Hvad synes i om navnet Vegas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2014

JH12

Da jeg kun havde læst overskriften tænkte jeg meget specielt navn.. og troede det var til en pige. .

Vil sige det slet ikke kunne gå til en dreng.. Sorry

min kæreste siger det lyder som et drengenavn. .
Så det kan hælde begge veje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

Isabella_mor

JH12 skriver:

Da jeg kun havde læst overskriften tænkte jeg meget specielt navn.. og troede det var til en pige. .

Vil sige det slet ikke kunne gå til en dreng.. Sorry

min kæreste siger det lyder som et drengenavn. .
Så det kan hælde begge veje

Det er godkendt som et drengenavn. og Vega er godkendt som et pigenavn.. 

jeg synes nu også det klinger mest til drenge...

Anmeld

5. april 2014

Kløver

-Sigrid- skriver:

I mit hoved er Vegas en storby i USA der er berømt for at man fester der, og bliver viet af Elvis 

Det er (for mig) ligesom at give børn navne som Storm, Cirkel, Sne, Sol, Sejr osv. Personligt er jeg helt vild med navnet Europa, men derfor skal lillesøster ikke hedde det alligevel, for hun er ikke en "ting" 

Og min nevø hedder Storm, han er skøn og vi har aldrig sagt til forældrene hvad vi syntes.

Vores egen datter hedder Agnethe, og det kan i nogle sammenhænge oversættes til Jesus, så det er ikke fordi navne ikke "må" have betydning, bare ikke så direkte
Og tillykke med graviditeten 

Enig, dog ikke hørt man kan bruge navnet Europa, synes dog Kenya kan være sødt men ville ikke selv heller, bruge et navn som har direkte betydning til ting, land, område, osv

Anmeld

5. april 2014

Blirnokaldrigfru

Jeg kan umiddelbart ikke li navnet, men det er vel med så mange andre, at når først barnet er døbt og man har vænnet sig til navnet, så er det bare sådan det er og så ender man også med at ku li navnet mere - her tænker jeg på folk i jeres (forældrenes) omgangskreds
Har selv oplevet at synes nogle navne i vores omgangskreds ikke lige klingede i mine øre, men nu kan de jo ikke hedde andet og det passer lige til dem

Anmeld

5. april 2014

Isabella_mor

Maja84 skriver:

Enig, dog ikke hørt man kan bruge navnet Europa, synes dog Kenya kan være sødt men ville ikke selv heller, bruge et navn som har direkte betydning til ting, land, område, osv

Kenya... det er da fedt. det minder jo om Enya, som jeg kender en pige der hedder  

man kan jo også hedde America. det hedder hende der spiller Ugly Betty i virkeligheden. 

man kan sågar hedde Dan-Mark (hvilket jeg synes er åndsvagt) men det kan man sgu hedde.

Anmeld

5. april 2014

Kløver

Isabella_mor skriver:

Kenya... det er da fedt. det minder jo om Enya, som jeg kender en pige der hedder  

man kan jo også hedde America. det hedder hende der spiller Ugly Betty i virkeligheden. 

man kan sågar hedde Dan-Mark (hvilket jeg synes er åndsvagt) men det kan man sgu hedde.

He he hvor fjollet kommer til at tænke på Mark og Ronni
Man må også kalde en pige for lillemor og e. Dreng for Dagfin

Anmeld

5. april 2014

Isabella_mor

Maja84 skriver:

He he hvor fjollet kommer til at tænke på Mark og Ronni
Man må også kalde en pige for lillemor og e. Dreng for Dagfin

Jeg ved at Karen Blixens bror hed Bror Blixen.

Synes egentlig Bror er et fedt nok navn, men det har en anden betydning... 

Anmeld

5. april 2014

Dr. House

Isabella_mor skriver:

Til en dreng.??

jeg kan selv godt lide det, men jeg er jo ikke engang sikker på at vi venter endnu en dreng, selvom jeg har det på fornemmelsen. 

Ikke at det betyder så meget hvad andre synes, men det kunne være sjovt at høre hvad i tænker, også om i synes det passer sammen med Villads. Som storebror jo hedder  

skriv gerne en lille kommentar til jeres svar.  

Jeg synes det er fint som drengenavn.

London er et meget brugt pigenavn, så hvorfor ikke Vegas til drenge? 

Go for it, hvis det tiltaler jer, kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen med det, overhovedet. 

Anmeld

5. april 2014

Isabella_mor

Dr. House skriver:

Jeg synes det er fint som drengenavn.

London er et meget brugt pigenavn, så hvorfor ikke Vegas til drenge? 

Go for it, hvis det tiltaler jer, kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen med det, overhovedet. 

nu har jeg heller ikke tænkt mig at vælge navnet ud fra hvad andre synes. jeg var bare interesseret i at vide det, det har jo noget at sige hvordan navnet vil blive modtaget af resten af verden. men jeg kan nu ikke se nogle ulemper ved det... 

jeg kan godt lide det, min kæreste er selvfølgelig omvendt, han er ikke så let med de navne der. så det er jo ikke engang sikkert at det bliver det navn hvis det er en dreng. 

nu må vi se. 

Anmeld

5. april 2014

tarkoflen

Victoria2013 skriver:

Jeg syntes det er et rigtig flot navn og det passer da rigtig fint til Villads  

Skam over alle jer som stemmer at det kan man ikke kalde sit barn, men ikke gider svare i tråden...  der er da navne der er langt værre! 

Det kunne jo være fordi der ikke er en mulighed, der hedder "det er ikke lige mig, men hvis l synes det er fedt, så snup navnet"

Til ts jeg har ikke svaret, for jeg er slet ikke til det som et navn, men det er jo ikke mit barn der skal hedde det har jeg ikke ret i, at Uffe Holms søn hedder Vegas?

Hvis nu det er en pige, der gemmer sig, kunne l så finde på at bruge Vega?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.