Jeg er da ikke gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

hekran

Har du fået et endeligt svar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

stjernehimmel

Kan snildt fra iPhone se 2 streger på øverste test ;-) 

Anmeld

11. april 2014

EAF

Meget nysgerrig - har du været til læge?  

Anmeld

11. april 2014

Anonym8827

Anonym skriver:

Jeg har de sidste par uger lagt mærke til at min mave er blevet større end den plejer. Da jeg tidligere har døjet med oppustethed, og fået styr på det via min kost, er jeg ret overbevist om at det ikke er det jeg er.

Måske jeg bare er blevet tyk på maven? I sidste uge sagde min mand det til mig, så tænkte "nu tager jeg sgu en test" Den var svag - som meget svag positiv (øverst på billedet), så ventede et par dage, og der var den negativ (nederst på billedet)  Så er jeg vel ikke gravid? 

Lidt facts:

- min vægt er ikke steget

- Jeg er på p-piller og får en en mens-ligende bødning i et par dage hver måned

-Jeg har ikke kvalme

-Jeg har to børn på 4 og halvanden.

Ja, jeg kunne måske bare tage til lægen, men synes det ville være lidt mærkeligt at komme derop når jeg nu har haft en negativ test som det sidste 

Hvad tror I?

Billeder af maven: Et stående og et siddende (så man kan se, det ikke være er blæver )

Så sådan ud i 10+2 og havde 2 negative hjemmetest.
Så afsted med dig til lægen

Anmeld

12. april 2014

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har de sidste par uger lagt mærke til at min mave er blevet større end den plejer. Da jeg tidligere har døjet med oppustethed, og fået styr på det via min kost, er jeg ret overbevist om at det ikke er det jeg er.

Måske jeg bare er blevet tyk på maven? I sidste uge sagde min mand det til mig, så tænkte "nu tager jeg sgu en test" Den var svag - som meget svag positiv (øverst på billedet), så ventede et par dage, og der var den negativ (nederst på billedet)  Så er jeg vel ikke gravid? 

Lidt facts:

- min vægt er ikke steget

- Jeg er på p-piller og får en en mens-ligende bødning i et par dage hver måned

-Jeg har ikke kvalme

-Jeg har to børn på 4 og halvanden.

Ja, jeg kunne måske bare tage til lægen, men synes det ville være lidt mærkeligt at komme derop når jeg nu har haft en negativ test som det sidste 

Hvad tror I?

Billeder af maven: Et stående og et siddende (så man kan se, det ikke være er blæver )

Der kommer et punkt hvor man er så langt i ens graviditet at man (næsten) altid vil få en negativ graviditetstest, det er i starten af en graviditet hvor HCG stiger at det kan måles med en test...
at du har testet negativ på nr 2 men positiv på nr 1 betyder MÅSKE at du så bare er ved at være lidt længere henne end de der normale 4-6uger når man tester.
- det KAN også være noget andet, bare lige inden jeg giver dig et mindre hjertestop

men under alle omstændigheder skal du snakke med din læge, og helst igår!

Anmeld

12. april 2014

Kay

update?

Anmeld

12. april 2014

Sunsmile

Der kommer et punkt hvor man er så langt i ens graviditet at man (næsten) altid vil få en negativ graviditetstest, det er i starten af en graviditet hvor HCG stiger at det kan måles med en test...
at du har testet negativ på nr 2 men positiv på nr 1 betyder MÅSKE at du så bare er ved at være lidt længere henne end de der normale 4-6uger når man tester.
- det KAN også være noget andet, bare lige inden jeg giver dig et mindre hjertestop

men under alle omstændigheder skal du snakke med din læge, og helst igår!

Hcg niveau stiger gennem de første 14 uger og så vil det stadig være meget højt og så førstdale lidt mere til ssidst i graviditeten. Så ja som flere har skrevet er lægen nok det bedste bud.

Anmeld

12. april 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar  Jeg snakkede med lægen i telefonen, der ikke mener jeg er gravid når sidste test er negativ og når jeg har haft mens. Jeg kunne ikke få en tid før påske (var oppe at tisse på en pen- den var negativ) så har fået en efter påske. Var slet ikke klar over det med at hcg falder...

En veninde forslog mig at jeg skulle suge maven så meget ind jeg kunne, og så se om der stadig var en bule, og det synes jeg ikke der var..

Jeg giver update når jeg har været hos lægen om halvanden uges tid 

Lige nu regner jeg mig som ikke værende gravid 

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

En update..

Hvad der føles som små puf, fik mig til at tage til "vikar"-lægen i onsdags. Hun var ikke i tvivl om at jeg måtte være gravid. Jeg kom til scanning senere samme dag, og chok! Ca. 29 uger henne Det er så mærkeligt! I de to andre graviditeter har jeg mærket liv før uge 20 og ikke mindst været kæmpe! Vi er selvfølgelig glade over endnu et barn i vores liv. Men også lidt nervøs for om alt er okay. Har jo farvet hår, fået lavet (stor) tatto og drukket vin uden at vide jeg var gravid. Scanningen var dog fin og jeg har mærket baby lige siden onsdag. Det her er så mærkeligt det er ikke mange uger jeg når at forberede mig i. Men mest af alt er jeg glad

Anmeld

20. april 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

En update..

Hvad der føles som små puf, fik mig til at tage til "vikar"-lægen i onsdags. Hun var ikke i tvivl om at jeg måtte være gravid. Jeg kom til scanning senere samme dag, og chok! Ca. 29 uger henne Det er så mærkeligt! I de to andre graviditeter har jeg mærket liv før uge 20 og ikke mindst været kæmpe! Vi er selvfølgelig glade over endnu et barn i vores liv. Men også lidt nervøs for om alt er okay. Har jo farvet hår, fået lavet (stor) tatto og drukket vin uden at vide jeg var gravid. Scanningen var dog fin og jeg har mærket baby lige siden onsdag. Det her er så mærkeligt det er ikke mange uger jeg når at forberede mig i. Men mest af alt er jeg glad

Vildt

Stort tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.