Fuck hvor er jeg træt af jer og amme debatter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

IT-nørd

ønskebørn74 skriver:

Så skriver en om hvilket mærke modermælks erstatning der er bedst.. Og lige så snart amning er fra valgt.. Så er halvdelen af indlæggene om hvor godt modermælk er og at det er her der burde sættes ind..

Jeg brækker mig over jer.. Så fat dog at moderskabet ikke sider i de fucking dutter.. I er ikke bedre mødre end os der ikke ammer.. Bland jer dog uden om.. Hvad fanden bilder i jer ind.. Det var sgu da ikke det der bliver spurgt om..

Ja surt indlæg, men føj jeg er træt af det selvhævdende selvvfremhævene pis.. Uffff altså.. 



Helt enig! Har ammet min søn i 1 år, kun fordi det gik nemt og det var så naturligt. Han har været meget syg som barn, havde børneeksem og ragede alt til sig. Han er snart 15 og er en flot, sporty ung fyr med fart på livet. 

Jeg har også et lille plejebarn på snart 3. H*n blev aldrig ammet og fik flaske fra fødslen. Vi har nu en snart 3-årig, som aldrig nogensinde været syg, er stor og stærk og aldrig havde problemer med eksem eller andre ting. 

 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

modesty

JulieWH skriver:

Fuck hvor er jeg træt af flaske mødre og den martyr mentalitet  

 

Helt ærligt, hold nu. Hvis I har det godt med jeres valg, så lad være med at tage det personligt.

MM er bedre end MME, det er et faktum, men MME er en fin erstatning. 

 

Hilsen en, som har givet flaske til den første og ammer nummer 2. 



Enig.

For det første er det en super vigtig debat. Der er mange forskellige holdninger og alle er relevante for nybagte og kommende mødre at læse, i forhold til de valg de kommer til at tage.

For det andet, som du siger, hvis man ved at man har taget det rigtige valg, kan man da være ligeglad med hvad andre mener. Jeg tager det da heller ikke personligt at nogle synes at jeg er en uansvarlig mor fordi jeg kan finde på at sidde med min søn på skødet i en bil uden autostol et par gange om året, eller fordi jeg kun børster hans tænder én gang om dagen (og nogle gange glemmer det, ups).

Sådan er vi så forskellige, og folk der ikke bryder sig om mine valg, skal også have lov til at kommentere på det.

Anmeld

22. marts 2014

Louise H.

Er helt enig (y)
Og i en verden hvor Mme er udviklet så godt at det næsten er lige så godt som mm, kan jeg slet ikke forstå hvorfor de ammende mødre skal gå til angreb

Anmeld

22. marts 2014

MomInTheMaking

ønskebørn74 skriver:

Så skriver en om hvilket mærke modermælks erstatning der er bedst.. Og lige så snart amning er fra valgt.. Så er halvdelen af indlæggene om hvor godt modermælk er og at det er her der burde sættes ind..

Jeg brækker mig over jer.. Så fat dog at moderskabet ikke sider i de fucking dutter.. I er ikke bedre mødre end os der ikke ammer.. Bland jer dog uden om.. Hvad fanden bilder i jer ind.. Det var sgu da ikke det der bliver spurgt om..

Ja surt indlæg, men føj jeg er træt af det selvhævdende selvvfremhævene pis.. Uffff altså.. 



Gælder også baby.dk.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. marts 2014

EnGodMor

Hovedsagen er da vel bare at de små får mælk/mad på enten flaske eller amning. 

Og så er den jo egentlig ikke længeredet vigtigste er vel bare at de små vokset på den ene eller anden måde.

Anmeld

22. marts 2014

lineog4





Enig.

For det første er det en super vigtig debat. Der er mange forskellige holdninger og alle er relevante for nybagte og kommende mødre at læse, i forhold til de valg de kommer til at tage.

For det andet, som du siger, hvis man ved at man har taget det rigtige valg, kan man da være ligeglad med hvad andre mener. Jeg tager det da heller ikke personligt at nogle synes at jeg er en uansvarlig mor fordi jeg kan finde på at sidde med min søn på skødet i en bil uden autostol et par gange om året, eller fordi jeg kun børster hans tænder én gang om dagen (og nogle gange glemmer det, ups).

Sådan er vi så forskellige, og folk der ikke bryder sig om mine valg, skal også have lov til at kommentere på det.



Man kan bare også med et nemt ammeforløb ramme lige ned i noget der gør ondt når man beretter om man burde amme. 

Øjeg havde verdens nemmeste ammeforløb med min datter og ammede i 17 mnd. Tænkte også: det kan alle da, hvorfor gør alle ikke det når nu det er bedste. Men jeg skulle blive klogere da jeg fik nummer 3.

Jeg har det godt nu med at min mellemste søn fik flaske. Ved nu rationelt det var det eneste rigtige da han ikke kunne malke den tykke mælk og derfor tabte sig trods amning konstant. Jeg ved jeg gjorde, hvad jeg kunne og jeg ved jeg er en super god mor.

Men lige der hvor jeg skulle give det op var jeg da ikke sikker på jeg tog det rigtige valg (og selvom jeg har accepteret det nu, så kan der da en gang imellem snige sig ind: kæmpede jeg ikke hårdt nok fordi jeg var på grænsen af en depression, fordi jeg ikke elskede ham for det gjorde jeg jo ikke osv.).

Jeg er enig, at amme og for de små at få modermælken er at foretrække, men man skal også passe på hvordan man serverer det og det kan nogen gange lyde som man siger: at amme gør til en bedre mor. Og rammer man så ned i en der selv tumler med de tanker ja så er det bedste forsvar et angreb.

Og så skal man altså ikke male fanden på væggen over flasken. Jeg ser ingen forskel mellem mine 3 trods den ene var et flaskebarn (nå jo han minder mere om mig mentalt end de andre, han er nok den der er mest knyttet til mig måske fordi han bragte mig tilbage til livet, han er den bogligt mest stærke og han er mindre syg end lillebror)

Anmeld

22. marts 2014

Stivdie

Jeg går i en mødregruppe hvor halvdelen er flaskebørn og denne anden halvdel er brystbørn, og her er altså ikke den store forskel på ungerne og deres overlevelseschancer

Vi har i gruppen haft mange snakke om, hvor fravalgt man kan føle sig af samfundet og visse sundhedsplejersker, når man ikke ammer.

Nu er jeg en af dem, der fuldammer og som har haft et rigtig godt forløb. Både den lille og jeg stortrives med det (ikke at, det kunne vi helt sikkert også hvis hun var flaskebarn), men jeg har altså også oplevet at folk har kritiseret dét! Har fået mange kommentarer som "hun ville altså ikke være kolikbarn hvis hun fik flaske, for så kunne du styre mængden og hun ville altid få den helt rigtige sammensætning", "hun kan da ikke blive ved at overleve på det tynde pjask du har, hun er jo fyldt 3 måneder, så skal hun ikke snart have noget grød? ", "hvis hun ikke sover igennem om natten fra 4 måneder så er det fordi hun er mangler næring og ikke trives med brystet. Nogle gange har jeg seriøst haft overvejet bare at opgive og lade hende blive flaskebørn - så kunne jeg også få sovet noget mere når manden og bedsterne kunne give en flaske i ny og næ...
Tror bare at der er så mange holdninger til småbørnsernæring, at alle føler de skal hive deres mening og gode råd med på vejen! Og jeg vil helt sikkert blive trådt over tæerne mange flere gange, når vi bliver klar til at begynde på fast føde

Anmeld

22. marts 2014

MorDk

Helt ærlig så er alle lige gode om det. Man kan tale tingene op og man kan tale tingene ned. Jeg forstår ikke at man opretter et indlæg som dette. Desuden er det ikke her problemet ligger.... Problemet er at ingen her på baby.dk kan holde sig til "emnet" ergo går debatten i hårdknude til trods for et simpelt og konkret spørgsmål som eksempelvis: Hvilket MME mærke er bedst. Come on! Svar på spørgsmålet eller spring over. SUK!

God dag!

Anmeld

22. marts 2014

MorTil4<3

enig enig

hilsen en der har 2 flaskebørn

den ene var så sulten efter 14 dage at jeg simpelthen ikke kunne bære det længere, og min søvnunderskud var monster stort efter jeg lavede det første flaske, fik vi i 14 dage RO!!

og min nr 2, blev flaskebarn fra dag 1, pga. erfaring fra den 1

Anmeld

22. marts 2014

Lenats31

For nogle fungerer amningen bare ikke uanset hvad de gør. Jeg ammede begge mine unger. Med den første var det noget af en kamp at få det til at fungere. Med nummer to var der ingen problemer. Han begyndte selv at sige fra overfor det da han var 4 måneder. 

 

Havde de det været en kamp som med den første havde jeg givet ham flasken istedet for uden skrupler

 

flaskebørn er fine børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.