Fuck hvor er jeg træt af jer og amme debatter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Hullabullabulla

Stivdie skriver:

Jeg går i en mødregruppe hvor halvdelen er flaskebørn og denne anden halvdel er brystbørn, og her er altså ikke den store forskel på ungerne og deres overlevelseschancer

Vi har i gruppen haft mange snakke om, hvor fravalgt man kan føle sig af samfundet og visse sundhedsplejersker, når man ikke ammer.

Nu er jeg en af dem, der fuldammer og som har haft et rigtig godt forløb. Både den lille og jeg stortrives med det (ikke at, det kunne vi helt sikkert også hvis hun var flaskebarn), men jeg har altså også oplevet at folk har kritiseret dét! Har fået mange kommentarer som "hun ville altså ikke være kolikbarn hvis hun fik flaske, for så kunne du styre mængden og hun ville altid få den helt rigtige sammensætning", "hun kan da ikke blive ved at overleve på det tynde pjask du har, hun er jo fyldt 3 måneder, så skal hun ikke snart have noget grød? ", "hvis hun ikke sover igennem om natten fra 4 måneder så er det fordi hun er mangler næring og ikke trives med brystet. Nogle gange har jeg seriøst haft overvejet bare at opgive og lade hende blive flaskebørn - så kunne jeg også få sovet noget mere når manden og bedsterne kunne give en flaske i ny og næ...
Tror bare at der er så mange holdninger til småbørnsernæring, at alle føler de skal hive deres mening og gode råd med på vejen! Og jeg vil helt sikkert blive trådt over tæerne mange flere gange, når vi bliver klar til at begynde på fast føde

I min verden handler det om at acceptere det valg man har truffet og lade eventuelle kommentarer glide forbi. Som nybagt mor er man følsom og kan nemt tage tingene for nært og for personligt.

Dog er noget af det der kan irritere mig, hvis folk tror de kan "ændre" min holdning til ting, eller skal pådutte mig en mening.
Vi er alle forskellige og bør respektere hinandens holdninger og valgt med hensyn til alt her i livet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

Anonymo

ønskebørn74 skriver:

Så skriver en om hvilket mærke modermælks erstatning der er bedst.. Og lige så snart amning er fra valgt.. Så er halvdelen af indlæggene om hvor godt modermælk er og at det er her der burde sættes ind..

Jeg brækker mig over jer.. Så fat dog at moderskabet ikke sider i de fucking dutter.. I er ikke bedre mødre end os der ikke ammer.. Bland jer dog uden om.. Hvad fanden bilder i jer ind.. Det var sgu da ikke det der bliver spurgt om..

Ja surt indlæg, men føj jeg er træt af det selvhævdende selvvfremhævene pis.. Uffff altså.. 

Tror heller ikke folk mener at man er en bedre mor fordi man ammer, men der er nok snarere tale om modermælken

Anmeld

22. marts 2014

Pcokate

ønskebørn74 skriver:

Så skriver en om hvilket mærke modermælks erstatning der er bedst.. Og lige så snart amning er fra valgt.. Så er halvdelen af indlæggene om hvor godt modermælk er og at det er her der burde sættes ind..

Jeg brækker mig over jer.. Så fat dog at moderskabet ikke sider i de fucking dutter.. I er ikke bedre mødre end os der ikke ammer.. Bland jer dog uden om.. Hvad fanden bilder i jer ind.. Det var sgu da ikke det der bliver spurgt om..

Ja surt indlæg, men føj jeg er træt af det selvhævdende selvvfremhævene pis.. Uffff altså.. 

Jeg ville ønske du havde formuleret dig anderledes (pænere) men jeg er dig enig

Anmeld

22. marts 2014

Stivdie

Britt88 skriver:

I min verden handler det om at acceptere det valg man har truffet og lade eventuelle kommentarer glide forbi. Som nybagt mor er man følsom og kan nemt tage tingene for nært og for personligt.

Dog er noget af det der kan irritere mig, hvis folk tror de kan "ændre" min holdning til ting, eller skal pådutte mig en mening.
Vi er alle forskellige og bør respektere hinandens holdninger og valgt med hensyn til alt her i livet

MEGET enig!! Hvis bare folk ville lade være at blande sig medmindre deres "råd" rent faktisk bare var råd og ikke "fakta".

Anmeld

22. marts 2014

Carina:-)

Jeg tænker at vi kan også droppe alt hvad der hedder debat-

Være rørende enige i alt.

Ikke sige sin mening fordi så pådutter man andre noget.

Og lad os så se hvor længe Baby.dk består....

Hvorfor ikke bare se det som det er?

En debatside -med  en masse mennesker med (gudskelov) forskellige holdninger og meninger.

Personligt gad jeg ikke blive herinde,hvis det bliver sådan at hver eneste gang debatten tager en anden drejning en det der var meningen -at så skal der piskes en stemning op. 

Lad os da være enige og at vi kan være uenige - Og der var det om flaskebørn kontra ammebørn.

Og i morgen er det måske om unge kontra gamle mødre 

( der kan jeg fanme være med    

Anmeld

22. marts 2014

Clisolka

ønskebørn74 skriver:

Hallelujah!! 

Jeg holder mig laaaaaangt væk fra de debatter 

Anmeld

22. marts 2014

Mortil223

Syntes nu det var et meget relevant spørgsmål, når nu MME skal sendes jorden rundt, og der intet alternativ er i det land, hvor det skal benyttes.

så ingen amning er meget bedre end MME indlæg.

og jeg har faktisk heller aldrig hørt en ammende mor sige hun er bedre end en flaske mor.

Anmeld

22. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieWH skriver:

Fuck hvor er jeg træt af flaske mødre og den martyr mentalitet  

Helt ærligt, hold nu. Hvis I har det godt med jeres valg, så lad være med at tage det personligt.

MM er bedre end MME, det er et faktum, men MME er en fin erstatning. 

Hilsen en, som har givet flaske til den første og ammer nummer 2. 

Men du må da give hende ret i at der ikke er nogen grund til at svare omkring amning når der specifikt bliver spurgt om MME. 

Jeg har ikke set tråde hvor nogle skrev om amning og der så vælter svar ind omkring MME. 

Men ja det er et faktum at MM er bedre end MME og det tror jeg ALLE er klar over, så ingen grund til at blande det ind i debatter der ganske enkelt ikke handler om amning eller MM. 

Anmeld

22. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieWH skriver:

Bestemt, men er det ikke en lidt barnlig tilgang? "Hvis de gør, så gør vi også?" Ofte bliver tingene taget lidt mere nært når det drejer sig om er flaskebarn. 

Det er da din tilgang til tråden her? 

Anmeld

22. marts 2014

anynom

mor:) skriver:

Men du må da give hende ret i at der ikke er nogen grund til at svare omkring amning når der specifikt bliver spurgt om MME. 

Jeg har ikke set tråde hvor nogle skrev om amning og der så vælter svar ind omkring MME. 

Men ja det er et faktum at MM er bedre end MME og det tror jeg ALLE er klar over, så ingen grund til at blande det ind i debatter der ganske enkelt ikke handler om amning eller MM. 

førstebarn21 skriver mine tanker ned  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.