Fuck hvor er jeg træt af jer og amme debatter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

anynom

mor:) skriver:

Det er da din tilgang til tråden her? 

Jaaa, det er skønt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieWH skriver:

førstebarn21 skriver mine tanker ned  

Ja i den specifikke tråd som handler om at sende MME til Kina synes jeg også spørgsmålet er relevant, men der er en tendens til genrelt at gøre det her på baby.dk når det handler om MME. Jeg erindrer i hvert fald andre tråde hvor jeg syntes det var upassende. 

Anmeld

22. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieWH skriver:

Jaaa, det er skønt  

Så skal man måske ikke "klage" over andres tilgange 

Anmeld

22. marts 2014

Kløver

Jeg oplever det faktisk ofte. Jeg synes sagtens man kan debattere hvor man er uenige, uden at der skal trædes på andre
Jeg oplevede for nyligt en snakke om, hvor hårdt det havde været for hende at starte amning op, men ville man det nok, måtte man kæmpe for det og vi jo var født til amme osv osv osv, og viste sig at hendes kamp var den 1 uge. blev godt nok ked af de udtalelser, for nogle bliver valget truffet for dem, og uanset om de gør eller ej, så træffer hver mor valget ud fra hvad der er bedst for deres barn, og meget spiller ind, og jeg kan ikke se hvorfor der skal peges fingre af dem som vælger anderledes, uanset om det er amning eller flaske, oplever bare ofte det er fravalget af amning der ses ned på, og at det er ok at komme med sårende kommentarer, for man kan jo bare være glad for sit valg ? det er både her og på andre forums jeg oplever det, og kan virkelig ikke se man ikke kan tale ordentligt, sammen problem oplever jeg ofte omkring de der har fået ks osv

Anmeld

22. marts 2014

modesty

Man kan bare også med et nemt ammeforløb ramme lige ned i noget der gør ondt når man beretter om man burde amme. 

Øjeg havde verdens nemmeste ammeforløb med min datter og ammede i 17 mnd. Tænkte også: det kan alle da, hvorfor gør alle ikke det når nu det er bedste. Men jeg skulle blive klogere da jeg fik nummer 3.

Jeg har det godt nu med at min mellemste søn fik flaske. Ved nu rationelt det var det eneste rigtige da han ikke kunne malke den tykke mælk og derfor tabte sig trods amning konstant. Jeg ved jeg gjorde, hvad jeg kunne og jeg ved jeg er en super god mor.

Men lige der hvor jeg skulle give det op var jeg da ikke sikker på jeg tog det rigtige valg (og selvom jeg har accepteret det nu, så kan der da en gang imellem snige sig ind: kæmpede jeg ikke hårdt nok fordi jeg var på grænsen af en depression, fordi jeg ikke elskede ham for det gjorde jeg jo ikke osv.).

Jeg er enig, at amme og for de små at få modermælken er at foretrække, men man skal også passe på hvordan man serverer det og det kan nogen gange lyde som man siger: at amme gør til en bedre mor. Og rammer man så ned i en der selv tumler med de tanker ja så er det bedste forsvar et angreb.

Og så skal man altså ikke male fanden på væggen over flasken. Jeg ser ingen forskel mellem mine 3 trods den ene var et flaskebarn (nå jo han minder mere om mig mentalt end de andre, han er nok den der er mest knyttet til mig måske fordi han bragte mig tilbage til livet, han er den bogligt mest stærke og han er mindre syg end lillebror)

Jeg havde absolut ikke et nemt ammeforløb. Det var en kamp i 5 mdr. og pludselig vendte det, og blev så hyggeligt og dejligt. Og jeg er SÅ glad for at jeg ikke gav op. Den historie er også meget vigtig at fortælle kommende mødre.

Anmeld

22. marts 2014

siw84

Nu er der mange der skriver VALG, når de skriver om det. Synes vi alle skal huske på at det ikke ALTID er et valg man tager, men det er den eneste måde.
Jeg tog ikke valget i at give mine søn flaske. Han blev nød til det da jeg ikke producerede nok til at mætte ham ( under 100 ml til sammen).
Så for mig og sikkert mange andre er det ikke nødvendigvis et valg man tager.

Men synes bestemt ikke man skal se ned på dem så har flaskebørn. De er lige så gode mødre som alle andre. Og babyerne lige så sunde.

Det vigtigste er sgu de får mad og vokser og trives som de skal uanset om de får mad fra patten eller flasken.

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

ønskebørn74 skriver:

Så skriver en om hvilket mærke modermælks erstatning der er bedst.. Og lige så snart amning er fra valgt.. Så er halvdelen af indlæggene om hvor godt modermælk er og at det er her der burde sættes ind..

Jeg brækker mig over jer.. Så fat dog at moderskabet ikke sider i de fucking dutter.. I er ikke bedre mødre end os der ikke ammer.. Bland jer dog uden om.. Hvad fanden bilder i jer ind.. Det var sgu da ikke det der bliver spurgt om..

Ja surt indlæg, men føj jeg er træt af det selvhævdende selvvfremhævene pis.. Uffff altså.. 

Jeg synes det er en virkelig skidt måde at sige det på
men jeg er enig....

Anmeld

22. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har læst 2tråde der var relateret til noget omkring mme/mm nu her, og ser faktisk ingen overhovedet der hæver sig over andre ELLER hentyder at ammemødre er bedre? Jeg ser en flok kvinder der fortæller om deres egen virkelighed og ikke andet. I den om mme til Kina er der nogen der taler for at informere  moderen omkring nogen fakta pga noget allergihalløj og så fordi det bare bliver omstændigt, men der er da ikke tale om at tvinge hende til noget som helst og igen er der da ikke en eneste der skriver hun er/bliver en dårlig mor??? Ellers har jeg måske misset noget? 

Jeg er selv kombimor ammede til 6-7måneder og gik derefter på flasken  Jeg forstår ikke hvorfor denne debat skal opildnes sådan. Nogen gange skal man huske at læse hvad der står og IKKE MERE end dét. Synes tit at dr er nogen der udleder alle mulige konklusioner udfra folks indlæg herinde, hvor skribenten måske i virkeligheden kun har ment præcis hvad der blev skrevet, og ikke andet. Fx når en ammemor skriver "jeg ammede min i 9mdr" så er det altså ikke = "så dem der giver flaske er dårlige mødre". Hun skriver jo bare hvordan HENDES forløb var, og ikke mere. 

Jeg synes vi skal stoppe det nu, begge sider! Ungerne er skønne og mødrene skulle have en guldmedalje for at passe bedst muligt på dem ligegyldigt hvordan og hvorledes de bærer sig ad! 

Jeg synes snakken om de forskellige forløb er vigtig, måske især for kommende mødre, fordi det giver et nuanceret billede af hvordan det kan udvikle sig. Og det behøver hverken indeholde pegefingre eller lign, bare beretninger om folks EGNE PERSONLIGE erfaringer. 

Anmeld

22. marts 2014

Laulund87

22. marts 2014

Laulund87

Jeg havde sindssygt meget mælk, men Maria var jo sondebarn så jeg malkede ud dag og nat i flere uger så hun fik mit mælk ret længe.. Men det er nok stadig forkert fordi det kom over i en flaske, uha

Jeg har det sådan lidt.. Med mindre der bliver spurgt "Hvad er din holdning til at jeg ikke ammer", så lukker man bare..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.