Sur, tvær, hysterisk og ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Sådan bliver vores søn når han er stresset og overtræt...

ingen ro da han ikke kan finde ro...

eneste løsning for os på de der dage er simpelthen at ligge os ved siden af ham og hjælpe ham med at finde ro til en lur...

Så ligger jeg en arm henover hans mave så der er plads under den til at han kan vende sig til mave eller ryg men ikke nok til at han kan begynde at kravle væk eller hoppe rundt og lege...

og så går der MAX 15 min så sover han og ofte sover han omkring 2-3 timer mod hans normale lur på 1½ time...

Hvis jeg ligger mig med ham rejser han sig bare og holder jeg ham nede går han nærmest helt amok /:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Nu har jeg altid haft mine born hjemme indtil bh start.

Ogjeg har aldrig folt det gik ud over den lille.

Sådan var det jo også i de "gamle dage"

Så hvis du kan holde til det ,er det tydeligt det mest optimale for din lille dreng.

her har jeg for forste gang måtte sende i vuggestue som 2 årig ,men det er blandt andet fordi hans nevo som er i pleje her  skulle ud for at obersveres som de siger ,og så synes vi at så kunne Villads også komme afsted

Men ja kan du overskue det ville jeg overveje om lillemand skulle hjem og være især fordi du beskriver at han så er glad og tilpas og det ville jo gavne alle. 

Storebror kræver rigtig meget når han er hjemme, han laver nærmest heletiden ballade. Ville ikke kunne ligge med lillebror på min mave og lade ham sove, der er ingen ro når han får mad, ville gerne gå til babysvømning og salmesang som med storebror. Og de 3 uger han har været hjemme er jeg gået kold kl 20-21 og har først fået noget at spise når far kom hjem fra arbejde. Synes virkelig det var hårdt!/:

Anmeld

25. april 2014

modesty

Den var hård! Synes det har været 3 rigtig hårde uger hvor jeg ikke har haft nok tid til lillebror, han har flere gange ligget alene i meget af hans vågen tid og når lillebror får mad er der heller ikke ro fordi storebror laver ballade. Føler også jeg ville svigte lillebror lidt ved ikke at give ham det samme som storebror med salmesang, babysvømning og jeg ville rigtig gerne i mødregruppe. Men samtidig vil jeg jo også storebror det bedste og han har det ikke godt /:

Men i de 3 uger han var hjemme gik jeg omkuld kl 20-21 og fik ikke noget mad før far kom hjem fra arbejde. Det er virkelig hårdt!

Det var ikke for at være ond, men jeg prøver bare at se det som det er. 

Og jeg har fuld forståelse for at du ikke har lyst/overskud til at have storebror hjemme hele tiden - jeg tror også at jeg ville gå helt ned med to så små børn 24/7.

Men jeg tænker at det enten er at acceptere at storebror har det hårdt i vugger, og så vente på at den fase går over, eller at sørge for at han får mere hjemmetid. Kan ikke rigtigt se hvad man ellers skulle gøre.

Hvad med far - har han ikke mulighed for at træde ekstra meget til i weekenderne, så du måske kunne have overskud til at tage en enkelt fridag om ugen med storebror (fredag eller mandag f.eks)?

Og drop babysvømning og salmesang! Det er ikke hvad din familie har brug for lige nu. Det synes jeg virkelig er et forkert sted at lægge energien. Babys behov er at være sammen med dig, ikke at gå til en masse aktiviteter. Mødregruppe kan jeg godt forstå at du gerne vil prioritere.

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det var ikke for at være ond, men jeg prøver bare at se det som det er. 

Og jeg har fuld forståelse for at du ikke har lyst/overskud til at have storebror hjemme hele tiden - jeg tror også at jeg ville gå helt ned med to så små børn 24/7.

Men jeg tænker at det enten er at acceptere at storebror har det hårdt i vugger, og så vente på at den fase går over, eller at sørge for at han får mere hjemmetid. Kan ikke rigtigt se hvad man ellers skulle gøre.

Hvad med far - har han ikke mulighed for at træde ekstra meget til i weekenderne, så du måske kunne have overskud til at tage en enkelt fridag om ugen med storebror (fredag eller mandag f.eks)?

Og drop babysvømning og salmesang! Det er ikke hvad din familie har brug for lige nu. Det synes jeg virkelig er et forkert sted at lægge energien. Babys behov er at være sammen med dig, ikke at gå til en masse aktiviteter. Mødregruppe kan jeg godt forstå at du gerne vil prioritere.

Jo men han synes jo også det er hårdt. Han tager i forvejen aftenerne med lillebror så jeg kan sove selvom han møder kl 6.

Men tror du det vil være det samme hvis man rykkede ham i dp ?
De har også haft ret stor udskiftning i pædagogerne og til forældremødet sagde de at hende han var glad for snart stoppede. Og at han ikke bare springer i armene på hvem som helst. Hvilket han normalt gør, han snakker altid med folk han ikke kender og siger Hej til alle.

Anmeld

25. april 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Jo men han synes jo også det er hårdt. Han tager i forvejen aftenerne med lillebror så jeg kan sove selvom han møder kl 6.

De har også haft ret stor udskiftning i pædagogerne og til forældremødet sagde de at hende han var glad for snart stoppede. Og at han ikke bare springer i armene på hvem som helst. Hvilket han normalt gør, han snakker altid med folk han ikke kender og siger Hej til alle.

I en dp kan du risikere at han keder sig + at  hun er jo alene,så hvis der er flere der er kede af det må hun jo priotere om der er tid til at troste når der også er andre born.

Du kan også risikere skift til gæstedp når hun er syg ,har ferie osv.

Min personlige holdning er at jeg ville til enhver tid foretrække vuggestue med uddannet personale der er fast samt at han ikke skal fremmede steder hen

Anmeld

25. april 2014

modesty

Det er umuligt at sige om han vil have det bedre i en DP eller om det blot vil skabe yderligere forvirring at rykke ham. Det er så skide kompliceret at det jo er små mennesker vi har med at gøre, og det er ikke til at forudse deres reaktioner. Jeg kan godt forstå at du overvejer DP, og muligvis det vil være godt for ham med færre børn og en enkelt voksen. Men det er ikke til at vide. Måske han har dårlig kemi med DP mor, og så er der ikke andre, måske han vil reagere voldsomt på gæste-DP. Måske ikke.

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er umuligt at sige om han vil have det bedre i en DP eller om det blot vil skabe yderligere forvirring at rykke ham. Det er så skide kompliceret at det jo er små mennesker vi har med at gøre, og det er ikke til at forudse deres reaktioner. Jeg kan godt forstå at du overvejer DP, og muligvis det vil være godt for ham med færre børn og en enkelt voksen. Men det er ikke til at vide.

Nej og hvis det så ikke hjælper, er det også synd at rykke. Plus jeg heller ikke kan have mit arbejde hvis han skal i dp

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

I en dp kan du risikere at han keder sig + at  hun er jo alene,så hvis der er flere der er kede af det må hun jo priotere om der er tid til at troste når der også er andre born.

Du kan også risikere skift til gæstedp når hun er syg ,har ferie osv.

Min personlige holdning er at jeg ville til enhver tid foretrække vuggestue med uddannet personale der er fast samt at han ikke skal fremmede steder hen

Må snakke med dem dernede. Øvøv altså!

Anmeld

25. april 2014

S*DD

Jeg synes det lyder som om han er blevet overstimuleret i vg. 

Jeg ville give ham fridage om ugen,  og de dage han er i vg får han meget korte dage.

Du skriver du hele tiden prøver at kysse ham og kramme ham. Du bliver nødt til at acceptere at det ikke er hans behov. Og så evt. Trøste med at lægge en hånd på ham. 

Et skift af personale i vg kan oogså give denne reaktion, da den trygge ramme så brydes, men denne genskabes når der kommer fast personale igen. 

Jeg ville tale med pædagogerne og høre hvad de tænker om det. Vi pædagoger kan også bruges til at få gode råd til at klare dagene derhjemme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.