Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
LinLin skriver: Hilfe Vi mangler totalt meget inspiration til hvad lillebror/lillesøster skal hedde....Så kom med forslag!!!Jeg er helt vild med navnet Villum men det er min mand ikke videre hooked på Så har jeg foreslået Samuel og Isak, meeeen det trækker han også noget på. Samuel er dog ikke afvist men han har så ikke selv nogen forslag. Overhovedet Af Pigenavne er jeg/vi fuldstændig blanke Så hjælp os venligst Kriterier:Max 7 bogstaver, skal staves "lige ud ad landevejen", ikke navn på "ting", det behøver ikke at være bibelsk og helst ikke for populært (top 10)
Hilfe Vi mangler totalt meget inspiration til hvad lillebror/lillesøster skal hedde....Så kom med forslag!!!Jeg er helt vild med navnet Villum men det er min mand ikke videre hooked på Så har jeg foreslået Samuel og Isak, meeeen det trækker han også noget på. Samuel er dog ikke afvist men han har så ikke selv nogen forslag. Overhovedet Af Pigenavne er jeg/vi fuldstændig blanke Så hjælp os venligst Kriterier:Max 7 bogstaver, skal staves "lige ud ad landevejen", ikke navn på "ting", det behøver ikke at være bibelsk og helst ikke for populært (top 10)
Kom lige til at tænke på Agnes og Augusta?!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
BabyMus skriver: Kom lige til at tænke på Agnes og Augusta?!
Palaja skriver: Jeg har en Jens og en Marie, så det må jeg selvfølgelig foreslå Derudover synes jeg disse navne er skønne:Jonas, Carl, Kasper, Mads, LauritsVigga, Vilma, Nora, Sally, AstaGod navnejagt, det er så hyggeligt
Jeg har en Jens og en Marie, så det må jeg selvfølgelig foreslå Derudover synes jeg disse navne er skønne:Jonas, Carl, Kasper, Mads, LauritsVigga, Vilma, Nora, Sally, AstaGod navnejagt, det er så hyggeligt
LinLin skriver: Jeg kan godt lide et par af dem Marie har jeg tænkt på, men min tætteste kusine hedder Maria og jeg ved ikke om det vil give forvirring Kasper er også godt - og passer godt med de andres. Dog er jeg ikke vild med at der er fire stavemåder Vigga er jeg også vild med - det er manden dog ikke...(Måske han selv skulle komme med nogle forslag snart i stedet for bare at disse mine )
Jeg kan godt lide et par af dem Marie har jeg tænkt på, men min tætteste kusine hedder Maria og jeg ved ikke om det vil give forvirring Kasper er også godt - og passer godt med de andres. Dog er jeg ikke vild med at der er fire stavemåder Vigga er jeg også vild med - det er manden dog ikke...(Måske han selv skulle komme med nogle forslag snart i stedet for bare at disse mine )
Palaja skriver: Jo det er måske lidt tæt. Det kommer også an på hun hedder Maria på fladt jysk eller på "sjællandsk" som minder mere i lyden som Marie. Jeg havde nok fundet et andet navn uanset, hvis det er en kusine du ses med ofte Min kæreste er heller ikke vild med Vigga desværre. Jeg synes det er skønt, men tror også godt det kunne ende med at blive et pop-navn om nogle år. Tror det er meget almindeligt at det er kvinderne som tænker navne, nogle allerede inden man er gravid mændene kommer som regel først på banen til allersidste og ofte er det veto-metoden der bliver brugt sådan var det i hvert fald her og hos flere af mine veninder...
Jo det er måske lidt tæt. Det kommer også an på hun hedder Maria på fladt jysk eller på "sjællandsk" som minder mere i lyden som Marie. Jeg havde nok fundet et andet navn uanset, hvis det er en kusine du ses med ofte Min kæreste er heller ikke vild med Vigga desværre. Jeg synes det er skønt, men tror også godt det kunne ende med at blive et pop-navn om nogle år. Tror det er meget almindeligt at det er kvinderne som tænker navne, nogle allerede inden man er gravid mændene kommer som regel først på banen til allersidste og ofte er det veto-metoden der bliver brugt sådan var det i hvert fald her og hos flere af mine veninder...
Det er en jungle at finde navne.
Da dine ældste har dansk klingende navne ville jeg blive i den "boldgade", og tænker navne som
Jakob eller Jonatan
Alberte eller Ida
Men god jagt
Min egen søn hedder Leander, så det er jeg selvfølgelig vild med.
Er helt vild med pigenavnet Troja.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128