Er det med x eller x???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

Nadia&Daniel

Tak for alle Jeres input

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

Marts<3

Jeg har et anderledes og langt navn... Og min søns er endnu længere... Der vil klart i fremtiden være nogle spørgsmål. Alene hans sygesikring er hårdt presset:-)

Jeg kan ærligt ikke se "problemet". Der kommer nok mange ting i fremtiden der er mere træls.

Har siden jeg kan huske tilbage skulle udtale og stave mit navn MANGE gange. Men tilgængæld blir jeg husket og gjort opmærksom på...

Hos mig betyder navne meget. Og vil aldrig gå ændre på det, for at gøre det lettere at blive kaldt op fra venteværelset.

Anmeld

11. april 2014

Kløver

Jeg hedder Maja og bliver faktisk sjældent spurgt om stavemåden jeg har så efternavn som konstant skal staves så ville blive ret træt af det, hvis det var tilfældet med mit fornavn

Anmeld

11. april 2014

BabyMus

misslea skriver:

Altså jeg tænker faktisk ikke så meget over det!!! Mit efternavn skal jeg altid stave, fordi det er med et ö og ikke et alm ø!!!

Wilma kunne jo også staves med V, og lillesøsters navn kunne også staves på en anden måde...!!!

der er virkelig mange navne, der staves på flere måder, så det har jeg ikke rigtig tænkt så meget over, for det ville betyde, at stort set alle de navne vi kan li' herhjemme ville være et NO-GO 

Fra LeaLea

Uhh ER I blevet enige om lillesøsters navn?! Spændende.  

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

Marts<3 skriver:

Jeg har et anderledes og langt navn... Og min søns er endnu længere... Der vil klart i fremtiden være nogle spørgsmål. Alene hans sygesikring er hårdt presset:-)

Jeg kan ærligt ikke se "problemet". Der kommer nok mange ting i fremtiden der er mere træls.

Har siden jeg kan huske tilbage skulle udtale og stave mit navn MANGE gange. Men tilgængæld blir jeg husket og gjort opmærksom på...

Hos mig betyder navne meget. Og vil aldrig gå ændre på det, for at gøre det lettere at blive kaldt op fra venteværelset.

Problem og problem - er der som så ikke. Ville bare høre hvordan folk tager det og hvordan de oplever det,

Navnet betyder også meget for os - ellers ville vi ikke allerede tale om det nu

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

BabyMus skriver:

Uhh ER I blevet enige om lillesøsters navn?! Spændende.  

Tænkte jeg også

Anmeld

11. april 2014

FrkGranger

Jeg hedder Christina med Ch og det siger jeg hver gang folk spørger det er blevet en vane.

Men min fars familie staver mig alle med k og det kan være frustrerende at på alle indbydelser, til og fra sedler samt ting bestilt med graveret navn, som jeg har fået der fra, er forkert

Anmeld

11. april 2014

LinLin

Mine drenge har helt bevidst fået navne der kun staves på een måde (altså man kan måske godt stave det Dawid men det har jeg aldrig set )

Har altid hadet jeg skulle stave mit efternavn (som nu er slettet !)

Anmeld

11. april 2014

LinLin

Min datter hedder NiColine og vi høre altid "er det med c eller k", lidt irriterende, men det har vi jo selv valgt. 

Hun hedder også Krogh til mellemnavn og der kommer den også "er det med h til sidst", jaaaa det er jo ikke en fiskekrog??? 

Det der er mest irriterende er bare, at folk ikke kan forstå hun hedder Nicoline med C. De fleste skriver det med k, også selvom jeg har sagt 100 gange at det er med c. 

Nogle i min familie tror også jeg hedder Julia istedet for Julie... Nogle mennesker lære det bare aldrig  

Min mand hedder Ricki og vi har været sammen i 6,5 år - alligevel bliver min bedstemor ved med at stave det Riki
Og min ældste søns efternavn er Clauson-???? Men det skriver hun altid Clausen ....???

og hun er altså eller helt fuldstændig frisk i pæren.

Anmeld

11. april 2014

serinasmor

Det er ikke noget jeg har tænkt over efternavnet er nemlig også kringlet ...

Hilsen Sarah med h (et h som tilsyneladende kan hoppe rundt i navnet som det passer sig - og også blive til Sahara)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.