Er det med x eller x???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2014

liten-mamma

LinLin skriver:

Min mand hedder Ricki og vi har været sammen i 6,5 år - alligevel bliver min bedstemor ved med at stave det Riki
Og min ældste søns efternavn er Clauson-???? Men det skriver hun altid Clausen ....???

og hun er altså eller helt fuldstændig frisk i pæren.

Ja nogle mennesker lære det altså bare aldrig, meget mærkeligt Som om de bare ikke vil 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

Christabelle

Jeg hedder Christina og bliver altid spurgt om det er med c eller k. Det generer mig ikke. Der er ingen der kan stave mit efternavn, selvom det staves præcist som det siges.
Min kæreste hedder Jannik og skal også altid svare på om det er med -ik eller -ich eller -ick.
Vores datter hedder Mila. ALLE siger "Milla?" Nej Miiiiiila. Langt I kun 1 L... Og vi siger det tydeligt hver gang. Havde ikke regnet med folk ikke kunne finde ud af det navn. Der er 4 bogstaver, dem kan man da ikke blive forvirret af

Anmeld

12. april 2014

emsaroto

Jeg har det ikke selv.

Men har givet begge mine børn sådanne navne Oskar og Karla .. med k og uden c. Og selv Oskar nu er 3,5 år, staver rigtig mange af mine veninder ham med c!? 

Synes måske det er ved at være lidt irriterende, men ellers er det ikke noget der røre mig at rette folk i.  

Anmeld

12. april 2014

Hullabullabulla

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Jeg har aldrig selv haft problemet da de fleste automatisk skriver Britt med 2 t'er.

Men har oplevet det nogle gange med min søns navn (Nicolai) - men ærlig talt bekymrer det mig ikke at folk staver det forkert eller skal spørge om det er med c eller k, for uanset om det staves med det ene eller andet bogstav så udtales det ens, og det var vigtigst for os

Anmeld

12. april 2014

Anonymo

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Fint nok, det gør ikke noget det tager et splitsekund af mit liv på at sige "c" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.