Er det med x eller x???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
liten-mamma skriver:

Min datter hedder NiColine og vi høre altid "er det med c eller k", lidt irriterende, men det har vi jo selv valgt. 

Hun hedder også Krogh til mellemnavn og der kommer den også "er det med h til sidst", jaaaa det er jo ikke en fiskekrog??? 

Det der er mest irriterende er bare, at folk ikke kan forstå hun hedder Nicoline med C. De fleste skriver det med k, også selvom jeg har sagt 100 gange at det er med c. 

Nogle i min familie tror også jeg hedder Julia istedet for Julie... Nogle mennesker lære det bare aldrig  

Hehe, kender godt det der med at de aldrig lærer det!! Min kærestes kusine har et navn det ligner mit (i samme dur som dig med Julia og Julie) og selvom svigerfamilien jo ligesom har kendt kusinen her siden hun blev født og ellers ikke plejer at være i tvivl om hendes navn, så er det alligevel et problem at ramme rigtigt med hvem af os der hedder ***a og ***e  virkelig underligt! 

Vores dreng bliver også konsekvent stavet forkert, selv vores dp skrev det forkert det første år han gik der, selvom der står navn på ALT fra cykelhjelm til solcreme. Hahaha. Det sjove er at vi selv ALDRIG har overvejet den stavemåde andre bruger, for mig ser det helt tosset ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

Clisolka

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Mit navn er Karina, og jeg bliver meget tit spurgt om det er med C eller K - især i forbindelse med mit arbejde, hvor det er dagligt jeg bliver spurgt  Det er lidt belastende at blive spurgt hver gang, men på den anden side, så vil jeg hellere have at mit navn bliver stavet rigtigt 

Heh det bliver værre når jeg skifter mit efternavn til kærestens... Han skal også tit stave det for folk, da det ikke er helt alm. 

Anmeld

11. april 2014

Vik

Jeg hedder ViKtoria og skal altid rette, da de fleste staver med c . Min datter hedder Angelia og det er der ingen der kan stave til eller huske. Hun bliver tit kaldt for Angelika eller Angelina.. Lidt irriterende

Anmeld

11. april 2014

Stumpen

Det genere mig overhovedet ikke at folk spørger -tvært imod. Jeg har både en MatHilde og en ViCtoria.. 

Det KAN irritere mig at personale i bh skriver K på hendes ting, når det er C..

Det irritere mig at hendes farmor skriver det med K, det mindste man som farmor kan er vel at vide hvordan ens barnebarns navn staves 

Anmeld

11. april 2014

MHB

Det er sjovt for selvom man kan stave mit navn (Maja) på flere måder har jeg kun haft en bekendt der konsekvent hat stavet det forkert (Maya)! Jeg siger aldrig "med j" med mindre folk spørger og det er meget sjældent! Jeg har dog boet i Brasilien i en periode og der stavede jeg selv mit navn forkert (Maya) fordi brasilianerne ellers udtalte det forkert fordi j på portugisisk udtales som en sjj lyd! 

Min søn hedder Carl og skal nok altid sige Carl med C men sådan er det! Jeg har det tilgengæld lidt anstrengt med navne hvor forældrene har valgt at stave navnet "mærkeligt" når det ellers er et almindeligt navn som normalvis altid staves på (mere eller mindre) samme måde ala Zilaz, Zanne, Nadiya, Nahlah, Nicolasz ect. (Og disse navne har jeg alle set i brug!) 

Anmeld

11. april 2014

Maja_4000

Jeg hedder Maja, og det er faktisk først her de sidste par år, at folk er begyndt at spørge.. Ved ikke om det er fordi det er blevet så populært med 'anderledes' stavemåder

Min kæreste hedder Karsten, og han bliver stort set altid skrevet med C vores datter hedder Caroline, og hun bliver tit stavet med K .. Tror folk har lidt svært ved at finde rundt i det hehe

Anmeld

11. april 2014

k&k&k&k

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Jeg hedder Konni og mit efternavn kan også staves på 2 måder.

Jeg har ALTID, som i virkelig ALTID skulle stave mig igennnem mit navn!
Og jeg gør det stadig og kommer nok til det resten af mit liv også :-)

Jeg har vænnet mig til det igennem årene, men jeg kan huske som barn at jeg blev ked af det, for hvorfor vidste de ikke hvordan mit navn skulle skrives?

Anmeld

11. april 2014

FrkZier

Nadia&Daniel skriver:

Jeg hedder ikke bare Kamilla jeg hedder "Kamilla med K" - det genere mig ikke, er jo van til det

Anmeld

11. april 2014

Janni.

Åh hvor jeg kender det.. Jeg hedder Janni (no surprice!) men bliver ofte spurgt om det er med eller uden E..

Anmeld

11. april 2014

Pcokate

Nadia&Daniel skriver:

Vores hedder Kris og det mest normale er vist med c. 

Men det genere overhovedet ikke, jeg er dog også vant til at skulle stave eget navn, og manden sit efternavn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.