Prævention...Hvad bruger I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

Trolde_mor

Tanja.. skriver:

Dejligt men sandt.

Kanon dejligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi bruger ingenting - passer MEGET på. Jeg har stadigvæk ikke fået min mens endnu efter, at have født. Lina er 4 1/2 mdr. og jeg stoppede med, at amme da hun var 3 mdr. Jeg har talt med min læge om det og jeg starter på p-piller når jeg får min mens igen.

/ Katja - Lina 4 1/2  mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

11. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
vi har sådan en smart prævention der hedder graviditet
bliver sgu overrasket hvis jeg kommer til scanning og der pludselig putter sig en ekstra derinde
fis... inden jeg blev gravid havde vi en periode med kondom og ellers har jeg været på p-piller....

Anmeld

11. august 2009

Hansen83

Vi har aldrig brugt noget, da jeg ikke har haft min mens. i over 4 år. Da jeg ikke troede man kunne blive gravid hvis man ikke havde sin mens, men det kan man godt hihi... for spiser jeg P piller bliver jeg syg, bleg kaster op og er helt ødelagt, har prøvet mange forskelige mærker, men jeg får min mens. af P piller.
Fik vores søn for 1 år siden, og jeg ammet ham i 6 måneder, og jeg har stadigvæk ikke set noget til min mens. så vi bruger stadigvæk ingenting. Men lige nu gør det hellere ingenting hvis der skulle komme en guldklump mere, men ved ikke hvad jeg skal bruge efter???
Men der kan man bare se hvor forskelligt det er fra den ene til den anden...

Anmeld

11. august 2009

TbCp

Senia skriver:

Jeg har brugt p-sprøjte indtil nu, hvor den så stopper og vi vil forsøge at blive gravide.

Fungere som p-piller, får den hver 3. måned, som sprøjte i ballen, og så skal jeg ikke tænke mere over det.. smiler.. før 3. mdr. senere.

Man får ikke sin mens. Hvilket for mig er en stor fordel, da jeg ofte var sygemeldt i de dage jeg havde det, og kunne have mens op til 9 dage. Hvor jeg intet kunne andet end kravle rundt derhjemme, med tårer i øjnene af smerte. Så er super glad for min sprøjte

Dvs man skal op til lægen hver 3. md. og have et stik?
Er det noget der koster noget?

Tror da jeg skal have undersøgt det

Anmeld

11. august 2009

Trolde_mor

TbCp skriver:

Dvs man skal op til lægen hver 3. md. og have et stik?
Er det noget der koster noget?

Tror da jeg skal have undersøgt det

Jep, op hver 3. måned, og mange gange er det bare sekretæren der stikker, så man kan helt selv bestemme næsten hvornår man vil til.
Og så kan man i de  fjorten dage inden man skal op til lægen hente den lille flaske på apoteket. Og ja, det koster lidt, men er lidt mindre end p-piller mener jeg..

Anmeld

11. august 2009

Mca<3

KatjaBoye skriver:

Vi bruger ingenting - passer MEGET på. Jeg har stadigvæk ikke fået min mens endnu efter, at have født. Lina er 4 1/2 mdr. og jeg stoppede med, at amme da hun var 3 mdr. Jeg har talt med min læge om det og jeg starter på p-piller når jeg får min mens igen.

/ Katja - Lina 4 1/2  mdr. og Luka 22 mdr.

Du kan godt starte p piller uden mens

Anmeld

11. august 2009

oo

vi bruger jo ingenting af åbenlyse grunde og jeg kan slet ikke forestille mig nogensinde at starte på prævention igen - vi er hungrige efter børn!!

jeg brugte p-piller da jeg var 18-23 og så igen da jeg mødte søren da jeg var 24, men stoppede for lidt over to år siden.
jeg har også altid haft fuldkommen afsindige mens smerter og været hjemme i flere dage mens jeg havde det og det ændrede p-pillerne ikke på.

nej men, nu er det ikke en svarmulighed herinde, men min veninde bruger et p-plaster, som sidder på i nogle dage (en uge??) og så skifter hun det og sådan kommer de hormoner ind i kroppen som beskytter hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.