Er det med x eller x???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

M (:

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Jeg synes det er helt fint, når folk spørger. Bliver mere irriteret når folk antager at det staves på en bestemt måde (som iøvrigt 9/10 gange er den forkerte). 

Mit mellemnavn er der ingen der kan stave, så det staver jeg med det samme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

-Sigrid-

Jeg hedder Sigrid Schack Olldag - der skal hele navnet staves hver gang, og det kan godt tage nogle minutter, men det genere mig slet ikke
Vores store pige hedder Agnethe og er opkaldt efter min farmor, og der går folk ud fra at det er uden h, men det irritere mig kun når det er vores familie (hendes bedstemødre) som ikke forstår det. Hun blev to i januar, og min mor spurgte i weekenden om der var h i hendes navn, selvom vi tit skriver sammen om hende 

Men jeg syntes det er lidt underligt når man i stedet for at kalde sin søn for Lukas/Lucas kalder ham for Lukaz/Lucaz? Jeg forstår simpelthen ikke meningen med at tage et normalt navn og så prøve at gøre det specielt ved at sætte et x eller z ind? 

Anmeld

11. april 2014

CaWi

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Jeg har aldrig set det som noget irriterende, at jeg skulle stave for/efternavn, når man f.eks skal oprette et abonnement, eller lign ting.
Der er så mange stave måder på mange navne. Selv almindelige navne.

Anmeld

11. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu har jeg tre navne som jeg  altid skal stave for folk hvis jeg vil have det rigtigt. Det går mig ikke som sådan på, med mindre det er folk jeg ser hver dag der efter lang tid ikke kan finde ud af det. - Har haft lærere der selv efter flere år konsekvent skrev Tanja i stedet for Tanya.

Hvis det ikke er noget vigtigt, og det ikke drejer sig om nogen jeg sådan ser igen gider jeg som regel ikke rette det

Anmeld

11. april 2014

misslea

BabyMus skriver:

Uhh ER I blevet enige om lillesøsters navn?! Spændende.  

Yeeeees det er vi 

Anmeld

11. april 2014

Monski

Nadia&Daniel skriver:

Anthon og Hjalte har jo begge stumt H.
Det eneste sted det er et problem er når pædagogerne i børnehaven glemmer h'et, for det er jo rimelig vigtigt Anthon lære at stave til det rigtigt
Det er hver gang man lige skal pointerer at der er et H, men det er okay. Synes begge navne er flotteste med det

Anmeld

12. april 2014

ano14316

Jeg har 4 navne...
Ronja ....... Med æ ....... Med W og th ..... Med ch

Det kan jeg godt synes er lidt træls hvis vi skal igennem dem alle sammen hehe...

Hehe

Anmeld

12. april 2014

BabyMus

misslea skriver:

Yeeeees det er vi 

Sejt, det glæder jeg mig til at høre når hun er kommet ud.

Anmeld

12. april 2014

BabyMus

Nadia&Daniel skriver:

Tænkte jeg også

Man bliver jo helt spændt på at høre det på andres vegne.

Anmeld

12. april 2014

liten-mamma

Mor11 skriver:

Hehe, kender godt det der med at de aldrig lærer det!! Min kærestes kusine har et navn det ligner mit (i samme dur som dig med Julia og Julie) og selvom svigerfamilien jo ligesom har kendt kusinen her siden hun blev født og ellers ikke plejer at være i tvivl om hendes navn, så er det alligevel et problem at ramme rigtigt med hvem af os der hedder ***a og ***e  virkelig underligt! 

Vores dreng bliver også konsekvent stavet forkert, selv vores dp skrev det forkert det første år han gik der, selvom der står navn på ALT fra cykelhjelm til solcreme. Hahaha. Det sjove er at vi selv ALDRIG har overvejet den stavemåde andre bruger, for mig ser det helt tosset ud.

Synes sgu efterhånden det er bare liiiidt irriterende at min familie kalder mig for Julia istedet for Julie, det som om de bare ikke vil ændre det???! 

Haha ha har det på samme måde, Nikoline med k, synes jeg ser heeelt forkert ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.