Anonym skriver:
NU er jeg endelig kommet på en pc (er ofte, faks hver dag online på Iphone, men det er ikke så ment at skrive et evt langt indlæg.
_ Jeg har skrevet MANGE breve til mine forældre i håb om at de vil tænke lidt på mig, lige lidt hjælper det - jeg er efterhånden meget frustreret , for at starte et sted vil jeg gerne prøve forklare det hele fra start, jeg håber nogle har mod på at læse med, og evt give en kommentare med på vejen - det ville betyde meget for mig.
Da jeg blev født i 1990, havde min mor og far i forvejen en søn på 4 år, (dvs min storbror) jeg er født 8 uger for tidlig, så min mor lå på sygehuset i ca 2 mdr, da hun kom hjem sammen med mig, blev jeg overladt til min omkel og tante, og jeg boede der indtil jeg var 2 år. Vi flyttede meget rundt, og allerede degang husker jeg nogle småting som ikke var så rare, min mor kaldt mig bla for en 'ånsvag idiot' og mange andre grimme gloser! - jeg var ikke engang begyndt i skole da hun sagde til mig at jeg aldrig skulle ha været født, og at det var en skam jeg ikke døde da jeg blev født. Min storbror var meget modbydelig overfor mig, og med årene blev han mere og mere ond! Bla husker jeg engang at han skubbede mig så jeg faldt med hoved ind i en plov til en traktor, den smadrede alle mine fortænder da den borede sig igennem - aldrig har jeg haft så mange smerter!
Da jeg var 10 år, fik jeg en lillebror
min mor fik en fødsels dep, han er født 13 uger for tidlig ( men fuldstændig velfungerende, og har ingen men ) - men min mor havde det dårligt og min far var langtids chauffør, så var kun hjemme lørdag-søndag, derfor var det mig der skulle passe ham, mens jeg passede min skole - han kaldte mig mor indtil han blev 4 år.
Da jeg var 15 år, begyndt jeg at få mange forkerte venner, jeg var kommet ud i kriminillatet, og jeg begyndt at drikke MEGET - hvilken resulterede i at jeg var 'ugens gæst' i folkeskolen.. jeg havde det meget skidt med mig selv. jeg boede hist og pist - jeg begyndte at stjæle fra mine forældre, og engang husker jeg at jeg 'kom til' at tage en pakke smøger fra min storbror - det kom jeg aldrig til siden, han gik heeeeeeeeeeeeeeeeelt amok, og han slog løs på mig og råbte og skreg, jeg havde aldrig set ham så rasende før, og jeg brød gradene sammen efterfølgene, og mine forældre fortalte samme aften at de nu også skulle skilles. Jeg besluttede jeg aldrig igen ville se dem - så jeg daffede af hjemme fra, og tog hen til min kæreste (eks) efter ca 1 uge, var savnet til min lillebror SÅ stort at jeg tog hjem til ham igen..
en aften jeg cykelede hjem til min mor, så blev jeg sparket af min cykel - og så fik jeg tæsk som jeg ALDRIG har fået det før, min læbepiercing blev revet ud, jeg brækkede næsen og en arm osv. min mor rystede bare på hoved, og sagde at det sikkert var min egen skyld. aldrig havde jeg mødt de mennesker før, og det marridt forsatte - han begyndt kime mig ned, true, og bankede mig flere gange når han mødte mig! - jeg havde til sidst lyst til at tage livet af mig selv, så frygteligt var det.
Idag er jeg (snart) 24 - og jeg har 3 børn, som jeg elsker for alt i verden. - Jeg kæmper HVER dag, for ikke at gå i min mors fodspor, og jeg går ALT for meget op i forskels behandling - feks tæller jeg mine børns fredags slik, så er jeg sikker på de får lige meget - jeg kan ikke hænge to stk tøj op fra samme barn, uden jeg har hunget noget af de andres op også - simpelthen fordi jeg har en eller anden ide om at der bliver gjort forskel. det er sygeligt - men hvordan kommer man over det? jeg er kommet rigtig langt selv, og klare også opgaven som mor utrolig flot - mere flot end jeg selv turdte håbe på! jeg har glade børn hver dag, og vi elsker hinanden meget højt.
Men hvordan kommer jeg videre uden mine forældre? jeg savner dem HVER eneste dag, selv om de aldrig har været noget godt for mig.. jeg har bla ikke set dem siden jeg blev gift i september sidste år. men jeg har det frygteligt med det
de har ikke set mit yngste barn endnu, og ville ikke deltage i dåben lige efter jul. jeg har det bare SÅ^svært med det, og jeg bliver ked af det hver gang andre snakker om deres forældre, jeg ville simpelthen ønske det var mine 

håber nogle er kommet her til, som vil give mig et råd til hvad jeg kan/bør gøre for at komme videre - jeg kan simpelthen ikke bare give slip på dem, det har jeg prøvet mange gange uden held.
Jeg "slåsser" selv med mine forældre!
Min mor har gennem hele min barndom ydet vold mod mig. Slået mig, hevet mig i håret, sat på mig og banket mit hoved ned i gulvet, slået mig med diverse ting osv.. Min far er alkoholiker og meget meget sort/hvid! Går meget op i konsekvenser... Og er meget dominerende! Han skylder mig fx 16.000 kr som jeg aldrig får tilbage, da jeg har valgt og leve mit liv på en anden måde end han ville have jeg skulle?
Oven i det har min mor en psykisk sygdom som gør at hun har svært ved at huske ting og tage ansvar for sine børn (jeg har fire andre søskende som bor hjemme). Hun har rigtig svært ved at styre sit liv og sin økonomi. Derfor får mine søskende ikke den opmærksomhed de skal og er blevet meget meget ramt psykisk.
Jeg har flere gange prøvet og lukke ned for dem da det simpelhen var for meget for mig. Da jeg hele mit liv har gået og taget ansvar for mine søskende. Da jeg fik min søn blev det bare for meget. Jeg snakkede ikke med dem i sammenlagt 1 år..
Det lyder nemt at man bare skal glemme dem, men det er bare dagligt en kamp! Det savn der er, er så svært at erstatte ved andet.
- den dag idag snakker jeg lidt med min mor, men slet ikke som mor/datter... Jeg snakker ikke med min far og kan slet ikke klare og se ham! Får en kugle i maven og bliver rigtig vred når jeg ser ham! Oven i det har jeg fået kommunen til at hjælpe mine søskende...
Jeg har stadig tidspunkter hvor jeg lukker af og siger nu bliver det for meget! Det har jeg lært af min psykolog. Så afsted til psykolog med dig!!! 
Du er meget velkommen til at skrive hvis du har lyst til det!