

og så går der MAX 15 min så sover han og ofte sover han omkring 2-3 timer mod hans normale lur på 1½ time...

Anmeld

25. april 2014

Anonym skriver:

Nu har jeg altid haft mine born hjemme indtil bh start.

Ogjeg har aldrig folt det gik ud over den lille.

Sådan var det jo også i de "gamle dage"

Så hvis du kan holde til det ,er det tydeligt det mest optimale for din lille dreng.

her har jeg for forste gang måtte sende i vuggestue som 2 årig ,men det er blandt andet fordi hans nevo som er i pleje her  skulle ud for at obersveres som de siger ,og så synes vi at så kunne Villads også komme afsted

Men ja kan du overskue det ville jeg overveje om lillemand skulle hjem og være især fordi du beskriver at han så er glad og tilpas og det ville jo gavne alle. 

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes at han sender et meget tydeligt signal om at han ikke er glad for at gå i vuggestue.

Det er nogle voldsomme forandringer at skulle gennemgå når man ser så lille, først at blive "revet væk" fra mors trygge barm og komme i VS, og så igen-igen opleve at blive revet væk når der kommer en lille ny (som jo er der hjemme med mor mens man selv bliver "sendt væk"). Håber ikke det er for hårdt at høre når jeg stiller det op sådan her, men jeg synes bare at det giver fin mening at han har det nederen.

Hvis du selv kan holde til at have to små hjemme hele dagen (det er vigtigt at du ikke går ned på manglende energi) så synes jeg helt klart at du skal gøre det. Det virker som om det er det din søn har brug for lige nu.

Ellers kan jeg ikke rigtigt se hvad I kan gøre anderledes, det er svært at gøre hans dage kortere end de er nu. Kan du hente umiddelbart efter han vågner? Tænker at han vel vågner ved 13-13:30-tiden hvis han kun sover en time til halvanden.

Måske kunne du give ham en eller to fridage ugentligt?

Jeg ville ikke være bekymret for at det tager fra den lille - milliarder af søskende har været hjemme med deres mor samtidigt uden at tage skade af det - det er vel den mest naturlige (eller i hvert fald primale) levevis. 

Den var hård! Synes det har været 3 rigtig hårde uger hvor jeg ikke har haft nok tid til lillebror, han har flere gange ligget alene i meget af hans vågen tid og når lillebror får mad er der heller ikke ro fordi storebror laver ballade. Føler også jeg ville svigte lillebror lidt ved ikke at give ham det samme som storebror med salmesang, babysvømning og jeg ville rigtig gerne i mødregruppe. Men samtidig vil jeg jo også storebror det bedste og han har det ikke godt /:

Men i de 3 uger han var hjemme gik jeg omkuld kl 20-21 og fik ikke noget mad før far kom hjem fra arbejde. Det er virkelig hårdt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.