Sur, tvær, hysterisk og ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Mit gæt er at han er træt, som er meget normalt. Har i prøvet at lade ham se lidt tegnefilm når han kommer hjem? Så han kan slappe helt af. 

Her sover jack på 16måneder nogen gange mellem 15 og 16 hvis han har sovet kort lur, ikke så tit mere, men hvis han er træt kommer han op og sover. 

Hvor meget sover han om natten? 

og Tilbud ham en snack, han er sikkert også sulten.

Vi kæmper for at få ham til at prøve og se tegnefilm, men det siger ham intet. Han vil ned og legerundt. Der er ingenting der kan få ham til at sidde stille udover mad.

Sulten kan han ikke være, henter ham lige når de har spist frugt, hvor de typisk også får noget brød. De må holde igen med mad for at han ikke overspiser. Giver jeg ham 3 stykker rugbrød til frokost spiser han det han kan spise hele dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Mit gæt er at han er træt, som er meget normalt. Har i prøvet at lade ham se lidt tegnefilm når han kommer hjem? Så han kan slappe helt af. 

Her sover jack på 16måneder nogen gange mellem 15 og 16 hvis han har sovet kort lur, ikke så tit mere, men hvis han er træt kommer han op og sover. 

Hvor meget sover han om natten? 

og Tilbud ham en snack, han er sikkert også sulten.

Han sover typisk fra 18.30-7 (han vågner selv)

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Bliver han vækket i vs? Jeg tænker om han kan være træt?

Hvis ikke, og l ikke synes han er faldet godt til i vs, så ville jeg snakke med dem om det. Hvis han normalt er et sludrechartol og er en stille dreng i vs, og ovenikøbet er ked af det, når han kommer hjem, kunne noget tyde på, at han ikke er faldet så godt til.

Thea er 12 måneder og kan nogle dage have et stort behov for at være tæt på mig, når vi kommer hjem, tror det er tryghed de har brug for, og så kan det være noget svært at lave mad, men ja så må det vente til farmand kommer hjem, eller jeg må forsøge at holde hende beskæftiget så godt jeg kan mens jeg laver mad, men det er da skide svært!

Nej han vågner selv, nogle gange får de ham til at falde i søvn igen, men det er ikke tit /:

Han virker ikke som om han vil være tæt, prøver nærmest heletiden at give kys og kram og prøve at få ham til at sidde ved mig og slappe af. Men han gider slet ikke. Ville elske at han gad.

Tror han er træt, men han er umulig at ligge og kan nærmest ikke slappe af /:

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg tænker at han er ked af det fordi han nu har været hjemme i 3 uger -lige er blevet storebror? Og nu er man "sendt væk"

Og det der med at han vil sidde tæt ved dig hele tiden er jo også et udtryk for usikkerhed og at han gerne vil vide hvor du er.

Han er jo kun 15 mdr og et lille barn endnu .

Jeg har 2 der lige er startet i vuggestue,og selv om de er 2 og knap 2 så er det stadig en voldsom omvæltning og de forstår endda meget af det man siger med at man kommer igen osv. 

Han lyder helt normal -en lille fyr med et behov for at "kæmpe" for sin plads efter han er blevet storebror og så også er startet i vuggestue efter 3 dejlige uger hjemme ved mor

Han var også sådan ca i 2 måneder inden han var hjemme i 3 uger. Så det kan intet ha med det at gøre (vigtig detalje ) det er derfor vi er ved at få nok. Det har stået på meget længe. Og når jeg lige regner er det vidst nok nærmere 3-4 måneder ialt det har stået på nu. For det var også sådan før lillebror kom, for kan huske vi snakkede om at vi håbede det blev bedre inden lillebror kom, hvilket det ikke gjorde.

og han vil ikke sidde tæt /: han kan nærmest ikke sidde stille.

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Mon ikke det er fordi han lige har vænnet sig til at være sammen med moar og nu skal vænne sig til institutionslivet igen?

Her har sønnike været hjemme på påskeferie i 9 dage og det har også været nogle stride eftermiddage i den her uge, han har været sur og tvær og meget træt..

Giv ham lidt ekstra tid til at omstille sig, og ellers hiv fat i vs

Glemte den lille detalje med at det har varet i 3-4 måneder nu, så vi har bare haft pause fra det mens han ikke har været i vuggestue /:

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det lyder som min dreng var i denne alder og han var også en af de stille drenge i vs. Det er en fase 

Hvornår gik det over? Jeg kan snart ikke mere det har varet i 3-4 måneder.

Anmeld

25. april 2014

san

Det lyder til du har en frisk og sund dreng, der bare regere på alle de indtryk han går igennem det er en hård periode, og noget rigtig mange forældre går igennem.. Det skal nok blive godt igen

Anmeld

25. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvornår gik det over? Jeg kan snart ikke mere det har varet i 3-4 måneder.

Jeg kan ikke huske det præcist, men mener den varede ca. 3 måneder. 

men kan tydeligt huske perioden. Han kunne blive enorm hys over at han ikke lige fik en kop til sin mælk som åbenbart var den forkerte.

hvordan er dit barns sprog? Kan huske at det nogle gange handlede om misforståelser. Han ville udtrykke noget og blev frustreret hvis det blev misforstået. 

Anmeld

25. april 2014

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Det er hvad min søn er hver dag han kommer hjem fra vs, han er 15 måneder.
Han har lige været hjemme fra vs i 3 uger pga sygdom, hvor vi rigtig har hygget og der har næsten intet været. Men lige så snart han kom afsted igen starter det hele /:

Han er i vuggestue fra 9-14.30 ca
Og han sover kun ca 1-1,5 time til middag.

Helt ærligt, så er han faktisk ikke til at holde ud at være sammen med, ligemeget hvad vi gør bliver han hysterisk eller græder eller bliver sur. Om vi sætter os og leger med ham om vi finder noget frem han kan lege med om vi bare sætter os på gulvet ved siden af, hvis vi skal på toilettet, hvis vi går i køkkenet, hvis vi rydder op, hvis vi laver mad. Årh

Vi var til forældremøde igår hvor de sagde at de synes han var faldet godt til, men at han var stille. Var nærmest i chok for normalt er der lyd i ham heletiden!

Er det bare noget vi må leve med, gør vi noget galt eller er vuggestue bare for meget for ham. Jeg er knust /: jeg sidder nu på værelset med ham, han leger selv (sjældent) med lukket dør fordi far prøver at få lillebror til at sove og sådan kan vi så sidde længe (fed dag)
Han bliver også ved med at pege på hans seng og jeg spørg om han vil sove, han nikker ja. Men han er umulig at ligge han vil bare ikke.

Er nok genkendelig for nogle få, vær sød at respekter

Umiddelbart tænker jeg separationsangst ? Har i prøvet at putte ham i jeres seng? Og så ku i flytte ham over i hans egen når han var faldet i søvn? Og tænker også tv ku være en god pause..

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan ikke huske det præcist, men mener den varede ca. 3 måneder. 

men kan tydeligt huske perioden. Han kunne blive enorm hys over at han ikke lige fik en kop til sin mælk som åbenbart var den forkerte.

hvordan er dit barns sprog? Kan huske at det nogle gange handlede om misforståelser. Han ville udtrykke noget og blev frustreret hvis det blev misforstået. 

Han vågner også op om morgenen grædende /: og han er også pivet om morgenen. Bare det jeg lige skal varme hans grød, så skriger han op. Tager jeg ham på armen og går ind på værelset og henter sokker, så skriger han også hele morgenen går også skidt, så tror ikke det er fordi han er træt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.