Er det med x eller x???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

Nadia&Daniel

Troldemommi skriver:

Jeg hedder Monica og det sker tit jeg bliver spurgt om det er med C eller K det er ikke noget der generer mig men jo jeg er faktisk glad for at vores unger har navne der kun normalt staves på en måde

Daniel og Johanne

så tak der gjorde du mig lige lidt glad 

Monica med C 

Dejligt at gør dig glad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Altså det har aldrig irriteret mig når folk spørger om Christina er med K eller Ch. Men oplever det heller ikke ret tit. 
Dog synes jeg det er lidt irriterende når jeg også bruger mit mellemnavn "Louis a" og folk så siger "Louis e".. 

Og så har jeg også oplevet at modtage en indgraveret kuglepen, hvorpå mit navn var stavet "Chrestina".... 

Anmeld

11. april 2014

Karina84

Jeps, jeg heder Karina, og det staves jo ofte ogsaa med C...

Jeg har saa et efternavn der ogsaa kan staves paa to maader, enten med eller uden h, og efternavnet er ret sjældent, saa det skal jeg ogsaa tit stave mig igennem.

Da jeg blev gift tog jeg saa mit mands helt almindelig Sørensen, saa nu hedder jeg Karina xxxxxxxx Sørensen. Derfor slipper jeg saa ogsaa for at skulle stave mig igennem mit "rigtig" eller gamle efternavn.

Om det er træls, tjaaa det er ikke noget jeg saadan har tænkt vildt meget over. Engang imellem, hvis man har lidt smaatravlt eller noget, kan det da godt være lidt træls at skulle stave sig igennem. Men saa er det hellere ikke værre...  

De 5-10 sec. det tager overlever man nok 

At folk saa absolut skal kalde deres børn og/eller stave deres børns navne, bare for at det SKAL være specielt, det forstaar jeg altsaa ikke 

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

Clgh skriver:

Altså det har aldrig irriteret mig når folk spørger om Christina er med K eller Ch. Men oplever det heller ikke ret tit. 
Dog synes jeg det er lidt irriterende når jeg også bruger mit mellemnavn "Louis a" og folk så siger "Louis e".. 

Og så har jeg også oplevet at modtage en indgraveret kuglepen, hvorpå mit navn var stavet "Chrestina".... 

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

Karina84 skriver:

Jeps, jeg heder Karina, og det staves jo ofte ogsaa med C...

Jeg har saa et efternavn der ogsaa kan staves paa to maader, enten med eller uden h, og efternavnet er ret sjældent, saa det skal jeg ogsaa tit stave mig igennem.

Da jeg blev gift tog jeg saa mit mands helt almindelig Sørensen, saa nu hedder jeg Karina xxxxxxxx Sørensen. Derfor slipper jeg saa ogsaa for at skulle stave mig igennem mit "rigtig" eller gamle efternavn.

Om det er træls, tjaaa det er ikke noget jeg saadan har tænkt vildt meget over. Engang imellem, hvis man har lidt smaatravlt eller noget, kan det da godt være lidt træls at skulle stave sig igennem. Men saa er det hellere ikke værre...  

De 5-10 sec. det tager overlever man nok 

At folk saa absolut skal kalde deres børn og/eller stave deres børns navne, bare for at det SKAL være specielt, det forstaar jeg altsaa ikke 

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

Tak for alle Jeres svar - de har været med til, at flere navne er kommet med i spil igen

Anmeld

11. april 2014

Muhmi

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Nu er mit fornavn ikke et navn man kan stave på flere måder og dog, for er tit blevet kaldt for Susanne, hvilket ikke er mit navn det er kun Sanne... Men før jeg blev gift hed jeg Jakobsen til efternavn og det er altid blevet stavet JaCobsen, hvilket jeg syntes var mega irriterende så hver gang jeg skulle sige mit navn til nogen som skulle bruge det til en regning eller noget, så måtte jeg sige "Jakobsen, med K" for ellers stavede de det med C... Så det har været stor irritation hos mig... Har det stadig lidt, fordi jeg nu hedder Gaardsdal, og skal sige "Gaardsdal, med dobbelt a" til folk, men det irriterer mig ikke ligeså meget nu, fordi det her ER et specielt navn som det er stavet, det syntes jeg ikke Jakobsen var og derfor burde det jo have været nemt...

Anmeld

11. april 2014

FruStolpe

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Jeg hedder Carina, så derfor bliver jeg næsten altid spurgt om det er med C eller K -sjovt nok som regel først når de har lavet K´et

Men det genere ikke mig, faktisk gider jeg slet ikke hverken rette det eller gøre opmærksom på det hvis ikke jeg bliver spurgt.

Anmeld

11. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg bliver jævnlig spurt til hvordan jeg staver mit navn, men nu har jeg også et temmelig langt navn! 

Og bliver også tit spurt, er Stine med et n eller to n'er?? ( Stine er kun mit kalde navn, ik mit fulde navn )

Mit efternavn ka også staves på flere måder. Tænker nok ik så meget over det mere! Vh Stine. 

Anmeld

11. april 2014

Møn-Mor

Altså jeg selv hedder Winnie og må altid sige, når folk spørger: "Ja med det hele" - som i W, 2 n'er og et "e" i enden.

Mine børn hedder:

Viktor og Kaja - stavet på godt dansk, men ja de kommer jo så nok alligevel til at skulle stave deres navn hele tiden el. Viktor skal sige "med K" og Kaja skal sige "med K og J".

Så selvom det egentlig er to simple og ikke underlige navne, ja så kan min piges navn jo staves på 6 forskellige måder alligevel.
Det havde da nok været nemmere at finde navne der KUN kunne staves på én måde, men sådan blev det ikke :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.